کد خبر: ۸۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
مدیرکل هواشناسی استان تهران از یخبندان سطح زمین در صبح دوشنبه خبر داد و گفت: کشاورزان نکات ایمنی درباره جلوگیری از آسیب‌های جدی محصولات و دام‌های خود را رعایت کنند.

مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با فارس درباره جدیدترین وضعیت آب و هوایی اظهار کرد: با توجه به کاهش دمای محسوس کشاورزان نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی در ادامه افزود: براساس بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با فعالیت سامانه بارشی آسمان استان ابری همراه با بارش باران و برف در نواحی شمالی و ارتفاعات خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران به کاهش دمای محسوس در نیمه شمالی استان اشاره و بیان کرد: در بعداز ظهر رگبار، رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات مه و کولاک برف همراه با کاهش دید پیش بینی می‌شود.

جلالی درباره وضعیت روز دوشنبه عنوان کرد: صبح دوشنبه یخبندان سطح زمین مه صبحگاهی و کاهش دید در نیمه شمالی استان پیش‌بینی و به تدریج با وزش باد و کاهش ابر سامانه بارشی از استان خارج می‌شود همچنین در بعد از ظهر در نیمه شمالی استان ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی در تصیه به کشاورزان مطرح کرد: از هرس درختان خودداری، بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر ایجاد پوشش همچنین محافظت از تاسیسات و مراقبت از سیستم‌های آبیاری تحت فشار و تخلیه سم پاش‌ها در دستور کار داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در همین رابطه خاطرنشان کرد: برقراری کشیک شبانه در گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها، شکستن یخ سطح آب استخرها جهت هوادهی ماهیان سردآبی، عایق بندی کندوهای زنبور عسل، قطع آبیاری در مزارع کلزا و باغات، محافظت از احشام در ارتفاعات در برابر مخاطره رعدوبرق، ریزش سنگ و رانش کوه نکات مهمی است که کشاورزان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار