کد خبر: ۸۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
بررسی عملکرد بازیکنان خارجی شاغل در لیگ برتر ایران، نشان می‌دهد از میان ۲۸ بازیکن، فقط ۶ خارجی نقش کلیدی در روند فنی تیمشان ایفا کرده‌اند.




روند حضور بازیکنان خارجی بی‌کیفیت، چند سالی است آن‌قدر زیاد شده که دیگر نمی‌شود این روند را یک اتفاق قلمداد کرد. در ابتدای لیگ نوزدهم ۲۸ بازیکن خارجی در عضویت ۱۶ تیم لیگ برتری ایران بودند که برخی از آنها پس از گذشت چند هفته به دلیل کیفیت پایین، قراردادشان فسخ شد و برخی دیگر هنوز در عضویت باشگاه ایرانی هستند.
در این بین همان‌طور که گفته شده ستاره‌هایی هم حضور دارند که به عنوان بازیکن کلیدی برای تیم‌شان به میدان می‌روند اما جالب است بدانید از ۲۸ بازیکن خارجی که در ابتدای لیگ در عضویت باشگاه‌های لیگ برتری بودند، فقط ۶ بازیکن در بیش از ۷۰ درصد بازی‌های تیم‌شان تمام ۹۰ دقیقه را بازی کرده‌اند و به نوعی به عنوان بازیکن فیکس و کلیدی تیم‌شان محسوب می‌شوند. البته جالب است بدانید در بین این ۲۸ بازیکن، ۸ بازیکن هم توانسته‌اند در بیش از ۵۰ درصد بازی‌های تیم‌شان به طور ۹۰ دقیقه بازی کنند تا عملکردی متوسط در تیم‌شان داشته باشند.  وقتی سیل حضور بی‌کیفیت‌های خارجی بیش از حد زیاد می‌شود، می‌توان انتظار داشت که نهادهای نظارتی، با قدرت بیشتری در این زمینه کار کنند تا شاید دلارهای باشگاه‌های ایرانی بی‌جهت به جیب دلالان و خارجی‌های بی‌کیفیت نرود. وقتی قرار است فوتبال ایران شاهد حضور دارندگان پاسپورت خارجی باشد، چقدر خوب است، در جذب این خارجی‌ها نظارت لازم ایجاد شود تا آینده دیگر بازیکنی نبینیم که بعد از انعقاد قرارداد دلاری خود، روی نیمکت و یا سکو بنشیند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار