کد خبر: ۸۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
هر زمان نوسان در بازار تشدید می شود، تصمیم گیری برای خرید و فروش طلا و سکه نیز سخت می شود. فروشندگان نمی دانند که اگر الان سکه را فرضاً با قیمت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بفروشند یکی دو ساعت بعد می توانند با قیمت ۴ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان بازهم خرید داشته باشند.

افزایش قیمت طلا و سکه بازار را آشفته کرد

 افزایش قیمت ارز در بازار همزمان با رشد بهای جهانی طلا سبب شد قیمت سکه رکوردی  تازه را در ماه‌های اخیر برای خود ثبت کند.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی امروز با افزایشی بیش از هشتاد هزار تومان به ۴ میلیون و ۸۷ هزار تومان رسید. در عین حال سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به ۴ میلیون و ۶۹۶ هزار تومان رسیده است.

 هر قطعه ربع سکه نیز یک میلیون و ۶۳۹ هزار تومان فروخته می شود. قیمت سکه گرمی به ۹۴۳ هزار تومان رسیده است.

 هر چند قیمتها روندی افزایشی را طی می کند اما حباب سکه و نیم سکه نیز در حال ظهور دوباره است. بر اساس این گزارش حباب سکه امامی به ۱۰۲ هزار تومان رسیده است. هر گرم لای ۱۸ عیار نیز در بازار با افزایشی نزدیک به ۱۲ هزار تومان به ۴۸۷ هزار تومان رسید.

فعالان بازار می گویند افزایش قیمت ها از نیمه روز شمار مشتریان و معامله گران در این بازار را افزایش داده است و آنگونه که رئیس اتحادیه طلا و جواهر می گوید نوسان در بازار آزاردهنده شده و هر لحظه قیمتها تغییر می کند.

آیت محمد ولی در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: هر زمان نوسان در بازار تشدید می شود، تصمیم گیری برای خرید و فروش طلا و سکه نیز سخت می شود. فروشندگان نمی دانند که اگر الان سکه را فرضاً با قیمت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بفروشند یکی دو ساعت بعد می توانند با قیمت ۴ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان بازهم خرید داشته باشند.

وی با تأکید براینکه سکه در بازار هست و خرید و فروش انجام می شود، افزود: ۸۰ درصد سکه فروش ها خرید و فروش سکه را انجام می دهند و شاید تعدادی به دلیل تشدید نوسان قیمتی، فعلاً خرید و فروش نداشته باشند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن اشاره به اینکه نوسان در بازار زیاد و آزاردهنده شده است، تصریح کرد: باتوجه به افزایش قیمت ها در بازار، خرید و فروش ها خیلی راحت انجام نمی شود؛ اما امیدواریم بانک مرکزی بازهم آرامش را به بازار برگرداند.

محمد ولی گفت: از آنجایی که قیمت طلا هم افزایش یافته، قیمت سکه الان حباب زیادی ندارد؛ ولی تقاضا برای خرید سکه بعد از تشدید نوسان قیمتی کمی بیشتر از هفته های قبل شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار