کد خبر: ۸۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
محققان سازمان ملل اعلام کردند نمی‌توانند ادعا‌های آمریکا و عربستان درباره دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو را تایید کنند.

سازمان ملل: نمی‌توانیم دست داشتن ایران در حمله به آرامکو را تایید کنیم

به گزارش بلومبرگ، بازرسان سازمان ملل که برای تحقیق درباره حملات پهپادی جنبش انصارالله یمن به تاسیسات نفتی آرامکو در ماه سپتامبر به عربستان سعودی اعزام شده‌اند، اعلام کردند ادعا‌های آمریکا و عربستان سعودی را درباره دست‌داشتن ایران در این حملات را تایید نمی‌کنند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گزارش نیم سالانه خود درباره ایران به شورای امنیت نوشت: «سازمان ملل نتوانست به صورت مستقل تایید کند موشک‌های کروز و پهپاد‌های استفاده شده در این حملات ایرانی بودند و یا به شیوه مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل انتقال داده شدند.»


بیشتر بخوانید:

بن سلمان در صدد جذب سرمایه‌گذاری در عربستان

عرضه اولیه سهام شرکت نفتی آرامکو در بورس


در این گزارش عنوان شده بازرسان سازمان ملل قادر بوده‌اند لاشه‌های سامانه‌های تسلیحاتی مورد استفاده در چند حمله شامل حمله به یک تاسیسات نفتی در ماه مه میلادی، به فرودگاه ابها در تابستان و تاسیسات نفتی آرامکو در سپتامبر را بررسی کنند.

گوترش همچنین گفت این سازمان هنوز در حال جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات اضافی درباره این موشک‌های کروز و پهپاد‌ها است و در زمان مقتضی یافته‌های بیشتر خود را در این باره گزارش خواهد کرد.

شهریور ماه نیروهای یمنی در واکنش به ادامه جنایت‌های ائتلاف متجاوز علیه مردم این کشور، تاسیسات آرامکوی عربستان را هدف حمله پهپادی قرار دادند. این حمله موجب کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت این کشور شد. برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا، ایران را متهم به دست داشتن در این حملات کردند. این ادعاها از سوی مقامات کشورمان رد شد و نیروهای یمنی با برعهده گرفتن مسئولیت این حملات، اعلام کردند مادامی که تجاوزات به یمن ادامه داشته باشد، این حملات نیز ادامه خواهد یافت. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار