کد خبر: ۸۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن در تهران از ۳۰ آذرماه جاری خبر داد و توصیه کرد که فاقدین شرایط، ثبت نام نکنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن در تهران از ۳۰ آذرماه جاری خبر داد و توصیه کرد که فاقدین شرایط، ثبت نام نکنند.

رضا نگهبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: کسانی که صاحب زمین یا واحد مسکونی از سال ۸۴ بوده اند یا از سال ۵۷ از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مثل واحد مسکونی، زمین و تسهیلات یارانه‌ای استفاده کرده اند به اصطلاح فرم «ج» شان قرمز است و در ثبت نام اقدام ملی مسکن توسط سامانه حذف می‌شوند، با ورودشان به سامانه در روز مورد نظر تنها ترافیک ثبت نام را بیشتر کرده و حقوق همشهریان خود را نقض می‌کنند پس به این افراد توصیه می‌کنیم که در ثبت نام شرکت نکنند.

وی همچنین از کسانی که توانایی پرداخت اقساط تسهیلات وام بانک را در این طرح ندارند خواست به عنوان دومین گروه به سایت مراجعه نکنند. مورد بعدی کسانی هستند که سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا را ندارند، چون در مرحله بعدی پالایش حذف می‌شوند پس این گروه هم نباید برای ثبت نام اقدام کنند.

اعلام آمادگی کامل بانک‌ها برای تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه کارگروهی مشترک از بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و بانک ها برای تامین منابع مالی طرح اقدام ملی مسکن تشکیل می شود از طراحی مکانیزمی یکسان جهت واگذاری تسهیلات مسکن، خبر داد.

محمود محمودزاده، در خصوص اهم تصمیماتی که در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی با مدیران عامل بانک ها برگزار شد و تصمیم دولت مبنی بر اینکه بانک ها باید ۲۰ درصد منابع خود را به بخش مسکن برای تولید مسکن تخصیص دهند، گفت: دولت به منظور تحقق تولید مسکن که هم اکنون تحت عنوان طرح اقدام ملی شناخته شده است، ساختار عملیاتی را برای تکمیل طرح، استفاده از تسهیلات بانکی تعیین کرد. ساختار طراحی شده برای عملیاتی شدن طرح اقدام ملی مسکن، تکمیل کار با استفاده از تامین منابع و تسهیلات بانکی است.

وی افزود: مقرر شده تا بانک ها ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش مسکن، تخصیص بدهند که پیرو آن، مکاتباتی انجام و ابلاغیه بانک مرکزی در این خصوص به بانک ها، اعلام شده است.

بانک ها ۲۰ درصد تسهیلات خود را به مسکن تخصیص می دهند

محمودزاده با اشاره به اینکه تامین منابع طرح اقدام ملی مسکن با همفکری بانک ها انجام خواهد شد، توضیح داد: تصمیماتی در جلسه وزارتخانه راه و شهرسازی با مدیران عامل بانک ها گرفته شد که بر اساس آن، مقرر شد تا کارگروهی با مشارکت بانک مرکزی، بانک های عامل و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود و مکانیزم واگذاری تسهیلات برای کل کشور به صورت همسان سازی شده انجام و ابلاغ شود.

وی از اعلام آمادگی کامل بانک ها برای تامین منابع مالی طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تا بانک ها بتوانند با پرداخت به موقع تسهیلات به طرح های اقدام ملی مسکن ، روند اجرایی کار را سرعت ویژه بدهند.

محمودزاده در خصوص این مطلب که بانک مسکن در خصوص طرح اقدام ملی، مشخصا تامین هزینه چند واحد مسکونی را برعهده دارد؟، توضیح داد: بانک مسکن بیش از ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی اش در حوزه مسکن است. بدین معنا، این بانک علاوه بر تسهیلاتی که در بافت فرسوده برای ۱۰۰ هزار واحد مسکونی که رقم قابل ملاحظه ای است پرداخت می کند، در خصوص طرح اقدام ملی در سایر بافت ها معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان، معادل ۱۲۰ هزار تسهیلات ۱۰۰ میلیونی بر اساس ابلاغی که به آن بانک شده، پرداخت خواهد کرد. امیدواریم با افزایش جذب منابع بیشتر برای بانک مسکن بتوان عدد و ارقام را افزایش داد تا بتوان کل نیاز منابع مالی اقدام ملی را در سریعترین زمان ممکن تامین کرد.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار