کد خبر: ۹۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
مدیرکل هماهنگی بخش دانش، صنعت و بازار معاونت فناوری ریاست جمهوری گفت: از آنجایی که محیط دانشگاه‌ها نمی‌تواند زمینه فعالیت‌های کاربردی باشد حضور شرکت‌های دانش بنیان در کنار دانشگاه‌ها می‌تواند جایگاه علمی و صنعتی کشور را ارتقاء دهد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، عبدالرضا مجدالدین مدیرکل هماهنگی بخش دانش، صنعت و بازار معاونت فناوری ریاست جمهوری در حاشیه همایشی که برای افزایش هماهنگی میان تولیدکنندگان، اساتید و بازرگانان که توسط کانون هماهنگی دانش، صنعت، بازار و رنگ و رزین برگزار شد اظهار داشت : در حال حاضر سیاست کشور حرکت دادن صنعت سنتی به سمت تولیدات دانش بنیان است و امروز نوآوری به عنوان یکی از شاخص های رشد و توسعه تعیین کننده است.
وی افزود: از این طریق می تواند ارزش افزوده بیشتری تولید کنند، حال بعد از 800 سال حضور دانشگاه ها باید رویکرد علمی به سمت پرورش نیروی انسانی نوآور و فناور باشد و از آنجایی که محیط دانشگاه ها نمی تواند زمینه فعالیتهای کاربردی باشد حضور شرکت های دانش بنیان در کنار دانشگاه ها می تواند جایگاه علمی و صنعتی کشور را ارتقا دهد.
 مدیرکل هماهنگی بخش دانش، صنعت و بازار معاونت فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تجمیع تشکل های مختلف در قالب کانون های دانش، صنعت و بازار کمک می کند مرجع خبرگان حوزه باشند افزود: وقتی سه بخش مرتبط با اقتصاد در کنار یکدیگر قرار بگیرد می توانیم از چالش های صنعت و تجارت راحت تر عبور کنیم .
مجدالدین گفت: امروز علاوه بر حمایت های معنوی شرایطی را فراهم کرده ایم تا در صورتی که نیاز باشد استانداردی تغییر کند یا قوانین و مقرراتی اصلاح شود و یا تسهیلاتی ارزان قیمت از طریق صندوق شکوفایی و نوآوری انجام شود به آسانی اقدامات پیش برود.
وی با تاکید بر اینکه کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین از سال 97 در کشور شروع به کار کرده است، اظهارداشت: اتصال بخش های مختلف کمک می کند تا نیازهای صنعت به خوبی شناخته شود و بخش های پژوهشی و تولیدی در راستای تامین نیاز کشور اقدام کنند، برای نمونه امروز تجهیزاتی در صنعت نفت ساخته می شود که در عمق سه هزار متری زمین کار گذاشته می شوند، بنابراین باید از رویکرد بومی سازی با تکیه بر توان داخلی در مسیر توسعه کشور استفاده کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: