کد خبر: ۹۰۲۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
هوای تهران آلوده‌تر می‌شود
سرپرست مرکز کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به شرایط ناسالم هوا برای گروه‌های حساس از آلوده شدن هوای تهران طی روزهای آینده خبر داد.

پیش بینی تعطیلی مدارس تهران به خاطر آلودگی هوا

سرپرست مرکز کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به شرایط ناسالم هوا برای گروه‌های حساس از آلوده شدن هوای تهران طی روزهای آینده خبر داد.
 
محمد رستگار، سرپرست مرکز کنترل کیفیت هوای تهران در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه در حال حاضر هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس است، گفت: شاخص آلودگی هوای تهران در حال حاضر ۱۲۲ است.

وی بیان کرد: طی روز‌های آینده هوا آلوده‌تر می‌شود و امکان دارد، شاخص آلودگی به بالای ۱۵۰ برسد.

رستگار یادآور شد: امروز جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری تهران برگزار و هرگونه تصمیمی برای روز‌های آینده از جمله تعطیلی مدارس در این جلسه اتخاذ می‌شود.

وی افزود: شرایط خطرناک زمانی است که شاخص آلودگی ۳۰۰ و بالاتر باشد که در حال حاضر با این میزان از آلودگی فاصله بسیاری داریم.

سازمان هواشناسی نیز در اخطاریه‌ای، هوای یکشنبه ۲۴ و دوشنبه ۲۵ آذرماه، در شهرهای تهران، کرج، اراک، اصفهان و قزوین را برای همه گروه‌ها ناسالم اعلام کرد.

 در همین حال کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران به ریاست معاون استاندار تهران عصر امروز تشکیل جلسه خواهد شد.

این جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا با حضور تقی زاده معاون عمرانی استانداری تهران در ساختمان استانداری تهران برگزار خواهد شد و در خصوص تعطیلی مدارس تهران در روز یکشنبه تصمیم گیری می شود.

در همین راستا معاون عمرانی استاندار تهران از تعطیلی زنگ ورزش مقاطع مختلف در مدارس شهر و بخشی از استان تهران خبر داد.

محمد تقی‌زاده با اشاره به انباشت آلاینده‌ها و غلظت ذرات معلق هوای تهران گفت: مقرر شده است تا زنگ ورزش مدارس در تمامی این مقاطع در روز شنبه (۲۳ آذر) در شهر و استان تهران به استثنای مدارس شهرستان‌های شرق استان به حالت تعلیق در بیاید.

وی افزود: فعلا تعطیلی مدارس در شهر و استان تهران را در دستور کار نداریم، اما اگر شرایط پایدار جوی و افزایش و انباشت آلاینده‌ها را شاهد باشیم، در این خصوص تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

معاون استاندار تهران ادامه داد: توصیه ما به دانش‌آموزان و سالمندان این است که فردا تا دوشنبه (۲۵ آذر) از فعالیت‌های بدنی و ورزشی در فضاهای باز اکیداً خودداری کنند.

با وجود اظهار نظر نکردن مثامات مسئول اما با توچه به پیش بینی هواشناسی در خصوص الودگی هوا و افزایش سطح غلظت ذرات معلق پیش بینی می شود مدارس فردای تهران تعطیل اعلام شود. 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار