کد خبر: ۹۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
دلار در میانه کانال ۱۲ هزار تومان
امروز هر دلار آمریکا با کاهش قیمتی اندک نسبت به روز گذشته به قیمت ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان در صرافی های بانکی عرضه شد.

دلار ارزان‌تر می‌شود؟

امروز هر دلار امریکا با کاهش قیمتی اندک نسبت به روز گذشته به قیمت ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان در صرافی های بانکی عرضه شد.

امروز هر دلار امریکا به قیمت ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان فروخته می شود که هر چند نسبت به روز گذشته کاهشی اندک را نشان می دهد اما به دلیل افزایش فاصله با مرز حمایتی،برای فعالان بازار از اهمیت برخوردار است.

بر اساس این گزارش نرخ خرید دلار در صرافی های بانکی برابر با ۱۲ هزار و ۵۵۰ تومان گزارش شد.صرافان غیر بانکی دلار را به کمتر از این قیمت خریداری می کنند.

یورو نیز امروز با کاهشی صد تومانی بار دیگر وارد کانال ۱۳ هزار تومان شد و نرخ فروش هر یورو برابر با ۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام شد.قیمت خرید یورو از مردم نیز ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان گزارش شد.بازار ارز از پی افزایش قابل توجه قیمت ها پس از سهمیه بندی بنزین،حالا در حال بازیابی خود است.

فعالان بازار تاکید دارند فروش ارز امروز بهتر از فرداست .

هرچند قیمت دلار در هفته گذشته از مرز ۱۴ هزار تومان هم در بازار ارز عبور کرد اما پس از آن روند نزولی قابل توجهی را در پیش گرفت. با این حال در مقطع پیش‌رو چه چشم‌اندازی در مقابل دلار وجود دارد؟

دنیای اقتصاد در این خصوص نوشت: دلار معاملات دیروز را صعودی آغاز کرد و توانست برای لحظاتی کانال ۱۳هزار تومان را لمس کند. اما در ادامه به‌شدت کاهشی شد و حتی پایین‌تر از پایان هفته قرار گرفت. بنابراین، بازدهی دلار در سال ۹۸ که هفته گذشته برای چند روز به محدوده مثبت بازگشته بود، مجددا به منفی چهار درصد از ابتدای سال رسید. به‌نظر می‌رسد مداخله بازارساز با روشی منطقی‌تر باعث خنثی شدن جریان‌های سفته‌بازی و کاهش التهاب بازار ارز شده است.

در سوی دیگر، برخی سیگنال‌های غیراقتصادی به‌ویژه سفر احتمالی رئیس‌جمهور به ژاپن و امکان میانجی‌گری ژاپنی‌ها باعث عقب‌نشینی معامله‌گران ارزی شده است. بنابراین، اخبار حوزه سیاست خارجی اهمیت ویژه‌ای در دلار خواهد داشت.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار