کد خبر: ۹۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

سلامت نیوز:جهانپور گفت: مردم دارو را از داروخانه‌های مجاز سراسر کشور تهیه کنند و از خرید دارو در بازار سیاه و فضای مجازی بپرهیزند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر وجود شربت تقلبی زادیتن در بازار اظهار کرد: کشف محموله شربت زادیتن در فضای مجازی قدیمی و مربوط به ماه‌های پیش است، اما این مسئله باعث نمی‌شود که محموله زادیتن که یک داروی برند تجاری است به شکل قاچاق و جعلی در بازار باشد.


او افزود: به مردم توصیه می‌کنم که دارو را از محل داروخانه‌های مجاز در سراسر کشور تهیه کنند و از خرید دارو در بازار سیاه و به خصوص فضای مجازی بپرهیزند.
تایید داروهای وارداتی از طریق سامانه تی‌تکجهان‌پور بیان کرد: بیماران قبل از مصرف دارو شناسه آن را کنترل کرده و اگر بر اساس برچسب اصالت، هویت نداشت از مصرف آن پرهیز کنند؛ زیرا آن دارو مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست.


سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: مردم برای مصرف دارو‌های وارداتی قبل از استفاده تنها به برچسب اصالت آن اکتفا نکرده و شناسه آن دارو را از طریق سامانه تی‌تک و یا اپلیکیشن موبایلی کنترل کنند و پس از تأیید دارو در سامانه اقدام به مصرف داروهای وارداتی کنند.


اویاد آوری کرد: در موارد نادری برچسب اصالت ممکن است قدیمی یا تقلبی باشد به همین دلیل بیماران باید تأیید دارو را با استفاده از وارد کردن شناسه آن در سامانه‌ تی تک یا آپلیکیشن موبایل کنترل کنند.

برچسب ها: داروی قاچاق ، دارو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار