کد خبر: ۹۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
گروه استان ها-البرز- رئیس پلیس فتا استان ازدستگیری اعضای باند اسکیمری که در پوشش سوپرمارکت در شمال کشور از 753 نفرکه اغلب مسافر بودند به میزان 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کردند، خبر داد .

 

سرهنگ "محمد اقبالی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت : در پی ارسال چندین فقره پرونده مشابه با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب به پلیس فتا استان البرز، تحقیقات اولیه در خصوص چگونگی برداشت از حساب ها به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت .

وی افزود : تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که برداشت غیر مجاز از حساب ها از سوی افرادی حرفه ای صورت گرفته و با مبالغ برداشت شده اقدام به خرید گوشی تلفن همراه، طلا و ... کرده اند   .

این مقام انتظامی بیان کرد : بلافاصله فروشگاه هایی که متهم از آن ها خرید کرده بود، شناسایی شد اما در تحقیق از مالکان آن سرنخی از هویت دقیق متهم شناسایی نشد و در مرحله بعد در بررسی پرینت حساب شکات محرز شد که تمامی آن ها از یک سوپر مارکت در یکی از شهرهای شمالی کشور خرید کرده اند.

سرهنگ اقبالی گفت : ماموران با دریافت نیابت قضائی به آدرس مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری 3 نفر از اعضای این باند شدند.

 وی افزود : متهمان  در بازجویی های اولیه اعتراف کردند که با راه اندازی سوپر مارکت اجاره ای در یکی از شهرهای شمالی اقدام به کپی کارت خریداران کرده و با کارت ملی فرد دیگری، اقدام به خرید از فرشگاه های موبایل فروشی، طلا فروشی و فروشگاه های لوازم خانگی در سطح شهر تهران، قزوین، البرز و ... کرده اند .

رئیس پلیس فتا استان البرز اظهارداشت : متهمان همچنین اعتراف کردند که در نقاط مختلف شهر کرج با استفاده از وانت پیکان در پوشش فروشنده کالاهایی مانند پسته، گوجه سبز، جعبه کمک های اولیه، لباس و ... اقدام به کپی کارت های بانکی افراد و برداشت از آن ها کرده اند که در بررسی یکی از پرونده ها از طریق کپی کارت بانکی مبلغ 3 میلیارد ریال از حساب شاکی به صورت غیر مجاز برداشت شده بود مشخص شد که از طریق همین باند، برداشت ازحساب شاکی صورت گرفته و کارت عابر بانک شاکی، توسط متهمان، هنگام فروش پسته با وانت پیکان در کرج کپی شده است.

وی گفت: در رابطه با پرونده مذکور 2 نفر دیگر که اقدام به پولشویی می کردند و در مجموع 5 نفر دستگیر و با قرار وثیقه 10 میلیارد ریالی روانه زندان شدند.

سرهنگ اقبالی با بیان این که تا کنون از 753  نفر در سراسر کشور به مبلغ 20 میلیارد ریال کلاهبرداری شده است،  گفت : طبق اظهارات متهمان، قبل از کار در سوپرمارکت، برداشت ها را به صورت موردی، پس از رصد موجودی حساب ها انجام می دادند که پس از فعالیت در سوپر مارکت به صورت کلی از مشتریان خود که اغلب از سر تا سر کشور برای مسافرت به آن جا آمده بودند، اقدام به کپی کارت و برداشت از حساب ها می کردند .

این مقام انتظامی تصریح کرد : از متهمان تعدادی دستگاه اسکیمر، گوشی تلفن همراه ، لپ تاپ، پرینتر مخصوص چاپ بر روی کارت های بانکی، 32 کارت بانکی متعلق به اشخاص مختلف،  94 کارت بانکی خام برای دریافت موجودی از حساب شکات و 54 کارت خام بانکی استفاده نشده، کشف شد .

وی از افرادی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند درخواست کرد تا برای پیگیری پرونده خود به پلیس فتا استان البرز واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.

این مقام انتظامی خطاب به شهروندان گفت : انجام عملیات بانکی از سوی مشتریان و دقت در هنگام خرید می تواند از کپی شدن کارت بانکی جلوگیری کند؛ زیرا وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می تواند تضمین کننده امنیت کارت بانکی وی باشد چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، برداشت از حساب وی امکان پذیر نخواهد بود.#

 


انتهای خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

مشاهده خبر ارسال شده بعد


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار