کد خبر: ۹۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات آغاز شد؛
ایرانسل و پست بانک، در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در راستای «حمایت از تولید و توسعه زیست‌بوم تلفن همراه هوشمند تولید داخل» تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی ایرانسل، مراسم امضای این تفاهم‌نامه، ظهر امروز سه‌شنبه ۱۰ دی ماه ۱۳۹۸، در عمارت کلاه‌فرنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دکتر سید ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، مهندس مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، دکتر خسرو فرحی مدیرعامل شرکت پست بانک و جمعی از معاونان و مدیران این حوزه برگزار شد.
بر اساس این تفاهم‌نامه که معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، مدیریت و نظارت اجرای آن را بر عهده دارد، با تشکیل یک صندوق ۲۰۰ میلیارد تومانی توسط پست بانک و بانک مرکزی، اعتبار لازم برای خرید قسطی گوشی تلفن همراه ایرانی از طریق اپراتورها فراهم می‌شود و ایرانسل و پست‌بانک از تولید و عرضه گوشی تلفن همراه توسط تولیدکنندگان ایرانی حمایت می‌کنند.
در این مراسم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم در پی افزایش قیمت گوشی هوشمند و همچنین با توجه به ضرورت حمایت از تولید ایرانی و نیز ایجاد اشتغال برای جوانان، این مسائل را عامل تصمیم این وزارت برای تبدیل این چالش به یک فرصت دانست و در همین رابطه گفت: «هدف ما این است که با تولید گوشی با کیفیت ایرانی که قیمت مناسبی هم داشته باشد، هم به مردمی که قدرت خرید خود را از دست داده‌اند و هم به صنعت ایرانی و هم به ایجاد اشتغال کمک کنیم.»
آذری جهرمی همچنین از وضع استانداردهای سخت‌گیرانه برای تولیدکنندگان، از جمله لزوم وجود شبکه مناسب توزیع و فروش، کیفیت مناسب تولید و نیز ارائه خدمات پس از فروش خبر داد.
در این مراسم همچنین سید ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، کمک به توسعه بازار و شبکه فروش اپراتورهای همراه و تأمین مالی فروش اقساطی از طریق پست بانک و نیز حمایت از تولید داخلی را از جمله اهداف وزارت ارتباطات در این طرح برشمرد.
مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت نیز طی سخنانی، صنعت مخابرات را پس از صنعت خودرو، دومین حوزه فعال در زمینه تعمیق ساخت داخل برشمرد و از برنامه وزارت صمت برای کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات تا پایان ۱۴۰۰ و تبدیل به ساخت داخل خبر داد.
در این مراسم، تفاهم‌نامه مشابهی نیز بین پست بانک و مدیرعامل همراه اول امضا شد.
ایرانسل پیش از این، با حضور در دو میز تعمیق ساخت داخل در وزارت صمت، در مجموع ۲۱ قرارداد و تفاهم‌نامه را با تولیدکنندگان ایرانی منعقد کرده بود.
همچنین، ایرانسل همزمان با سال رونق تولید و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از کالای ایرانی و نیز با توجه به سیاست‌های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت صمت، نمایشگاه دائمی حمایت از تولیدات داخلی در ساختمان مرکزی ایرانسل را افتتاح کرد.
در همین زمینه، ایرانسل در تیر ماه ۹۸ در جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا) که با هدف شناسایی و حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر فعالان بخش خصوصی این حوزه و ایجاد شور و نشاط علمی برگزار می‌شود، حضور یافته و به عنوان تنها اپراتور تلفن همراه برگزیده این جشنواره در زمینه حمایت از کسب و کار ایرانی، موفق به دریافت عنوان «اپراتور برتر محور کسب‌وکار» شده بود.
همچنین ایرانسل در تیر ماه ۹۸ با حضور در نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید»، فهرستی از نیازمندی‌های خود برای تأمین خدمات و تجهیزات مورد نیاز را به تولیدکنندگان داخلی عرضه کرده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: