کد خبر: ۹۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱

کورش شرفشاهی

روزنامه نگار

با تصدی آیت الله سید ابراهیم رییسی در سمت رییس دستگاه قضا، برخورد با فاسد و فساد همانطور که ایشان در برنامه هایشان قول داده بودند، به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت. اقدامات قاطع دستگاه قضا و نگاه بدون اغماض به افراد خاص، باعث شد تا حاشیه امنی که سالها بستر آرمیدن... یقه سفیدها، آقازاده ها و رانت خواران شده بود، به محیطی نا امن تبدیل شود. اقدامات اساسی قوه قضاییه در محاکمه متخلفان و سواستفاده کنندگان پرونده هایی همچون بانک سرمایه، سلطان سکه، حسین فریدون برادر رییس جمهور که با احکام جدی به نتیجه رسید و قول پیگیری تخلفات افرادی همچون برادر معاون اول از یک سو و صدور حکم شبنم نعمت زاده، دختر وزیر دولت روحانی و البته بسیاری موارد دیگر همگی موید قاطعیت و صداقت آیت الله رییسی در مبارزه با فساد است. امروزه مردم به صورت عینی و به دور از شعارزدگی، شاهد تحرک و پیگیری جدی تخلفات هستند. بی تردید در تمامی سالهای پس از انقلاب، سواستفاده کنندگان و فرصت طلبان بسیاری را دیده ایم که از موقعیت نسبی و سببی خود در به تاراج بردن اموال عمومی از هیچ کوششی فروگذار نکردند و با پررویی و دریدگی بسیار، حتی در محضر دادگاه حضور می یافتند و فسادهای غیر قابل دفاع خودشان را توجیه می کردند که اکنون دوران مجازات خود را می گذرانند. اگر امروز فضا برای مفسدان ناامن شده به برکت اقدامات قابل تحسین و درخور ستایش قوه قضاییه است که بدون لحاظ کردن هرگونه خط قرمزی در برخورد با فساد، مردم را به وجهه عدالت خواهانه نظام جمهوری اسلامی امیدوار کرده است. نکته مهمتر در حرکت فساد ستیزی دستگاه قضا، برخورد با قضات و زیرمجموعه قوه قضاییه است که نشان می دهد مدیریت کلان این قوه، هیچ استثنایی در این مبارزه مقدس قایل نیست. نکته دیگر این است که رفتار دستگاه قضا می تواند هشدار جدی به سودجویان و منفعت طلبانی باشد که هنوز به بهره گیری از انوع رانت ها به رفتار متخلفانه خود ادامه می دهند یا در خواب اقدامات سودجویانه هستند.

احکام دستگاه قضا با دانه درشت ها به سودجویان فرصت طلبی که همچنان به اقدامات خود ادامه می دهند، هشدار می دهد که بزودی مشت آهنین عدالت بر فرق سر آنان نیز کوفته خواهد شد.

آنچه در خصوص مبارزه جدی دستگاه قضا با مفسدان و موضع گیری های قاطع آیت الله رییسی می توان مشاهده کرد، افزایش امید و خرسندی عمومی و بازگشت اعتماد به عنوان اصلی ترین سرمایه در بین تمامی اقشار جامعه است. البته آنچه همواره توقع می رفته و همچنان نیز این توقع وجود دارد، استمرار مبارزه با فساد و مفسدان است. بنابر این ضمن دستمریزاد به آیت الله رییسی و تیم همراه ایشان، امید است این روند فساد ستیزی که به عنوان پرونده ای پرافتخار در دستگاه قضای جمهوری اسلامی ثبت خواهد شد، بدون هیچ گونه ملاحظه ای استمرار یابد. نکته جالب توجه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری است که نوید خبرهای خوش در ایام عید را داد و چون دستگاه قضا در دوره مدیریت جدید به فساد ستیزی معروف شده، به نظر می رسد که پایبندی به قول ها بدون هیچ نگرانی ادامه خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار