کد خبر: ۹۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
رئیس جمهور بعدازظهر چهارشنبه از نمایشگاه محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل که در حاشیه نشست شورای اداری استان برگزار شده بود، بازدید کرد.

در این نمایشگاه 11 محصول تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برای بازدید رئیس‌جمهور ارائه شده است.

محصول‌های تولید شده توسط شرکت‌های دانش بنیان از جمله سنسور موانع عقب خودرو، شبکه مالتی پلکس خودرو و دستگاه استخراج ارزهای دیجیتال به تنهایی سالانه 18 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به دنبال دارد.

دستگاه ویدئو لارینگوپسکوپ دیگر دستگاه ساخته شده توسط شرکت‌های دانش بنیان با یک دهم قیمت خارجی ساخته می‌شود. نمونه خارجی این دستگاه 250 میلیون تومان ارزش دارد که در حوزه پزشکی و درمانی استفاده می‌شود.

دستگاه مکنده و انتقال دهنده غلات از دیگر تولیدات این شرکت‌هاست که با یک چهارم قیمت مشابه خارجی در کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که در این بازدید از سوی رضا رحمانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت همراهی می‌شد، با توضیحات ارائه شده از سوی مدیران عامل 9 شرکت دانش بنیان در جریان وضعیت تولید این محصولات قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار