کد خبر: ۹۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
بازار خودرو امروز روز آٰرامی را سپری کرد تا در هفته‌ای که در اغلب روزهایش بازار روندی افزایشی داشت، آخر هفته به آرامی آغاز شود.

رفتار دوگانه در بازار؛ کدام خودروها گران شدند؟

بازار خودرو امروز روز آٰرامی را سپری کرد تا در هفته‌ای که در اغلب روزهایش بازار روندی افزایشی داشت، آخر هفته به آرامی آغاز شود.

بازار امروز برای محصولات سایپا بسیار آرام بود به گونه‌ای که هیچ تغییری در قیمت‌ها مشاهده نمی‌شود. بر این اساس امروز تیبا صندوق دار همچنان ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد که این نرخ حدود ۱۸ میلیون بیش از نرخ مصوب کارخانه است. تیبا دو نیز ۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ارزش گذاری شد و ساینا هم در همین حدود و بر پله ۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی ایستاد. همچنین کوبیک دنده‌ای نیز به ارزش ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در اختیار مشتریانش قرار گرفت.

در سوی دیگر بازار ایران خودرویی‌ها نیز گرچه روز آرامی را سپری کردند اما رفتار دوگانه‌ای را هم در پیش گرفتند. به نحوی که سمند ال ایکس با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی به ۸۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. در طرف مقابل سمند EF۷ با کاهش قیمت ۳۰۰ هزار تومانی به استقبال مشتریانش آمده و در بازار ۹۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.  

پژو ۴۰۵ جی ال ایکس نیز با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت خود را به ۸۰ میلیون تومان رساندند. در مقابل جی ال ایکس دو گانه سوز یک میلیون تومان ارزان‌تر و به قیمت ۹۸ میلیون تومان خرید و فروش شد. 


پژو ۲۰۶ تیپ ۲ امروز بدون تغییر روی نرخ ۹۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان متوقف شده است. باید توجه داشته باشید که نرخ مصوب کارخانه برای این محصول ایران خودرو ۲۶ میلیون تومان کمتر از قیمت روز بازار است و حدود ۶۷ میلیون تومان اعلام می‌شود. این اختلاف برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به اوج خود می‌رسد. در حالی که نرخ مصول کارخانه برای این محصول ۷۹ میلیون تومان است، اما قیمت روز پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار حدود ۳۶ میلیون تومان گران‌تر و معادل ۱۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود. پژو ۲۰۶ صندوق‌دار هم این روزها اختلاف ۳۵ میلیونی با نرخ مصوب دارد و در بازار ۱۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.  

پژو پارس امروز شرایطی مشابه پژو ۲۰۶ را تجربه می‌کند و تغییری نسبت به روز گذشته ندارد. قیمت روز پژو پارس در حال حاضر ۱۰۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. امروز رانا با افزایش قیمت به استقبال مشتریان آمده و حدود ۶۰۰ هزار تومان گران شده است. فعالان بازار امروز رانا را با نرخ ۹۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌کنند. از طرف دیگر دانگ‌فنگ H۳۰ همچنان روی قیمت ۱۶۳ میلیون تومان متوقف شده است.  

دنا معمولی تیپ ۲ امروز مثل هفته پیش در بازار حدود ۱۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دیگر مدل‌های دنا هم رفتار مشابهی از خود نشان می‌دهند. طوری که دنا پلاس در بازرا روی نرخ ۱۵۰ میلیون تومان متوقف شده و حدود ۴۰ میلیون بیشتر از نرخ مصوب کارخانه خرید و فروش می‌شود. دنا پلاس توربو هم این روزها در بازار به ۱۸۴ میلیون تومان رسیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار