کد خبر: ۹۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
در این گزارش، ۸ محصول برتر دنیای فناوری در دهه میلادی گذشته را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نوآوری‌های فناوری در همه زمان‌ها به وجود می‌آیند و شرکت‌ها به طور مداوم در تلاش‌اند تا فناوری خود را بهبود بخشند و در بازار پیشرو باشند. هر ساله محصولات جدیدی معرفی می‌شوند که منحصربه‌فرد هستند و وقتی چیز خاصی به وجود می‌آید، دنیای فناوری برای همیشه تغییر می‌کند. در بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ میلادی تعدادی محصولات چشمگیر، نوآورانه، با تکنولوژی‌های نوین وارد بازار شد که همه را مجذوب خود کرد. محصولاتی در حوزه خودرو، بازی‌های ویدئویی، گجت‌های هوشمند و دیگر موارد که همواره به یاد خواهد ماند. در این گزارش به ۸ محصول فناوری برتر دهه میلادی گذشته خواهیم پرداخت.

معرفی ۸ محصول برتر دنیای فناوری در دهه میلادی گذشته

محصول استند قابلمه پات در سال ۲۰۱۰

استند قابلمه پات در سال ۲۰۱۰ عرضه شد، اگرچه این محصول مانند زودپز‌های قدیمی به نظر می‌رسد، اما قابلیت‌های آن بسیار گسترده است. زودپز‌های چند منظوره توسط رابرت وانگ، دانشمند علوم رایانه ایجاد شده که مبلغ ۳۵۰ هزار دلار پس‌انداز خود را برای تحقق رویایش صرف کرده است. استند قابلمه پات فورا به موفقیت دست یافت و به لطف وبلاگ‌نویسان مواد غذایی و سهولت فروش از طریق آمازون، به سرعت به یکی از داغ‌ترین محصولات سال تبدیل شد. استند قابلمه پات مانند آرام پز کار می‌کنند، اما می‌توان از آن‌ها برای بخارپز کردن برنج، جوشاندن ده‌ها تخم مرغ، پختن گوشت، پخت کیک و .. استفاده کرد.

معرفی ۸ محصول برتر دنیای فناوری در دهه میلادی گذشته

خودرو تسلا مدل S در سال ۲۰۱۲

در سال ۲۰۱۲، تسلا مدل اس را معرفی کرد،  اگرچه  این مدل اولین خودرو برقی بازار نبود، اما طرز تفکر جهان در مورداین خودروها را تغییر داد. از نظر فنی، اولین وسیله نقلیه الکتریکی در اوایل قرن نوزدهم ساخته شد، اما با ظهور موتور احتراق داخلی، این فناوری تحت الشعاع قرار گرفت. با انتشار مدل اس در سال ۲۰۱۲، خودرویی به جهان ارائه شد که جایگزین مناسبی برای خودرو‌های استاندارد گازسوز آن‌ها باشد و نمونه‌ای قابل اطمینان برای وسایل نقلیه برقی آینده جهان، مدل اس ۲۰۱۲ با قیمت نزدیک به ۷۵۰۰۰ دلار فروخته شد. موفقیت در آن مدل باعث به وجود آوردن تسلا مدل ۳ شد که بسیار مقرون به صرفه‌تر است. با پیشرفت این فناوری، هزینه‌ها کاهش می‌یابد و به لطف موفقیت تسلا مدل اس ۲۰۱۲، افراد بیشتری سوار تسلا و سایر اتومبیل‌های برقی می‌شوند.

معرفی ۸ محصول برتر دنیای فناوری در دهه میلادی گذشته

کنسول پلی‌استیشن ۴ در سال ۲۰۱۳

نسل هشتم کنسول‌ها در سال ۲۰۱۲ با Wii U آغاز شد، اما برخلاف نسل قبلی آن، این کنسول نتوانست به موفقیت زیادی برسد. در نوامبر ۲۰۱۳ پلی استیشن ۴ (PS4) به بازار عرضه شد و در حالی که در کمتر از دو هفته، ایکس باکس وان نیز به بازار آمد، PS4 موفق شد در رقابت میان کنسول‌های خانگی از نینتندو و مایکروسافت پیشی بگیرد. در حالی که ایکس باکس وان در کنار یک کنسول بازی، به عنوان یک دستگاه پخش چندرسانه‌ای با عملکرد کامل نیز طراحی شده بود، اما به اندازه گرافیک و صدای چشمگیر موجود در PS4 نظر گیمر‌ها را به خود جلب نکرد. این کنسول مورد تحسین گسترده‌ای قرار گرفت و به طرز چشمگیری فروخته شد. تا سپتامبر ۲۰۱۹ سونی موفق به فروش بیش از ۱۰۲ میلیون کنسول PS4 در سراسر جهان شد.

معرفی ۸ محصول برتر دنیای فناوری در دهه میلادی گذشته

دستیار صوتی آمازون مدل اکو در سال ۲۰۱۴

در سال ۲۰۱۴، آمازون دستیار صوتی مدل اکو را عرضه کرد، یک بلندگو هوشمند که همه چیز را تغییر داد. این بلندگو تنها یک دستگاه بلوتوث نبود که قادر به پخش موسیقی مورد علاقه شما باشد. این نرم افزار می‌توانست به نشانه‌های صوتی پاسخ دهد و به کاربر این امکان را می‌داد که بسیاری از فعالیت‌های روزمره را تنها با دستورات صوتی انجام دهد.حال دستیار صوتی آمازون مدل اکو و رقابت آن با گوگل و سایر شرکت‌ها، فراگیر شده است. پیشرفت‌های زیادی در زمینه دستیار صوتی آمازون مدل اکو حاصل شده، این دستگاه می‌تواند به تلفن، اتومبیل، ساعت دیواری، مایکروویو و.. متصل شود.

معرفی ۸ محصول برتر دنیای فناوری در دهه میلادی گذشته

هندزفری بی‌سیم اپل ایرپاد در سال ۲۰۱۶

اگرچه شرکت اپل در دو دهه گذشته تحولات انقلابی در بازار تلفن‌های همراه و تبلت‌ها ایجاد کرده است، اما این بدان معنا نیست که شرکت آمریکایی بر دستگاه‌های جانبی متمرکز نباشد. در سال ۲۰۱۶، اپل اعلام کرد که جک ۳.۵ میلی‌متری صدا که یک ارتباط‌دهنده‌ی آنالوگ بود، حذف ‌خواهد شد. این شرکت در همان روز ایرپاد را معرفی کرد. اپل ایرپاد فقط نوع جدیدی از هدفون نبودند. آن‌ها تنها هدفونی بودند که اپل می‌خواست مشتریانش آن را خریداری کنند. اپل ایرپاد کاملاً بی‌سیم است و در بین مصرف‌کنندگان بسیار محبوب است. کیفیت صدا روی آن‌ها نسبت به بسیاری از مدل‌های قابل مقایسه، برتر است. از سال ۲۰۱۶ پیشرفت‌هایی صورت گرفته است و مدل‌های بعدی از آن از حذف نویز و شارژ بی‌سیم بهره می‌برند.

معرفی ۸ محصول برتر دنیای فناوری در دهه میلادی گذشته

کنسول نینتندو سوئیچ در سال ۲۰۱۷

نینتندو در طول تاریخ خود یک شرکت نوآورانه بوده است. این شرکت در ابتدای قرن نوزدهم کارت‌های بازی را ساخت، اما در دهه ۱۹۸۰ نیز صنعت بازی‌های ویدیویی را ایجاد کرد. از آن زمان، این شرکت تلاش کرده است پیشرفت‌های بیشماری در زمینه تکنولوژی و سبک بازی در محصولاتش ایجاد کند. شرکت نینتندو، یک بار دیگر با معرفی تکنولوژی جدید به نام نینتندو سوئیچ در بازار حاضر شد و طرفداران بلافاصله از آن استقبال کردند. نینتندو سوئیچ مشابه کنسول‌های قبلی نیست. این فقط یک کنسول خانگی مانند تمام محصولات خانگی نینتندو نیست که قبل از آن وجود داشت. سوئیچ، قابل حمل است، بازیکنان می‌توانند آن را از خانه خود بیرون ببرند و بازی خود را در جاده ادامه دهند. آن‌ها می‌توانند کنترلر‌ها را تعویض کنند. نینتندو سوئیچ همچنین از ویژگی‌های پخش چندرسانه‌ای برخوردار است و محدود به بازی‌های خانوادگی مانند اکثر کنسول‌های نینتندو نیست.

هندزفری ایرپاد مترجم در سال ۲۰۱۸

در سال ۲۰۱۶ شرکت اپل با معرفی ایرپاد اپل تحولی در هندزفری بی‌سیم ایجاد کرد، اما این فناوری از آن زمان تاکنون پیشرفت داشته است. هدفون مترجم ایر باد قادر به ترجمه سریع زبان گفتاری است، این دستگاه‌های جدید تقریباً به طور کامل کار زبان را ترجمه می‌کنند، زیرا می‌توانند گفتار شخص را بفهمند و فوراً آن را در گوش شخص ترجمه کنند، اما این تنها کاری نیست که آن‌ها بتوانند انجام دهند.‌

می‌توانید آن‌ها را از هم جدا کنید و یکی از هدفون‌ها را به شخصی که با او در حال برقراری ارتباط هستید تحویل دهید؛ بنابراین، اگر به کسی که فقط به زبان روسی صحبت می‌کند، نزدیک می‌شوید، در حالی که شما فقط انگلیسی می‌توانید صحبت کنید، کافی است یکی را به او تحویل بدهید و آن‌ها سخنان شما را به زبان مادری خود می‌شنوند در حالی که شما حرف‌های او را به زبان انگلیسی می‌شنوید. این فناوری نیاز به پیشرفت دارد، اما ایرپاد مترجم به طور قطع برای هر کسی که برای تجارت سفر می‌کند، دیپلماتی‌هایی که شغل‌ آن‌ها نیاز به برقراری ارتباط دارد و حتی اعضای نظامی که در کشور‌های خارجی کار می‌کنند، می‌تواند مفید واقع شود.

معرفی ۸ محصول برتر دنیای فناوری در دهه میلادی گذشته

هدست واقعیت مجازی اکیولس کوئست در سال ۲۰۱۹

بازی‌های واقعیت مجازی ازدهه ۱۹۸۰ به آرامی وارد بازار شدند. در ابتدا این فناوری قادر به پشتیبانی از تجربیات زیادی نبود، این هدست‌ها تا حدودی حجیم بودند و اجرای آن نیاز به یک کامپیوتر قدرتمند داشت و همین مسئله باعث می‌شد که محصولات در بازار بازی‌های ویدیویی خاص پسند باشند. خوشبختانه با انتشار هدست‌های واقعیت مجازی نسل جدید به خصوص مدل اکیولس کوئست، همه چیز تغییر کرد.

اکیولس کوئست اولین هدستی است که نه به کامپیوتر و نه به هیچ کابل نیازی ندارد و در عین حال می‌تواند تقریباً هر قطعه نرم افزار VR را در بازار اجرا کند. با این هدست می‌توانید در هر مکانی که می‌خواهید بدون نیاز به قرار دادن تجهیزاتی خاص، برنامه‌های واقعیت مجازی  را اجرا کنید. هدست اکیولس کوئست دنیای واقعیت مجازی را برای همیشه تغییر داد. این فناوری قابل حمل در آینده بهبود خواهد یافت، بنابراین در آینده شاهد هدست‌های VR پیشرفته‌تر، سبک‌تر، کوچکتر و فشرده سازی بهتر خواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار