کد خبر: ۹۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کارشناس هیئت تفحص مجلس نهم با انتقاد شدید از برخی رفتارهای شبه رسانه ای در تخریب صنعت خودرو گفت: متاسفانه شبه رسانه ها خواسته یا ناخواسته تحت جریان نفوذ پنهان نقشه دشمن قرار گرفته اند.

نقشه دشمنان برای ضربه زدن به صنعت خودروی ایران

کارشناس هیئت تفحص مجلس نهم با انتقاد شدید از رفتار شبه رسانه ای در تخریب صنعت خودرو گفت: متاسفانه برخی رسانه ها خواسته یا ناخواسته تحت جریان نفوذ پنهان نقشه دشمن قرار گرفته اند.

مهدی دادفر، کارشناس هیئت تحقیق و تفحص مجلس نهم از صنعت خودرو، با انتقاد از تخریب شرکت های بزرگ قطعه سازی کشور گفت: متاسفانه در شرایطی که سخت ترین تحریم از طرف آمریکا علیه صنعت خودرو اعمال شده، برخی آگاهانه یا جاهلانه در زمین دشمن بازی می کنند.

وی با بیان اینکه نخبگان، نهادهای نظارتی و رسانه ها بایستی زمان شناس باشند، گفت: وقتی که یک خانواده در حال جنگ با دشمن بیرونی است، عاقلانه نیست که افراد از درون خانواده، اقدام به تخریب ستون های خانه کنند.

دادفر با اشاره به اینکه تحریم ها باعث شده بخش قابل توجهی از سرمایه ها از کشور خارج شود و کمتر کسی رغبت به تولید و فعالیت صنعتی کند، تصریح کرد: این چه منطقی است که ما به دست خودمان معدود سرمایه گذاران باقی مانده را نیز بهراسانیم و تخریب نماییم. مگر فرمایش مقام معظم رهبری بر امنیت سرمایه را فراموش کرده ایم؟

وی در ادامه به اشاره به فعالیت های غیرمنطقی برخی از رسانه های خاص علیه یکی از شرکت های قطعه سازی گفت: این شرکت بزرگ قطعه سازی با به کارگیری نخبگان صنعتی مسئولیت تولید و گرداندن بخشی از صنعت خودروسازی را بر عهده داشته است

این کارشناس صنعت تصریح کرد: در صنعت خودرو، شرکتهای قطعه سازی معدودی همانند این قطعه ساز داریم که انتقال بسیاری از تکنولوژی ها به کشور از طریق این شرکتها صورت گرفته است.

وی با انتقاد شدید از تخریب صنعت خودرو گفت: نقشه دشمن این است که صنعتگران و تولیدکنندگان را در کشور ناامید و تخریب کند و متاسفانه برخی شبه رسانه ها ، خواسته یا ناخواسته تحت جریان نفوذ پنهان نقشه دشمن قرار گرفته اند.

دادفر تاکید کرد: جریان نفوذ پنهان به دنبال خارج کردن چنین شرکت ها و سرمایه گذاران و نهایتا سقوط قوه صنعتی و تولیدی کشور است. عده ای نیز در داخل دانسته یا ندانسته به این جریان کمک می کنند.

وی با طرح این سوال که اگر واقعا به دنبال اصلاح صنعت خودرو هستیم چرا به نقد ساختار معیوب صنعت نمی پردازیم، گفت: تخریب اشخاص و مالکیت شرکت های قطعه سازی، نقد دلسوزانه صنعت خودرو نیست. و لذا باید دید چه اهداف و نیاتی در پشت جریان‌های تخریبی وجود دارد.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه برخی اصلا صنعت را نمی شناسند گفت: دلسوزان صنعت خودرو، با اشخاص و خانواده آنهاکاری ندارند، بلکه ساختارها را مورد نقد قرار می دهند.

وی در نقد روش شبه رسانه ها و برخی نهادهای نظارتی گفت: اصلاح و انتقاد باید بر مدار حفظ سرمایه صورت گیرد و لذا هدف و اولویت اول بایستی ایجاد فضای امن برای سرمایه گذار و تولیدکننده باشد.

دادفر با بیان اینکه حتی اگر هم قرار است شخصی را دستگیر نمایند، بایستی به گونه ای عمل شود که به سرمایه وی آسیب نرسد، گفت: متاسفانه رویه غالب در برخوردها برخلاف این است.

وی ضمن بیان اینکه هیچ شرکتی در اقتصاد ایران بدون ایراد نیست، گفت: برخی از افراد کنونی که با نیات خاص، شرکت های قطعه سازی را تخریب می نمایند، اصلا صنعت را نمی شناسند و صرفا یک رویکرد افراطی را در پیش گرفته اند.

دادفر افزود: به طور مثال در تمامی صنایع خودرویی دنیا هر قطعه به علت ایجاد صرفه اقتصادی توسط چند شرکت محدود تولید و تامین می شود و لذا تامین یک قطعه توسط دو یا سه شرکت به معنای انحصار نیست.

منبع: خط بازار

نام:
ایمیل:
* نظر: