کد خبر: ۹۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ساماندهی سهمیه‌های کنکور به آزمون سال ۹۹ نمی‌رسد.

منصور غلامی در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: لایحه ساماندهی سهمیه‌های آزمون سراسری اوایل هفته گذشته از سوی هیئت دولت به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شد. غلامی با بیان اینکه ساماندهی سهمیه‌ها و اعمال آن به آزمون سراسری سال ۹۹ نمی‌رسد، افزود: شاید تا زمان برگزاری آزمون سراسری سال آینده، ساماندهی سهمیه‌ها به زمان بیشتری نیاز داشته باشد و بعد از پایان مهلت ثبت‌نام، اجازه تغییر دیگری در کنکور نمی‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: داوطلبان خود را با شرایط فعلی آزمون سراسری وفق می‌دهند و اگر شرایط به یک باره تغییر کند،‌ کنکوری‌ها معترض می‌شوند.
سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۹۹
تغییری نکرده است
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش نیز  درباره تاثیر سوابق تحصیلی بر کنکور سراسری ۹۹ و نحوه ترمیم این سوابق در کنکور به ایسنا گفت: سهم سوابق تحصیلی برای کنکور سال ۹۹ مصوب شده است. بر این اساس سهم سوابق تحصیلی نسبت به سال تحصیلی قبل تغییری نکرده و همان ۳۰ درصد با تاثیر مثبت است.
عباس سلطانیان افزود: متقاضیان کنکور می‌توانند همانند سال‌های گذشته برای ترمیم سوابق خود اقدام کنند. روال ترمیم سوابق تغییری نکرده و همان بخشنامه سال قبل پابرجاست که بر اساس آن افرادی که از سال ۸۴ به بعد دیپلم گرفته‌اند می‌توانند برای دروسی که به صورت نهایی برگزار می‌شود، فقط یک بار درخواست داده و مجددا امتحان بدهند.
وی تاکید کرد: این نمرات تنها برای استفاده در کنکور و ترمیم سوابق است و موجب اصلاح نمرات در کارنامه اصلی داوطلب نمی‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار