کد خبر: ۹۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸

محمدرضا نظري

عضو سابق هيات عامل صندوق توسعه ملي

حضور میلیونی و‌حماسی، دستاورد مهم گام دوم انقلاب

در شرایط امروز که استكبار جهانی و آمریکا پرچمدار جنایت،تنش و هیاهو در دنیا شده اند و از تمدن عظیم جمهوری اسلامی ایران با توجه به تاثیرگذاری فوق العاده و ویژه آن هراس مضاعف دارند ،در این میان نسل امروز ایران اسلامی،نقش مهمی در تحقق آرمان های این تمدن درخشان و پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۴ بهمن ماه سال گذشته در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از حیات طیبه خود به تبیین ویژگی‌های مسیر پرافتخار پیموده شده پرداختند و آن را ابلاغ نمودند،برعهده دارند.

در چهل سال گذشته ،برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی و همراهی ملت در رساندن ایران عزیز به جایگاهی شایسته، نقش اصلی را داشته و امروز امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان و آینده‌سازان ایران در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ها، از الزامات این جهاد بزرگ است.

مهم‌ترین ظرفیّت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است. جمعیّت جوان زیر ۴۰ ‌سال که بخش مهمّی از آن نتیجه‌ی موج جمعیّتی ایجادشده در دهه‌ی ۶۰ است، فرصت ارزشمندی برای کشور است. ۳۶ میلیون نفر در سنین میانه‌ی ۱۵ و ۴۰ سالگی، نزدیک به ۱۴ میلیون نفر دارای تحصیلات عالی، رتبه‌ی دوّم جهان در دانش‌آموختگان علوم و مهندسی، انبوه جوانانی که با روحیه‌ی انقلابی رشد کرده و آماده‌ی تلاش جهادی برای کشورند، و جمع چشمگیر جوانان محقّق و اندیشمندی که به آفرینش های علمی و فرهنگی و صنعتی و غیره اشتغال دارند؛ اینها ثروت عظیمی برای کشور است که هیچ اندوخته‌ی مادّی با آن مقایسه نمی تواند شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه جدی آنان به این موضوعات مهم شدند.

در بخشی از بیانیه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آمده است: جوانان باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرت های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند.

با توجه به این ظرفیت ها نظام جمهوری اسلامی درچشم‌انداز گام دوم، تمرکز خود را  بر بهره‌ برداری از دستاوردهای گذشته در عرصه دانش و فناوری بومی وفعال کردن  ظرفیت‌های استفاده نشده در این زمینه  قرار داده  است تا  پیشرفت کشوردر همه بخشها ازجمله در بخش تولید و اقتصاد ملّی سرعت بیشتری یابد.

هرچند کوردلان تهی مغز به زعم باطل بر طبل می کوبند و از ترور ناجوانمردانه مجاهد خستگی ناپذیر، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ،که فداکاری ها و نقش آفريني هاي ماندگار و پرافتخار ایشان در راه اعتلاي اسلام و قرآن و اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام و سرافرازي ايران عزيز و نابودی گروهک های تروریستی نظیر داعش زبانزد خاص و عام است، هیاهو مي کنند غافل از آنكه او يك فرد نبوده و بنياني مرصوص است كه شهادتش، ریشه تنومند هزاران نهال جوان و بالیده و اقیانوسی عظیم  از جوانان سردار سليماني ها را به ایران و  اسلام در طلیعه گام دوم انقلاب بخشيده است.

واضح و مبرهن است كه حضور میلیونی،حماسي و توام با بصيرت مردم در مراسم تشییع سردار شهيد قاسم سليماني ،اسوه مجاهدت و الگوي مقاومت ،دشمنان قسم خورده انقلاب را نيز  از انكار عظمت آن عاجز و ناتوان كرده است ،سیلی بسيار محکم و نخستين انتقام جمهوري اسلامي از  آمریکاي جنايتكار و يكي از مهمترين ثمرات و بركات تجلي بيانيه گام دوم انقلاب است كه

در بيانات ژرف و نگاه نافذ و تسلط كامل ولي فقيه زمان به مسائل روز  بر آن تاكيد ويژه شده است.همچنین عملیات مقتدرانه شب گذشته دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سیلی دیگری بود که بر گوش سردمداران استکبار جهانی نواخته شد و هشدار داد که این عملیات غرورآفرین تنها بیانگر گوشه‌ای از توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ،در پاسخ به اقدام تروریستی  آمریکا در به شهادت رساندن شهید بزرگوار سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی می‌باشد و از این پس هرگونه شرارتی با سیلی های قوی‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد.

بدون ترديد ثمره خون شهید سلیمانی، ايستادگي و استقامت جوانان غيور و انقلابي ميهن اسلامي مان و همه مردم ولايت مدار ايران اسلامي،حول محور اسلام ،قرآن، اهل بیت(ع)، آرمانهاي حضرت امام خمینی (ره)و مقام معظم رهبری مدظله العالي خواهد بود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار