کد خبر: ۹۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
در این گزارش به معرفی ۲۰ خودرو برتر و مورد انتظار در سال ۲۰۲۰ پرداخته‌ایم.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند + تصاویر

از همین حالا می‌توان گفت که سالی پر از خودرو‌های جذاب انتظار ما را می‌کشد. بر اساس اخبار و پیش‌بینی‌های منتشر شده، اکثر شرکت‌های بزرگ خودرو‌سازی به دنبال آن هستند تا سال ۲۰۲۰ را مال خود کنند. از عرضه احتمالی اولین شاسی‌بلند فراری گرفته تا خودرو‌های لوکس و الکتریکی مرسدس‌بنز تا مدل‌های مختلف شرکت‌هایی مانند فولکس‌واگن و بی‌ام‌و، همگی نشان می‌دهد که صنعت خودرو‌سازی در سال ۲۰۲۰، پربار خواهد بود. تک مدل‌های بسیاری نیز برای عرضه در سال میلادی جدید انتخاب شده‌اند، به عنوان مثال خودرو جدید و لاکچری لکسوس یا جدید‌ترین خودرو‌های الکتریکی تسلا و پولستار، در هر صورت با این وضع سالی جذاب در پیش است و ما نیز می‌خواهیم طی این گزارش به ۲۰ مدل برتری که در سال آینده وارد بازار می‌شوند بپردازیم، با ما همراه باشید:

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودرو آئودی RS 6 Avant

یکی از خودرو‌هایی که احتمالا طی ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۰، وارد بازار خواهد شد، مدل جدید آئودی از سری RS است. آئودی برای آوانته جدید یک پیشرانه ۴.۰ لیتری توربوشارژ دوقلو با ۸ سیلندر و نزدیک به ۵۹۰ اسب‌بخار قدرت را در نظر گرفته است. این نیرو با سیستم انتقال ۸ سرعته خودکار به چرخ‌ها هدایت می‌شود تا تنها در ۳.۶ ثانیه، سرعت خودرو از صفر به ۶۰ مایل در ساعت برسد. خودرو جدید آئودی اولین مدل RS6 خواهد بود که در بازار آمریکا نیز عرضه می‌شود. البته برای کسانی که به آئودی‌های اسپرت و سریع‌تر علاقه دارند باید گفت که خودرو RS7 اسپورتبک نیز با همین پیشرانه، اما آپشن‌های جذاب‌تر در اوایل سال در نمایشگاه‌های خودرو رونمایی خواهد شد.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودرو بی‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه

قطعا یکی از مورد انتظارترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰، نسل جدید سری ۲ گرن کوپه شرکت بی‌ام‌و است. البته شرکت آلمانی پیش‌تر اعلام کرده که به دلیل تولید قطعات محدود، نسخه دیفرانسیل عقب این خودرو وارد بازار نخواهد شد، نسخه دیفرانسیل جلو نیز طرحی اسپرت دارد و برای نسل جوان تولید شده است. این خودرو در داخل اتاق همان نسل سوم سری ۱ بی‌ام‌و به نظر می‌رسد، اما این شباهت در دیگر قطعات دیده نمی‌شود. بی‌ام‌و تغییرات اساسی به این خودرو وارد کرده و برای کنترل و قدرت سری ۲ گرن کوپه، ویژگی‌های الکتریکی جذابی را در نظر گرفته است. دو مدل 228i xDrive و M235i xDrive این خودرو تا کنون مورد آزمایش قرار گرفته و به نظر کارشناسان هر چند شادابی نسخه‌های دیفرانسیل عقب را ندارند، اما با طراحی زیبا و قدرت مناسب، رضایت خریداران را جلب خواهند کرد.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودرو شورولت کوروت C8

در سال ۲۰۱۹، نسل هشتم شورولت کوروت معرفی شد، این سوپر اسپرت جذاب با تغیراتی رادیکالی، اما جذاب با دو صندلی، قدرتی مانند یک ابرخودرو و قیمتی بسیار مناسب رونمایی شد تا شورولت به خصوص در قیمت گذاری، طرفداران خود را شگفت‌زده کند. البته قرار بود تا در هفته‌های انتهایی سال ۲۰۱۹، کوروت جدید را در بازار ببینیم، اما کمی تاخیر باعث شد تا در هفته‌هایی ابتدایی سال ۲۰۲۰، کوروت جدید به بازار بیاید. طبق اطلاعات موجود مدل Stingray با پیشرانه V8 و نزدیک به ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت، در سه ماهه ابتدایی سال میلادی جدید به خریداران تحویل داده می‌شود.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودرو مرسدس بنز GLB

با محبوب‌شدن مدل‌های شاسی‌بلند، بسیاری از شرکت‌ها بخش عمده‌ای از تولید خود را این دسته از خودرو‌ها اختصاص دادند، مرسدس نیز به عنوان یکی از پیشگامان بازار جهانی خودرو، مدل‌های شاسی‌بلند بسیاری را در خط تولید خود جای داده است. یکی از مدل‌های جدید مرسدس شاسی‌بلند GLB است که همانطور که از نامش پیداست، توقف تولید سری GLC و GLA منجر به ساخت آن شد. در هر صورت این شاسی‌بلند با طراحی برجسته نشان می‌هد که خودرویی پرقدرت و همه‌فن‌حریف است. GLB 250 در دو نسخه دیرانسیل جلو یا دیفرانسیل تمام چرخ عرضه خواهد شد، GLB 35 نیز با نزدیک به ۳۰۰ اسب بخار قدرت،  کمی دیرتر، اما تا پایان سال وارد بازار می‌شوند.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودرو مینی الکتریکی

مینی الکتریکی خودرویی است که مدت زیادی به انتظار عرضه آن نشسته‌ایم، شرکت مینی بیش از یک دهه بر روی تولید سری الکتریکی خودرو خود کار کرده و نتیجه آن باید خودرویی شگفت‌انگیز باشد. مینی الکتریکی در نسخه دو در هاتچ‌بک عرضه می‌شود، البته مدل بنزینی این خودرو نیز همان با مدل الکتریکی روانه بازار خواهد شد. خودرو‌های مینی تاکنون به وزن سبک مشهور بودند، اما حال به دلیل اضافه شدند بسته باتری به این خودرو، وزن آن کمی افزایش پیدا کرده، اما مهندسان مینی قول داده‌اند تا این مورد در عملکرد این خودرو تاثیری منفی نداشته باشد. مینی الکتریکی بازه حرکتی ۱۵۰ مایل با یک شارژ را پشتیبانی می‌کند، این شرکت تاکید کرده که مینی الکتریکی تنها برای استفاده درون شهری است.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودرو پورشه تایکان

حال که بحث خودرو‌های الکتریکی پیش آمد جا دارد تا به اولین خودرو الکتریکی پورشه نیز نگاهی داشته باشیم. پورشه تایکان یکی دیگر از مدل‌های الکتریکی مورد انتظار در سال ۲۰۲۰ است. تایکان که به تازگی معرفی شده در ابتدا با سه نسخه توربو توربو S و 4S وارد بازار می‌شود. البته نسخه‌های تایکان به این جا ختم نمی‌شود، مدل معرفی شده پورشه تایکان، یعنی تایکان GTS نیز در ادامه سال عرضه خواهد شد و باید منتظر نسخه پایه تایکان نیز باشیم. آپشن‌های فراوانی برای این خودرو در نظر گرفته شده که قطعا به فروش آن کمک خواهد کرد. نسخه GTS تایکان پس از معرفی به تازگی مورد آزمایش قرار گرفته که به نظر کارشناسان، می‌توان لقب بهترین خودرو الکتریکی سال را به آن اهدا کرد.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودرو تسلا مدل Y

بازه خودرو‌های تمام الکتریکی همچنان ادامه دارد و ما به شرکت آمریکایی تسلا می‌رسیم. تسلا می‌خواهد در سال جدید، مدل الکتریکی Y را وارد بازار کند. شاسی‌بلند تسلا تنوع محصولات این شرکت را افزایش خواهد داد، این مدل اندازه بزرگ‌تری دارد و به طبع، جادارتر از دیگر مدل‌های این شرکت است. تسلا مدل Y در نسخه معمولی با بازه حرکتی ۲۳۰ مایل و در نسخه دوربرد با بازه ۳۰۰ مایل با یک شارژ، حرکت خواهد کرد. برخی از آپشن‌های داخل کابین این خودرو با تسلا مدل ۳ برابر هستند.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودرو فولکس‌واگن T-Roc کروکی

در سال جدید باید منتظر نسخه متفاوتی از فولکس‌واکن T-Roc باشیم که به تازگی معرفی شده و دارای سقف جمع‌شونده است. این مدل در دو نسخه با پیشرانه ۱.۰ لیتری سه سیلندر ۱۱۳ اسب‌بخاری و پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۴۵ اسب‌بخاری عرضه می‌شود و نسخه دوم دارای سیستم انتقال سرعت ۷ سرعته خودکار کلاچ دوگانه است.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودرو آئودی RS Q8

دیگر خودرو جذاب آئودی که در سال میلادی ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد شد شاسی‌بلند RS Q8 است. این خودرو جذاب با ۵۹۱ اسب‌بخار قدرت، در رکورد‌های صفر تا ۶۰ مایل با ثبت زمان ۳.۸ ثانیه، تنها چند دهم ثانیه از مدل پیشرانه وسط R8 کم آورد. رکورد دیگر RS Q8 رسیدن به سرعت ۱۲۴ مایل در ساعت در ۱۳.۷ ثانیه است، این خودرو با پیشرانه ۴.۰ لیتری توربوشارژ دوقلو با ۸ سیلندر، به نهایت سرعت ۱۸۹ مایل در ساعت می‌رسد. بی‌شک این مدل یکی از جذاب‌ترین شاسی‌بلند‌های سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودرو فورد موستانگ Mach-E

به تازگی خبری از موستانگ Mach-E منتشر کردیم که بر اساس آن، عرضه این خودرو با تاخیر همراه شده و به پاییز سال ۲۰۲۰ موکول شده است. Mach-E اولین موستانگ الکتریکی شرکت فورد است که در با پلتفرم شاسی‌بلند تولید می‌شود و در نمایشگاه لس‌انجلس (ماه گذشته) معرفی شد. این خودرو جذاب در بازه‌ها و نسخه‌های مختلفی تولید خواهد شد که از نظر قدرت می‌توان از بازه ۲۵۰ تا ۴۵۰ اسب‌بخار، یک مدل را خریداری کرد. رنج حرکتی خودرو نیز با توجه به بسته باتری گسترده، در نسخه‌های مختلف میان ۲۱۰ تا ۳۰۰ مایل، قابل انتخاب است. موستانگ Mach-E جدی‌ترین رقیب تسلا مدل Y در سال آینده محسوب می‌شود و رقابت این دو مدل در بازار فروش، قطعا دیدنی و جذاب خواهد بود.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودروی فراری روما

شرکت فراری به دنبال آن است تا با تولید خودرو کوپه روما، مشتریان جدیدی را در بازار پررقابت اروپا، جذب کند. روما یکی از مورد انتظارترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ است، خودرویی که به طور مشخص، بر دو شاخصه زیبایی و بازدهی تاکید دارد. فراری روما با پیشرانه ۶۱۵ اسب‌بخاری، ظاهری ظریف‌تر از اکثر خودرو‌های این شرکت ایتالیایی دارد، به طور کلی خودرو‌های فراری به طراحی اسپرت و تحاجمی شناخته می‌شوند، اما اصل ظرافت در روما، بش از هرچیز به چشم می‌آید. البته این موارد تاثیری در قیمت‌گزاری خودرو ندارد و روما نیز مانند دیگر سوپراسپرت‌های فراری، گران قیمت است.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودرو لندروور Defender

طی سال‌های اخیر لندروور Defender همواره یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودرو‌ها از این شرکت انگلیسی بوده است. خودرویی که قدرت بالایی دارد و در طبیعت اروپا به خصوص جاده‌های فرعی و صعب‌العبور، بدون هیچ مشکلی به راه خود ادامه می‌دهد. لندروور، مدل جدید دیفندر را در سال میلادی جاری به بازار عرضه خواهد کرد. این مدل در دو نسخه معمولی و نسخه لوکس با قیمت بالا، معرفی خواهد شد. کراس‌اور دیفندر جدید با تغییراتی نسبت به مدل‌های قبلی تولید می‌شود، به عنوان مثال برای اولین بار نسخه سه در دیفندر با ۶ صندلی در دو ردیف طراحی شده و هر دو ردیف سه صندلی خواهد داشت، به این ترتیب، در ردیف اول به جز راننده، دو صندلی دیگر قرار دارد. اما نسخه‌های لوکس فضای بازتر و قیمتی در حد مرسدس بنز کلاس G خواهند داشت.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودروی لکسوس LC 500 کروکی

لکسوس برنامه دارد تا برای رقابت در بازار خودرو‌های کروکی، در تابستان آینده، مدل کروکی خودروی LC 500 را عرضه کند. این شرکت ژاپنی به ویژه برای مقابله با بی‌ام‌و سری ۸ و مرسدس کلاس S مدلی جدید در دسته خودرو‌های کروکی تولید می‌کند. این خودرو گران‌قیمت دارای پیشرانه ۵ لیتری V۸ با حدود ۴۵۰ اسب‌بخار قدرت است، لکسوس اعلام کرده که پیشرانه هیبریدی مدل کوپه، برای نسخه کروکی عرضه نمی‌شود. ساخت مدل‌های کروکی به دلیل ایجاد موتور محرک سقف همواره وزن خودرو را افزایش می‌دهد، اما لکسوس با طراحی دوباره سیستم تعلیق عقب، تلاش کرده تا حدودی این افزایش وزن مهار شود. به گفته این شرکت، نسخه کروکی LC 500 حدود ۹۰ کیلوگرم از نسخه کوپه سنگین‌تر است.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودروی مک‌لارن Elva

مدل‌های قدرتمند و نسخه محدود مک‌لارن معمولا با تقاضا خرید بسیاری همراه می‌شود، به همین جهت این شرکت انگلیسی با تولید مدل‌های نسخه محدود مختلف، نیاز بازار خود را برطرف می‌سازد. البته این مدل‌ها از نظر پایه و طراحی تا حدودی به یکدیگر شباهت دارند، اما در جزئیات، تفاوت‌هایی بین آن‌ها دیده می‌شود. یکی از سوپراسپرت‌های جدید مک‌لارن که در تعداد نسخه‌های محدود وارد بازار خواهد شد، Elva نام دارد. تنها ۳۹۹ نسخه از این خودرو تولید می‌شود. نام Elva به افتخار یکی از تولیدکنندگان انگلیسی که در دهه ۱۹۶۰ با مک‌لارن همکاری می‌کرد، انتخاب شده است. این خودرو دارای دیفرانسیل چرخ‌های عقب است و پیشرانه توربوشارژ V8 آن، نزدیک به ۸۰۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. مهم‌ترین نکته در طراحی Elva عدوم وجود سقف و حتی شیشه جلو خودرو است.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودروی مرسدس‌بنز GLA

پس از اشاره به شاسی‌بلند مرسدس GLB در گزارش قبلی، جا دارد به مرسدس GLA نیز اشاره داشته باشیم. GLA یکی از چندین مدل شاسی‌بلندی است که مرسدس طی سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد کرد. بر اساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، GLA جدید تغییرات خیلی گسترده‌ای نسبت به مدل پیشین خود ندارد، ظاهر تقریبا همان است، اما فضای داخل اتاق کمی افزایش پیدا کرده، خودرو بر اساس همان پلتفرم مرسدس کلاس A تولید شده و ترکیبی از GLB نسخه ۷ صندلی و نسل دوم CLA است.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودروی فراری SF90 Stradale

فراری برای سال ۲۰۲۰ ، برنامه‌های گسترده‌ای دارد. علاوه بر عرضه مدل روما کوپه، اولین خودرو پلاگین هیبریدی این شرکت با نام SF90 Stradale وارد بازار خواهد شد. البته سوپراسپرت جدید فراری یک لقب دیگر خواهد داشت، این مدل سریع‌ترین خودرو جاده‌ای این شرکت است. SF90 Stradale با پیشرانه مشهور خودرو F154 تولید ‌می‌شود، پیشرانه ۳.۹ لیتری V8 توربوشارژ دوگانه که با طراحی جدید قدرت آن نیز افزایش پیدا کرده است.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودروی پولستار ۲

پس از معرفی پرحاشه و پرسر و صدای خودرو الکتریکی پولستار ۱ در سال ۲۰۱۸، پولستار می‌خواهد دومین خودروی الکتریکی خود را در سال میلادی جاری، وارد بازار کند. پولستار که تحت نظر شرکت ولوو فعالیت می‌کند با معرفی شاسی‌بلند پولستار ۲ رقیبی را برای تسلا مدل ۳ روانه بازار خواهد کرد. شرکت چینی پولستار خودرو جدید خود را بر پایه ولوو S۶۰ Cross Country طراحی کرده، این خودرو به عنوان یک شاسی‌بلند زیبا، جادار، خانوادگی و همگام با محیط زیست شناخته می‌شود. خودرو قبلی پولستار با بازه حرکتی ۲۷۵ مایل و ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت معرفی شد، اطلاعاتی از قدرت و بازه حرکتی پولستار جدید در دسترس نیست.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودروی مرسدس AMG وان

می‌توان گفت یکی از جذاب‌ترین و مورد انتظارترین خودرو‌های سال آینده، ابرخودرو پرقدرت، زیبا، الکتریکی و مسابقه‌ای شرکت مرسدس AMG است. ستاره نمایشگاه خودرو فرانکفورت در سال ۲۰۱۷ هنوز به مرحله تولید نرسیده و باید از طرح یک خودروی مسابقه‌ای، به یک خودرو قانونی جاده‌ای تبدیل شود. البته مرسدس AMG وان با همان ظاهر اتومبیل‌های مسابقه‌ای فرمول یک تولید می‌شود، بر اساس اطلاعات اولیه، پیشرانه ۱.۶ لیتری V6 در کنار موتور‌های الکتریکی، قدرت حدود هزار اسب‌بخار را برای ابرخودرو مرسدس تولید می‌کنند. این ابر خودرو ۲.۴ میلیون یورو قیمت دارد و تا کنون بیش از هزار درخواست پیش خرید برای ۲۷۵ نسخه در حال ساخت آن ارسال شده است.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودروی استون مارتین DBX

در سال‌هایی که تمامی شرکت‌های تولید کننده خودروی اسپرت، به سمت ساخت اولین شاسی‌بلند خود روی آورده‌اند، استون مارتین انگلیسی نیز اولین شاسی‌بلند خود را تولید کرده و به زودی روانه بازار خواهد کرد. البته هنوز هم بسیاری به ورود شرکت‌هایی مانند لامبورگینی، بنتلی، فراری و استون مارتین به بازار مدل‌های شاسی‌بلند انتقاد دارند اما واقعیت آن است در عصر جدید، خودروهای شاسی‌بلند بسیار پرطرفدار هستند و تولید آن‌ها سود کلانی برای شرکت‌ها به همراه دارد. البته ساخت اولین شاسی‌بلند برای شرکت‌های بزرگ کار سختی است زیرا در صورت مایوس کردن مشتریان خود، ضرر مالی هنگفتی را به همراه خواهد داشت. اما به نظر می‌رسد شاسی بلند DBX با پیشرانه V8 شرکت AMG که قادر به تولید بیش از ۵۴۰ اسب‌بخار نیرو است، خریداران را راضی کند.

معرفی ۲۰ خودرو برتری که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

خودروی آئودی E-Tron اسپورت‌بک

آئودی مدل‌های فراوانی را در سال میلادی جاری عرضه می‌کند، در گزارش قبلی به چند مورد آن‌ها اشاره کردیم و حال به عنوان آخرین خودرو این گزارش، به سراغ شاسی‌بلند الکتریکی E-Tron اسپورت‌بک می‌رویم. نسخه اسپورت‌بک، برای تمامی مدل‌های آئودی عرضه می‌شود و این بار خودرو محبوب الکتریکی آئودی با بسته باتری لیتیوم یونی ۹۵ کیلو‌وات‌ساعت و موتور الکتریکی چندگانه وارد خط تولید اسپورت‌بک می‌شود. این مدل برای رقابت با بی‌ام‌و X6 و مرسدس GLE کوپه تولید شده و بازه حرکتی آن ۲۲۰ مایل با یک بار شارژ است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار