کد خبر: ۹۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
ان بی سی نیوز در گزارشی جزئیات جدیدی را درباره چگونگی ترور سردار قاسم سلیمانی منتشر کرد.

انتشار جزئیاتی تازه درباره نحوه ترور و شهادت سردار سلیمانی

ان بی سی نیوز در گزارشی به بررسی جزئیات بیشتر درباره چگونگی ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس ایران پرداخت.

پایگاه اینترنتی ان بی سی نیوز گزارش داد آمریکایی‌ها منتظر او بودند. عناصر سازمان اطلاعات جاسوسی آمریکا (سیا) با استفاده از اطلاعات مخبر‌هایی در فرودگاه دمشق، دقیقا می‌دانستند چه زمانی هواپیمای حامل سردار سلیمانی به سمت بغداد پرواز می‌کند. اطلاعات دریافتی از اسرائیل نیز، به تایید این جزئیات کمک کرد.

به محض فرود هواپیمای ایرباس‌ ای ۳۲۰ چام وینگز، جاسوسان آمریکایی در فرودگاه اصلی عراق که محل اسکان نیرو‌های نظامی آمریکا بود، محل دقیق این هواپیما را تایید کردند. سه پهپاد آمریکایی بدون نگرانی از چالشی در حریم هوایی عراق که به طور کامل تحت تسلط آمریکا بود، بر فراز این موقعیت قرار گرفتند. همه این پهپاد‌ها به چهار موشک هلفایر مسلح بودند.

این گزارش درباره نحوه هدف قرار گرفتن سردار سلیمانی توسط آمریکا، مبتنی بر گفتگو‌هایی با دو فرد آگاه که مستقیما در جریان جزئیات این عملیات بوده‌اند و مقامات آمریکایی دیگر است که درباره این عملیات توجیه شده بودند.

در ادامه این گزارش آمده است: در حالی که پهپادهای آمریکایی برای انجام عملیات آمادگی پیدا می‌کردند، مسئولان آمریکایی در حال مشاهده صحنه استقبال در صفحات نمایش بزرگی بودند (مسئول الحشد الشعبی عراق (ابومهدی المهندس) برای استقبال از سردار قاسم سلیمانی آمده بود) که تمامی این رویدادها ساعت یک بامداد اتفاق افتاده است.

در این گزارش آمده است که صفحه نمایش، جزئیات چهره افراد را به دلیل استفاده از اشعه مادون قرمز، نمایش نمی‌داده است. اما روشن شد که ابومهدی المهندس، نایب رئیس الحشد الشعبی (که از نظر آمریکا متهم به انفجار سفارت آمریکا و فرانسه در کویت در سال ۱۹۸۳ بوده) آنجا حضور دارد.

از سوی دیگر جینا هاسپل، رئیس سیا در مقری در شهر لانگلی در ایالت ویرجینیا و مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا از مکانی دیگر در حال پیگیری عملیات ترور بوده‌اند. عملیات ترور سردار سلیمانی در کاخ سفید نیز در حال پخش بوده، اما ترامپ در آن زمان در کاخ سفید نبوده و در فلوریدا حضور داشته است. صفحات نمایش بزرگ نشان می‌دهد که دو مسئول ارشد (سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) وارد خودرویی شده و سایر افراد همراه نیز در خودروی دیگری بودند و خود را سریع به آنان رساندند.

بنا بر این گزارش، پهپاد‌های آمریکایی خودرو‌ها را از خروجی فرودگاه تعقیب کرده و خودروی همراهان پیش از خودروی دو فرمانده قرار گرفت. پس از تأیید میدانی [عوامل نفوذی]، ناظران اتاق عملیات که در مقر فرماندهی نیرو‌های مرکزی آمریکا (سنتکام) در دوحه پایتخت قطر حضور داشتند دستور شلیک چهار موشک به خودرو‌ها را دادند و هیچ کس از افراد هدف، زنده نماند.

سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، فرمانده الحشد الشعبی و تعدادی دیگر از مبارزان و فرماندهان مقاومت جبهه مقاومت طی حمله هوایی ناجوانمردانه نیرو‌های متجاوز و تروریست آمریکایی به فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

کشورهای مختلف و مقامات بسیاری از گوشه و کنار جهان، این جنایت ضد بشری آمریکا را محکوم کرده‌اند.

بامداد روز چهارشنبه گذشته روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دو پایگاه آمریکایی در عراق در انتقام از ترور ناجوانمردانه سردار «قاسم سلیمانی» و یارانش خبر داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار