کد خبر: ۹۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورکر، از زمان آغاز فصل آتش‌سوزی در ایالت نیوساوث‌ولز بیش از ۱۰ میلیون هکتار از کشتزارها و جنگل‌های استرالیا طعمه آتش شده و از بین رفته است. دست‌کم ۲۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند و آتش دو هزار خانه را ویران کرده و از بین برده است. هر چند کارشناسان می‌گویند گستردگی فاجعه زیست‌محیطی اصلا با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست.

آتشی که به جان محیط زیست و حیات وحش استرالیا افتاده، بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری را برای همیشه از بین برده و منقرض کرده است. دشت‌ها و جنگل‌های اوکالیپتوس در آتش سوخته و در اتفاقی کم‌نظیر، جنگل‌های بارانی هم از شعله‌ها در امان نمانده‌اند. به این ترتیب، دیگر هیچ نشانی از برخی گونه‌های جانوری دیده نخواهد شد؛ گونه‌هایی که پیش‌تر فقط در استرالیا می‌شد نشان آنها را یافت.

کریس دیکمن، بوم‌شناس و استاد دانشگاه سیدنی برآورد می‌کند تا امروز بیش از ۸۰۰ میلیون پستاندار، خزنده و پرنده مستقیم و غیرمستقیم در ایالت نیوساوث‌ولز طعمه آتش شده‌اند. صندوق جهانی طبیعت برآورد کرده است حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون حیوان در سراسر اقیانوسیه از بین رفته‌اند و این آمار شامل ۳۰ درصد تمام کوالاهای موجود در استرالیا هم می‌شود.

برخی کارشناسان می‌گویند با آتش‌سوزی‌های گسترده در استرالیا بیم آن می‌رود برخی گونه‌های جانوری در حیات وحش این کشور برای همیشه منقرض شده باشند. ریزموش جزیره کانگورو، کانگوروی خرگوشی و پرنده عسل‌خوار جانورانی هستند که احتمال می‌رود پس از مهار آتش دیگر در حیات وحش استرالیا دیده نشوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار