کد خبر: ۹۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباسعلی ارجمندی مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در پی بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان به‌ویژه نیمه جنوبی آن، بر اساس برآوردهای اولیه، خسارت ۶۱۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی، ۳۳۲ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های شهری و ۶ میلیارد تومانی به طرح‌های آب منطقه‌ای وارد شده و آسیب سایر بخش‌ها نیز در دست بررسی است.

وی بیان کرد: همچنین در سیلاب اخیر ۲۵۰۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان دچار آسیب جدی شدند که نیازمند تخریب و ساخت مجدد هستند.

ارجمندی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های امدادی در منطقه حضور دارند و به طور شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات به مردم سیستان و بلوچستان هستند.

وی اظهار کرد: ۳۵۰۰ نفر در قالب ۶۵ گروه جهادی برای امدادرسانی و کمک به مردم سیل‌زده به مناطق مورد نظر اعزام شده‌اند. 

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان از تشکیل ۴۵۰ تیم عملیاتی خبر داد و گفت: برای کاهش میزان آسیب‌های احتمالی، ۴۵۰ تیم عملیاتی در مناطق مختلف استان حضور دارند و ۵ گروه مهندسی و ۶۵ خودروی تاکتیکی سپاه به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند.

وی از ایجاد و راه‌اندازی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های فنوج، قصرقند و کنارک خبر داد و افزود: هم‌اینک امداد هوایی به‌وسیله ۳ فروند بالگرد و ۳۳ فروند قایق در مناطقی که راه زمینی آنها قطع شده در حال انجام است.

ارجمندی افزود: سپاه پاسداران تاکنون هزار بسته غذایی بین سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان توزیع کرده است.

ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل‌آسا در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی سبب قطع ارتباط ۵۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امدادرسانی بسیار محدود بود. اما پس از آن کار امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل‌زدگان به‌وسیله قایق و بالگرد و در روستاهایی که ارتباط زمینی آنها برقرار شده به‌ وسیله خودروهای سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار