کد خبر: ۹۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
رئیس فراکسیون فرهنگیان در نامه‌ای خطاب به رئیس دیوان محاسبات؛
رئیس فراکسیون فرهنگیان از ارسال نامه دانشجو معلمان به دیوان محاسبات کشور خبر داد.

آقای عادل آذر آیا ۴۵ درصد کسر از حقوق دانشجو معلمان قانونی است؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان از ارسال نامه دانشجو معلمان به دیوان محاسبات کشور خبر داد و گفت: در این نامه ۶۰۰ نفر از دانشجو معلمان درخواست توقف کسر ۴۵ درصد از حقوق خود بابت غذا و خوابگاه شدند.

او تاکید کرد: براساس مستندات قانونی که به نهاد‌های نظارتی و تصمیم‌گیری ارائه کردیم، دانشجو معلمان مشمول، حداقل دریافتی کارکنان دولت شدند و احکام آن‌ها در امسال صادر شد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان تاکید کرد، از سوی دیگر مبحث عدم تعلق عیدی به دانشجو معلمان که براساس تعهدات قانونی از بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان در استخدام آزمایشی آموزش و پرورش هستند و با توجه به شمول حداقل حقوق باید، عیدی را هم دریافت کنند، بود، که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و ارائه مستندات قانونی، این مطالبه به حق دانشجو معلمان نیز برقرار شد.

او ادامه داد: در حال حاضر بنا به اظهار قاطبه دانشجو معلمان بابت استفاده از غذا و خوابگاه دانشجویی ۴۵درصد از حقوق آنها کسر می‌شود، که محمل قانونی ندارد.

حاجی بابایی افزود: این مطالبه قانونی معلمان فردا را که در تخصصی‌ترین دانشگاه برای تربیت فرزندان این کشور به تحصیل اشتغال دارند را نیز با ارائه مستندات قانونی پیگیری می‌کنیم.

او تاکید کرد: توجه به جوانان و تلاش برای کاهش دغدغه‌های آنها، ایجاد زمینه‌های اشتغال وازدواج جزء اولویت ما در برنامه ششم توسعه و بودجه‌های سالانه است، که این موضوع مهم در خصوص دانشجویان، دانشگاه فرهنگیان با توجه به لزوم توجه به تربیت تخصصی و پرورش صلاحیت‌های عمومی وحرفه‌ای آن‌ها باید مدنظر برنامه ریزان قرار گیرد.

متن نامه رئیس فراکسیون فرهنگیان به دیوان محاسبات به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر عادل آذر

ریاست محترم دیوان محاسبات کشور

باسلام واحترام

به پیوست درخواست ۶۰۰ نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در رابطه با کسر۴۵ درصد از حقوق آن‌ها برای خوابگاه و غذا تقدیم می‌گردد، خواهشمند است، دستور فرمایید، مبنای قانونی کسر حقوق دانشجو معلمان بررسی و اعلام گردد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار