کد خبر: ۹۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره دو هزار شهید استان بوشهر:
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره دو هزار شهید استان بوشهر که در تاریخ ۲۳ آذر ۹۸ برگزار شده بود، صبح امروز (چهارشنبه) در محل این همایش منتشر شد.

کاری کنید روحیه جهاد و مقاومت راه قطعی نسل‌های پی در پی شود

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره دو هزار شهید استان بوشهر که در تاریخ ۲۳ آذر ۹۸ برگزار شده بود، صبح امروز (چهارشنبه) در محل این همایش منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، استان بوشهر را منطقه‌ای حساس و سرشار از افتخارات نظامی خواندند و افزودند: بوشهر تا سالهای طولانی از حضور استعمارگران در این منطقه، در معرض تهدید دشمنان ایران بود اما با هدایت عالمان دینی و فداکاری شهیدان عالی‌مقامی همچون رئیسعلی دلواری با قدرت در مقابل این تهاجم‌ها ایستاد.

رهبر انقلاب اسلامی برخاستن شهیدان نام‌آوری همچون دلواری، مهدوی، عاشوری و گنجی از بوشهر را نشان‌دهنده عمق فهم انقلابی و جهادی از اسلام در این منطقه و تکرار این حقیقت در نسل‌های مختلف دانستند و گفتند: کاری کنید که یاد این شهیدان و شخصیتهای برجسته در ذهن نسلهای جدید ماندگار شود.

ایشان با اشاره به دلاوری‌های شخصیت مجاهد و مدافع حریم کشور یعنی رئیسعلی دلواری در مبارزه با انگلیسی‌های متجاوز و همچنین ظرفیت بالای الگوسازی از شخصیتی مانند نادر مهدوی در تراز یک چهره مبارز بین‌المللی، تأکید کردند: متأسفانه بعضاً حتی اسم این شخصیت‌های برجسته برای نسل جدید ناآشنا است در حالی‌که دستگاههای تبلیغاتی باید فکر جهاد را با شاخص کردن چهره‌های بزرگ جهادی گسترش دهند و عمق ببخشند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر لزوم فراگیر کردن این احساس واقعی که تنها راه نجات، ادامه دادن راه شهیدان است، افزودند: کشوری برخوردار از انرژی، معادن، امکانات گوناگون و با جایگاه حساس جغرافیایی، تنوع اقلیمی و جمعیت ۸۰ میلیونی مانند ایران که مورد طمع قدرتها است، باید بتواند با کار و جهاد خود را اداره کند تا عزت آن لگدکوب نشود، البته امروز به برکت انقلاب اسلامی، ملت ایران ایستاده است اما باید روحیه جهاد و مقاومت به‌گونه‌ای نهادینه شود که راه قطعی نسلهای پی در پی قرار گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار