کد خبر: ۹۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
در گفتگوی تجارت آنلاین با مقامات مسئول مشخص شد؛
در حالی که حدود دوماه از آغاز سهمیه بندی دوباره بنزین در کشور می گذرد، هنوز برخی رانندگان تاکسی های تلفنی، تاکسی های اینترنتی و سرویس های مدارس، سهمیه یا یارانه ریالی دریافت نکردند و این موضوع باعث انتقاد شدید و به وجود آمدن مشکل معیشتی برای آنان شده است.

سرگیجه بنزینی آژانس ها و تاکسی های تلفنی

گروه انرژی: در حالی که حدود دوماه از آغاز سهمیه بندی دوباره بنزین در کشور می گذرد، هنوز برخی رانندگان تاکسی های تلفنی، تاکسی های اینترنتی و سرویس های مدارس، سهمیه یا یارانه ریالی دریافت نکردند و این موضوع باعث انتقاد شدید و به وجود آمدن مشکل معیشتی برای آنان شده است.قیمت هر لیتر بنزین سهمیه ای هزار و 500 و بنزین آزاد سه هزار تومان اعلام شد. سهمیه تاکسی های بنزینی 400 لیتر در ماه و تاکسی‌های دوگانه سوز 200 لیتر در ماه تعیین شد. در آن زمان مسئولان به رانندگان تاکسی های دیگر نیز اطمینان خاطر دادند که سهمیه متناسب برای آنان اختصاص می‌یابد و شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد “برای مسافربرهای بر پایه اینترنت (اسنپ و تپ سی) مشروط بر آن که نرخ های خود را از مقادیر مصوب، به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند، اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق خواهد گرفت. برای تامین سوخت خودروهای مسافربر خطی و بین شهری، آژانس های مسافربری و آموزشگاه های رانندگی تمهیدات لازم اتخاذ شده است که متعاقبا اعلام خواهد شد.”رانندگان تاکسی های درون شهری که ظاهرا مشکل خاصی در این زمینه ندارند و سهمیه اعلامی برای آنان واریز می شود. سهمیه بنزین تاکسی‌های دوگانه‌سوز از ابتدای آذرماه به ۲۵۰ لیتر افزایش یافت.

  • وزارت کشور جوابگو است

در همین ارتباط فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفتگو با خبرنگار روزنامه تجارت در خصوص سهمیه آژانس ها و موسسات اتومبیل کرایه با وجود قول هایی که داده شده و کماکان هیچ آژانس و موسسه اتومبیل کرایه سهمیه ای دریافت نکرده است، گفت: اطلاعات مربوط به آژانس‌ها وتاکسی های اینترنتی از طرف وزارت کشور تایید وبرای شرکت ملی پخش ارسال می شود وهرگونه محاسبه میزان پیمایش به عهده آن هاست وشرکت ملی پخش دخالتی درنحوه محاسبه ندارد .

وی درخصوص اشخاصی که با وجود داشتن کارت سوخت بنا به دلایلی رمز اشتباه وارد کرده اند و کارت سوختشان از کار افتاده، توضیح داد: درصورت اشتباه واردکردن رمز ویا فراموش کردن آن این افراد می توانند به آدرس نواحی شرکت ملی پخش برای حذف رمز مراجعه کنند . همچنین در خصوص رمز کارت شان نیز می توانند آن را حذف و دوباره آن را رمزگزاری کنند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در رابطه با گنگ بودن کسر شدن یک پیمانه در شروع سوخت گیری و اشتباهات محاسبه‌ای نزد شهروندان گفت: هیچ لزومی ندارد شهروندان در هنگام سوخت گیری محاسبه‌ای انجام بدهند. اصلا قرار نیست که کسی کاری انجام بدهد. این اشتباهی است که از سوی شبکه‌های اجتماعی هم به آن دامن زده می‌شود. این مقام مسئول بیان داشت: تنها کاری که یک شهروند لازم است انجام بدهد این است که در زمان پخش شدن پیام "لطفا کارت خود را بردارید" سریع اقدام به برداشتن کارت خود کند تا هیچ مشکلی پیش نیاید و بنزین از روی کارت کسر نشود.

  • هنوز خبری نیست

در ادامه منصور حقانی رئیس اتحادیه صنف موسسات توریستی واتومبیل کرایه کشور با بیان اینکه هنوز خبری از سهیمه بنزین رانندگان آژانس‌های مسافربری نیست گفت: با بنزین لیتری سه هزار تومان و هزینه بالای استهلاک خودرو، کار در آژانس به صرف رانندگان نیست و با این هزینه‌ها دخل و خرج آنها جور در نمی‌آید.

رئیس اتحادیه صنف موسسات توریستی واتومبیل کرایه کشوردر ادامه گفت: با فرض اینکه سهمیه ای هم به اژانس ها تعلق بگیرد باز هم با وجود افزاش قیمت بنزین اتحادیه صنف موسسات توریستی واتومبیل کرایه کشور رو به تعطیلی می رود. همچنین محمد رضا نعیما نائب رئیس اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه کرج گفته بود:بعد از گذشت بیش از دو ماه از گران شدن بنزین، هنوز خبری از سهیمه بنزین رانندگان آژانس‌های مسافربری نیست.

وی توضیح داد: در حال حاضر بسیاری از رانندگان آژانس‌های مسافربری از ادامه کار انصراف داده‌اند و همین مشکلاتی را برای صاحبان این واحدها ایجاد کرده است. این مسئول توضیح داد: مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مصاحبه‌ای گفته بود بخشی از سهمیه بنزین رانندگان آژانس به صورت اعتباری در ۱۲ دی ماه واریز می‌شود که این اتفاق نیفتاد.

وی اظهار کرد: فکر نمی‌کنم از بین ۲۰۰ هزار راننده آژانس فعال در کشور، هیچ کس تا کنون بنزین سهیمه‌ای مرحله اول خود را گرفته باشد. نعیما تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار راننده آژانس در کرج فعالیت دارند که برای امرار معاش با بنزین سه هزار تومانی کار می‌کنند.

وی اضافه کرد: آژانس‌داران برای اینکه بتوانند رانندگان خود را نگه دارند ۲۰ درصد سهم خود از هر سفر را نمی‌گیرند و با این اوصاف باید گفت طی دو ماه گذشته این واحدها فقط ضرر داده‌اند. وی گفت: اگر همین شرایط ادامه داشته باشد و بنزین سهمیه‌ای تخصیص داده نشود، آینده خوبی برای آژانس‌های مسافری کرج نمی‌توان متصور بود و بسیاری از آنها چاره‌ای جز تعطیلی نخواهند داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار