کد خبر: ۹۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
مطالعات اخیر نشان می‌دهد که هدایای تبلیغاتی حتی در دوره دیجیتال هم موثر هستند. این در حالی است که ممکن است بر اساس یک دیدگاه نادرست فکر کنید کالاهای تبلیغاتی به عنوان روشی که فقط در نمایشگاه‌های تجاری استفاده می‌شود، می‌تواند ابزاری مؤثر برای برندسازی و تبلیغات باشد.

آیا هدایای تبلیغاتی هنوز موثر هستند؟

با گذشت زمان، محصولات تبلیغاتی در مقابل آزمایش‌های بسیاری قرار گرفتند. در واقع، این روش یکی از قدیمی‌ترین تکنیک‌های بازاریابی و برندسازی است که هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که هدایای تبلیغاتی حتی در دوره دیجیتال هم موثر هستند. این در حالی است که ممکن است بر اساس یک دیدگاه نادرست فکر کنید کالاهای تبلیغاتی به عنوان روشی که فقط در نمایشگاه‌های تجاری استفاده می‌شود، می‌تواند ابزاری مؤثر برای برندسازی و تبلیغات باشد.

انجمن بازرگانی تبلیغاتی انگلیس یک سازمان در مقیاس جهانی است که به ارزیابی اثربخشی کالاهای تبلیغاتی مختلف می‌پردازد. بر اساس مطالعه اخیرشان، آماری وجود دارد مبنی بر این که چرا باید در آینده از محصولات تبلیغاتی استفاده کنید.

- آنها ارزان‌تر اما در عین حال مؤثرتر از تبلیغات چاپی، تلویزیونی و رادیویی هستند.

- نزدیک به 66 درصد گیرندگان محصول تبلیغاتی احتمالاً نام تجاری شما را حتی پس از مدت طولانی به یاد می‌آورند.
- تقریبا 79 درصد از افرادی که کالای تبلیغاتی شما را دریافت می‌کنند احتمالاً برای استفاده از محصول و خدمات شما رجوع می‌کنند.

- حدود 60 درصد از گیرندگان محصول تبلیغاتی تصور مطلوبی از برند شما در ذهنشان دارند.

ویژگی های یک محصول تبلیغاتی موثر

مطمئناً، همه از کالاهای تبلیغاتی که به صورت پیشکش دریافت می‌کنند لذت می‌برند، اما هدایای تبلیغاتی منحصر به فرد بهتر از کالاهای تبلیغاتی عمومی اثربخشی دارند. البته که محصولات عمومی مانند دفترچه یادداشت، کیف چرم، خودکار تبلیغاتی و فلش مموری اغلب محبوب‌ترین محصولات تبلیغاتی هستند. اما با این حال، برای برندسازی عالی‌تر که تأثیر به یاد ماندنی داشته باشد، بهتر است سه ​​فاکتور را در هنگام انتخاب کالاهای تبلیغاتی در نظر بگیرید.

سودمندی
برای اینکه بتوانید یک برند تجاری داشته باشید، باید هدایای برند شما برای گیرندگان مفید باشد. سودمندی در این زمینه به این معنی است که می‌توان مرتباً از آن استفاده کرد. برخی از هدایای تبلیغاتی حتی تا 5 سال قابل نگهداری و استفاده هستند و این باعث می‌شود نام و نشان برند شما برای مدت طولانی حفظ شود. اگر هدایا برای مدت طولانی‌تری نگه داشته شود، شانس مواجه شدن با کسب ‌و‌کار شما نیز افزایش خواهد یافت. توجه داشته باشید که همه هدایای تبلیغاتی برای اثربخشی به زمان زیادی نیاز نخواهند داشت.

متناسب با نام تجاری شما

یک دفترچه یادداشت چه ارزان و چه لوکس باشد، بهتر است که مرتبط به برند شما باشد. فقط به این دلیل که در این دست محصولات تبلیغاتی سرمایه گذاری زیادی کرده‌اید، نتایج فوری به دست نخواهد آمد. لیوان و روان نویس ارزان قیمت هم می‌توانند محصولات تبلیغاتی موثری باشند چرا که اغلب از آنها استفاده می‌شود. آنچه شما را نگران می‌کند این است که آیا آنها به مشتریان بالقوه برند شما یادآوری می کنند یا خیر. آنها را به نوعی با نام تجاری خود مرتبط کنید تا این دغدغه را تا حد بسیاری کاهش دهید.

بازتاب دهنده نام برند شما

برخی شرکت‌ها برای کاهش هزینه از اقلام ارزان قیمت به عنوان محصولات تبلیغاتی استفاده می‌کنند. با این حال، یک محصول ضعیف یا ناکارآمد می‌تواند به اعتبار شرکت شما آسیب برساند. حتی اگر این هدایا رایگان باشند، دریافت کنندگان ناامید خواهند شد. به همین ترتیب، مهم است که هدایای شما نشان دهنده اعتبار شرکت شما باشد. نه تنها باید با برند شما مرتبط باشند و مفید باشند بلکه از کیفیت خوبی نیز برخوردار باشند. ایده اصلی این است که محصولی را پیدا کنید که نه تنها برند شما را ارتقا بخشد بلکه تأثیر آن را بر مصرف کنندگان بگذارد. پس فارغ از میزان هزینه به کیفیت محصول همچون کیفیت شرکت و کسب‌وکارتان توجه کنید.

یک دلیل دیگر برای توجیه و تاثیر این روش بازاریابی این است که همچنان جزو ارزان‌ترین راه‌ها برای تبلیغ است. بسیاری از محصولات تبلیغاتی را می‌توانید بصورت عمده و با قیمت پایین خریداری کنید.

افراد می‌توانند با استفاده از محصولات تبلیغاتی، یک مارک را خیلی سریع‌تر به یاد بیاورند. وسایل تبلیغاتی مانند تلویزیون ، رادیو و چاپ از ارزش فراخوان برند کمتری برخوردار هستند و این مسئله‌ای است که با نگاهی سطحی نیز متوجه آن خوهید شد. دلیل این امر این است که این ابزارهای تبلیغاتی به اندازه کالاهای تبلیغاتی به مردم نزدیک نیستند.

با این حال، تیم بازاریابی شما باید برنامه‌های محصولات تبلیغاتی را با دقت برنامه ریزی کند. این برنامه‌ها باید به جنبه‌های مختلفی از جمله بودجه، مخاطبان، اهداف و... توجه داشته باشد تا به بهترین شیوه با مشتریان ارتباط برقرار کند.

در اینجا مواردی وجود دارد که شما باید در استراتژی محصولات تبلیغاتی خود در نظر بگیرید.

هدف خود را مشخص کنید

قبل از شروع کمپین تبلیغاتی محصولات خود، از هدف دقیق خود در ذهنتان مطلع شوید. بسیاری از بازاریابان به دلیل ساده‌ای که اهداف این کمپین را تعیین نکرده‌اند، نمی‌توانند توجه مشتری را به خطوط مورد انتظار سوق دهند. مشاغل مختلف ممکن است مجموعه اهداف متفاوتی درون خود را داشته باشند.

به طور مثال، از مشتریان خود بخاطر وفاداری به شرکت و تجارت خود سپاسگزاری کنید. مصرف کنندگان بالقوه را از یک تجارت، شرکت و محصول یا خدمات آن آگاه سازید. مشارکت کنندگان، مشتریان و چشم اندازهایی را برای ترغیب آنها به انجام یک کار خاص ایجاد کنید. پیام غیر بازاریابی مانند دعوت مردم به یک رویداد مشترک را انتقال دهید.

این دست اقدام‌ها در راستای شفاف‌سازی اهداف شما کمک بسیار خواهند کرد.

برنامه توزیع منظم داشته باشید

محصولات تبلیغاتی خود را به روشی برنامه‌ریزی شده توزیع کنید که ترافیک بیشتری را برای رویداد یا وب سایت ایجاد کند. این امر منجر به تولید صلاحیت بیشتر نیز خواهد شد. داشتن یک برنامه در مواقع غیر منتظره نیز شما را در وضعیت بهتری نسبت به سایر رقبا قرار می‌دهد.

موضوعی برای محصولات در نظر بگیرید

برای کمپین موضوعی ایجاد کنید. موضوع باید پیام برند و تجارت شما را داشته باشد. این پیام باید به گونه‌ای باشد که موقعیت بازار شرکت شما را مستحکم کند. یک مضمون جذاب و استراتژیک برای مدت طولانی در ذهن مخاطبان ماندگار خواهد شد. بد نیست که این مضامین را به طور گسترده‌تر در تمامی ساختار‌ها بسط بدهید تا ساختاری یکدست را برای آینده داشته باشید.

موارد را شخصی سازی کنید

استراتژی محصولات تبلیغاتی شما همچنین باید راه‌هایی را برای ایجاد رابطه با مشتریان بالقوه یا مشتریان موجود در نظر بگیرد. در صورت دریافت پیام با محتوایی شخصی، گیرندگان برای مدت طولانی هدایای شما را به خاطر خواهند آورد. بعضی اوقات، قرار دادن نام روی محصول، نقطه شروع خوبی برای ایجاد رابطه است.

بسیاری از این موارد برای مدت طولانی بخشی از زندگی روزمره دریافت کنندگان می‌شوند. بنابراین ، محصولات تبلیغاتی به ابزاری قدرتمند برای بازاریابی یک برند تبدیل می‌شوند. چنانچه احساس می‌کنید این روش دیگر کاربرد گذشته خود را ندارد بهتر است تا با بازنگری در انتخاب روش و رعایت نکات بار دیگر آن را مورد آزمایش قرار دهید.

اگر خواندن این مقاله شما را ترغیب کرد که بار دیگر در استراتژی تبلیغاتی کسب و کار خود بودجه ای را به هدایای تبلیغاتی اختصاصی دهید، حتما اینجا کلیک کنید

 

نام:
ایمیل:
* نظر: