کد خبر: ۹۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷
سیاسی کاری کنفدراسیون فوتبال آسیا
طبق نظر کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی تیم‌های ایرانی در فصل جدید در کشور بی‌طرف برگزار خواهد شد، خبری که دیروز از سوی فدراسیون فوتبال کشورمان به طور رسمی اعلام شد.

رسانه‌های کویتی از روز پنج شنبه هفته گذشته بحث تعویق و یا لغو دیدار الکویت با استقلال را در ورزشگاه آزادی مطرح کرده و با جنگ روانی عدم امنیت در تهران خواستار برگزار نشدن این بازی در موعد مقرر هستند.
با توجه به سیاستی که طی سال‌های اخیر در بحث دیدار با نمایندگان تیم‌های عربستانی در پیش گرفته شده این نگرانی در بین طرفداران فوتبال به وجود آمد که دیدار استقلال و الکویت در کشور ثالث برگزار شود« ادعایی که دیروز هم توسط رسانه‌های کویتی مطرح و حتی از کشور قطر به عنوان میزبان این بازی یاد شد» و عصر دیروز هم با بیانیه‌ای که از سوی فدراسیون فوتبال کشورمان صادر شد،رنگ واقعیت به خود گرفت. فدراسیون فوتبال عصر دیروز به صورت رسمی خبر گرفته شدن میزبانی از تیم‌های ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را تأیید کرد و در بیانیه‌ای موضع خود را نسبت به این خبر این چنین اعلام کرد:
1- فدراسیون فوتبال روزجمعه (دیروز) نامه‌ای رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرده و به موجب آن اعلام شده که کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی تیم‌های ایرانی در فصل جدید را در کشور بی‌طرف برگزار کند.
2- فدراسیون فوتبال بلافاصله پس از دریافت نامه و در روز جمعه(دیروز) جلسه‌ای را با حضور تمام مسئولان مرتبط با موضوع برگزار کرد و مراحل اولیه پیگیری ویژه در این باره به سرعت آغاز شد.
3- همچنین مقرر گردید امروز(شنبه) جلسه دیگری در این باره با حضور مدیران 4 باشگاه نماینده ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود و تصمیم مقتضی با اعلام نظر باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهر خودرو اتخاذ گردد.
4- موضع نهایی باشگاه‌های ایرانی ظرف روزهای آینده و پس از تصمیم‌گیری قطعی کنفدراسیون فوتبال آسیا از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اطلاع‌رسانی خواهد شد.
بدون شک تفاوت واکنش فدراسیون فوتبال نسبت به چند سال گذشته داشتن نماینده از کشورمان در AFC و آن هم در پست‌های تاثیرگذار است. مهدی تاج در حال حاضر نایب‌رئیس‌کنفدراسیون فوتبال آسیا محسوب می‌شود و ضمن آنکه یک پست مهم در کمیته اجرایی AFC دارد و همین موضوع می‌تواند در تصمیمات نهایی مهم‌ترین نهاد فوتبال در آسیا تاثیرگذار باشد. مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان باید درخصوص این موضوع تصمیمی قاطع و تاثیرگذار بگیرند و با دیپلماسی ورزشی از پایمال شدن حق نماینده‌های ایران جلوگیری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار