کد خبر: ۹۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
15 برگزیده نخستین دوره جشنواره ملی نوآوری در حوزه ساخت و ساز معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، به دنبال برگزاری نخستین دوره از جشنواره ملی «نوآوری در حوزه ساخت و ساز» به همت شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن طی سه روز از 9 تا 11 دی‌ماه، هیات داوران اسامی 15 برگزیده این جشنواره را اعلام کرد.
در حالی که بیش از 400 طرح به دبیرخانه جشنواره نوآوری در حوزه ساخت و ساز واصل شده بود، پس از داوری اولیه و بررسی اصالت محصولات و ایده‌ها، 68 تیم برای شرکت در جشنواره و اخذ غرفه به منظور معرفی خلاقیت خود به سرمایه‌گذاران و شرکت‌کنندگان در این جشنواره انتخاب شدند. شرکت‌کنندگان در این جشنواره صاحبان محصول یا طرحی در یکی از حوزه‌های پنج‌گانه مدیریت، بهینه‌سازی فضای داخلی، IoT (اینترنت اشیاء)، مصالح و حوزه آزاد داوری شدند و نهایتا از هر حوزه سه تیم به عنوان طرح برتر بوده‌اند.
هیات داوران در نهایت سه طرح برتر در هر یک از پنج حوزه جشنواره مذکور را انتخاب و اسامی آنها را اعلام کرده است.
منتخب اول حوزه مدیریت «مرتضی التجایی» است که محصولی به نام «آنلاین مینت» را که یک ابزار هوشمند برای مدیریت ساخت و سپس نگهداشت ساختمان است، ارایه کرد.
نفر دوم این حوزه «امیر ابراهیمی‌پارسا» محصولی با عنوان «برق هفت بیست‌وچهار» را که یک پلتفرم عمده‌فروشی آنلاین بدون انبار در صنعت برق است را در جشنواره معرفی کرد.
همچنین «رضا آزاد» و «امین برزوییان» نفرات برتر رده سوم حوزه مدیریت است هستند که «آسپاییم»، یک وب اپلیکیشن برای تمام ذی‌نفعان اجرایی پروژه‌های ساختمانی را به منظور مدیریت پروژ‌ه‌های ساختمانی با استفاده از مفهوم مدل‌سازی اطلاعات ساختمان و پردازش ابری و در نهایت به اشتراک‌گذاری اطلاعات مورد نیاز را معرفی کرده اند.
در حوزه مصالح ساختمانی، برگزیده اول «مهدی چاووشی بروجنی» است که ابتکاری در زمینه خانه‌های پیش‌ساخته گنبدی با متریال پایدار و ارزان‌قیمت را تحت عنوان «خانه‌های پیش‌ساخته گنبد سپید» عرضه کرد و مورد توجه هیات داوران قرار گرفت. «کیانوش عسگری» منتخب دوم است که محصولی با عنوان «فوم آلومینیومی سلول‌بسته» را که در برابر اشتعال و نسبت به جذب ضربه مقاومت
بالایی دارد و با توجه به ماهیت فلزی فوم، در زمره مصالح پیشرفته دسته‌بندی می‌شود را عرضه و معرفی کرد.
نفر سوم از این حوزه نیز «علیرضا بهلولی» است که به واسطه معرفی محصولی با عنوان «ملات سبز پلیمری پلیمورتکس» انتخاب شد. پلیمورتکس، محصولی خمیری و آماده استفاده است که می‌تواند جایگزین ملات ماسه و سیمان باشد.
در حوزه اینترنت اشیاء، «مهدی مراغه‌ای» که مشغول به ارایه راهکاری هوشمند برای تفکیک آب، برق و گاز موتورخانه و چیلر برای آپارتمان‌ها با عنوان «برونتاب انرژی» است، به عنوان نفر اول برگزیده شد. همچنین «مرتضی رفیعی»، نفر دوم، محصولی با عنوان «نوران ارتباطات پایدار» را در این حوزه معرفی کرد. برگزیده سوم این بخش نیز «علی رحمان‌پور» است که محصولی با عنوان «لینکپ» را معرفی کرد.
در بخش بهینه‌سازی فضای داخلی «مصطفی مصطفوی» برگزیده اول است که مخترع بتنی است که بدون نیاز به خاک یا هر ماده دیگری، می‌توان درون گل و گیاه کاشت. «سید امیر هاشمی» نیز به واسطه معرفی محصول «آرکدان» به عنوان برگزیده دوم توسط هایت داوران انتخاب شد. آرکدان یک پلتفرم است که بانک‌های اطلاعاتی در بخش‌های مختلف را گردآوری کرده و چالش‌های پیش‌رو برای بازار کار دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را برطرف می‌کند. «مرتضی ساقریچی‌ها» نیز برگزیده سوم این بخش است که پلتفرم «ایده رو» را که مربوط به سفارش‌سازی مصنوعات چوبی است، طراحی کرده است.
برگزیدگان بخش آزاد این جشنواره نیز به ترتیب شامل نفر اول «اصلان هادی‌پور فرد»، نفرات دوم «شبنم کیکاووس امند» و «سینا حسن‌اوغلی» و نفر سوم «امیر پرش» بوده‌اند. طرح منتخب نفر اول، «کارگرین»، سامانه آنلاین خدمات ساخت و ساز بوده و در سه فاز تامین نیرو و فروش مصالح و اجاره ابزار و ماشین‌آلات فعالیت می‌کند. طرح شبنم کیکاووس امند، یکی از برگزیدگان رده دوم «آجر ضدموج» و برگزیده دیگر این رده، کاشی گوتینگ طلایی و نقره‌ای را که به صورت موضعی در سرویس‌های بهداشتی و بین کابینتی استفاده می‌شود، معرفی کرد. طرح منتخب رده سوم نیز موسوم به «پلیگان سیتی»، سرویس آنلاین معرفی، بازدید مجازی و مدیریت فروش ساختمان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: