کد خبر: ۹۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به عزم جدی این استان برای بومی سازی قطعات در شرایط جنگ اقتصادی اعلام کرد: با تفکر جهادی و ارتباط سازنده بین مراکز علمی و جامعه صنعتی می توانیم ظرفیت تولید داخلی را ارتقاء دهیم.

به گزارش ایکوپرس؛ علی جهانگیری در نشست با مدیران ارشد ایران خودرو و شرکت‌های قطعه‌سازی در تبریز گفت: موفقیت در عرصه جنگ اقتصادی با همدلی و استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش تولید و به‌خصوص صنعت خودرو و قطعه‌سازی و دانشگاه‌های استان تحقق می‌یابد.

وی تاکیدکرد: ‌اگر می‌خواهیم تحولی در صنعت خودروسازی استان اتفاق بیفتد باید همه از آن حمایت کنیم و در شرایط امروزی جنگ اقتصادی تعمیق ساخت داخل قطعات خودرو و حتی تولید یک دستگاه خودرو نیز برای ما مهم است.

جهانگیری با اشاره به توانمندی‌های قطعه‌سازی استان آذربایجان شرقی در زمینه مجموعه جلوبندی، طراحی و تولید قطعات الکترونیکی و مجموعه‌های برقی، از مدیرعامل ایران خودرو خواست تمامی قطعات این بخش‌ها در خودروی سمند ایران خودرو تبریز از منابع و تولید کنندگان بومی تامین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: ‌باوجود ظرفیت‌های خالی و قابلیت‌های موجود در خط سواری مونتاژ شرکت ایدم، درصورت موافقت مدیرعامل ایران خودرو دست‌کم40 درصد از ظرفیت تولیدی موتور سری ایکس.یو خانواده سمند به این شرکت اختصاص یابد.

وی همچنین از مقیمی درخواست کرد: با توجه به دانش فنی و توانمندی‌های شرکت چرخشگر، دست کم40 درصد سفارش‌گذاری تامین گیربکس و جعبه فرمان خودرو سمند از طرف ساپکو و ایران خودرو تبریز به این شرکت تخصیص داده شود.

فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو نیز در این جلسه به شرکت ساپکو ماموریت داد تا موارد درخواستی را به صورت کارشناسی بررسی و نتیجه را هرچه سریع تر اعلام کند.  

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار