کد خبر: ۹۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به انتشار خبر نادرست سرطان‌زا بودن 62 درصد در تبریز شیرهای پاستوریزه گفت: بررسی‌های اداره کل استاندارد و سایر مراجع دارای صلاحیت نشان می‌دهد این خبر کذب محض است.
صراط:

محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در پنجاه و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: لازم است، کارشناسان در اظهار نظرهای خود دقت لازم را داشته باشند و از بیان مطالب غیرمستند و ایجاد ناامنی روانی در جامعه خودداری کنند؛ خبرنگاران نیز در انتشار اخبار و اظهارنظرهای اعلامی اعتبار و صحت آنها را دقیق‌تر بررسی کنند.

آلودگی محصولات غذایی به دارو دسیسه بدخواهان است

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به موضوع آلودگی برخی از محصولات غذایی به دارو در بعضی نقاط کشور اذعان داشت: تردید نداریم این مسئله دسیسه بدخواهان کشور است؛ صادرات شیرینی و شکلات کشور رقم قابل توجهی است و معاندان اگر بخواهند به کشور ضربه اقتصادی وارد کنند بهترین عرصه همین صنایع کیک و شیرینی است.

این مسوول ادامه داد: از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی تقاضا داریم این مسائل را به جد پیگیری کنند؛ نیروهای انسانی شاغل در واحدهای تولیدی آموزش‌های لازم را برای مواجهه مناسب با این اتفاقات ببینند و پدافند غیرعامل استانداری نیز اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

وی با بیان اینکه احساس ناامنی بدتر از خود ناامنی است، بر ورود دستگاه قضایی و تشکیل کارگروه مقابله و مستندسازی شرایط تاکید کرد.

احداث هنرستان و مرکز تحقیقات در شهرک چرم و کفش استان

پورمحمدی در بخش دیگری از صحبت های خود به مشکلات صنایع چرم و کفش نیز پرداخت و گفت: با توجه به احساس نیازی که وجود دارد، هنرستان و مرکز تحقیقات چرم و کفش می تواند در شهرک چرم و کفش استان احداث شود.

این مسوول تصریح کرد: یکی از صنایع پیشران ما صنعت چرم و کفش است که همراهی دانشگاه با این صنعت در گذشته چندان مناسب نبوده است.

وی با بیان اینکه میزان اشتغال صنعت چرم حدود 6 تا 7 هزار نفر و اشتغال صنعت کفش نیز 40 هزار نفر است، افزود: 85 درصد چرم سنگین کشور در تبریز تولید می‌شود و از 200 واحد فعال موجود چرمسازی 151 واحد فعال هستند.

پورمحمدی بر لزوم استقرار زنجیره کامل تامین صنعت چرم و کفش در شهرک چرم و کفش استان تاکید کرد.

لازم به ذکر است؛ مشکلات و موانع صنعت چرم استان و ارائه راهکار در راستای مدیریت زنجیره تامین این صنعت، گزارش انجمن صنایع غذایی استان در خصوص آلودگی برخی از محصولات غذایی به دارو در بعضی نقاط کشور و ارائه راهکارهای جامع جهت مرتفع نمودن این چالش‌ها، مراتب اعتراض به بند 3 مصوبات کارگروه تنظیم بازار، ساز و کار اخذ ما به التفاوت نرخ ارز در خصوص کالاهایی که از گروه یک به گروه دو تغییر یافته اند و پیگیری مصوبه جلسه 52 شورای گفت و گوی استان در خصوص عدم اجرای دستورالعمل شورای پول و اعتبار در خصوص گشایش اعتبار اسناد داخلی برای پروژه های عمرانی در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار