کد خبر: ۹۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
نمایشگاه CES 2020 به پایان رسید و ما در اینجا تصمیم به بررسی برخی از برترین دستاوردهای این نمایشگاه بزرگ داریم.

شهر آینده تویوتا بدون هیچ راننده انسانی

نمایشگاه CES 2020

به نظر می‌رسد تاکنون برترین چیزی که در CES از آن رونمایی شد Woven City تویوتا است. نمونه اولیه از یک جامعه که قرار است در نزدیکی کوه فوجی در ژاپن ساخته شود. در این زمین تویوتا قصد دارد تا یک آزمایشگاه بزرگ برای انجام آزمایش‌ها تکنولوژی‌های آینده بسازد که از جمله این آزمایش‌ها می‌توان به خودروهای خودران که با سلول‌های هیدروژنی کار می‌کنند اشاره کرد. همچنین در این شهر هیچ خودرویی توسط انسان رانده نخواهد شد زیرا باور تویوتا بر این است که شهرها بر پایه خودروها تاسیس می‌شوند و از این رو به دنبال حمل و نقل راحت‌تر است.
 

کامپیوترهای تاشو، مانند گوشی‌ها

نمایشگاه CES 2020

در سال 2019 گوشی‌های تاشو یکی از داغ‌ترین موضوعات بحث‌ها را به خود ارائه داده بودند و در سال 2020 لپ تاپ‌های تاشو می‌توانند این ویژگی را به خود تخصیص دهند. نیروی محرکه این طرح از شرکت اینتل و با نام Horseshoe Bend که در CES رونمایی شد ناشی می‌شود. 
Horseshoe Bend یک تبلت 17 اینچی است که می‌تواند تا شود و اندازه آن به 12.5 اینچ برسد. همچنین این لپ تاپ قابلیت اتصال کیبورد جداگانه را دارد. همچنین شرکت‌های Lenovo و Microsoft از برخی نمونه‌های مشابه در ماه‌های گذشته رونمایی کردند.
 

سنسورهای جدید برای بهبود سلامت

نمایشگاه CES 2020


سنسورهای بیشتری برای محصولات مصرفی در حال ساخت است تا بتوان سلامت بدن را بهتر و راحت‌تر از قبل مشاهده کرد و خواند. Withings ScanWatch اکنون شامل یک الکتروکاردیوگرام، فوتوپلتیسموگرافی برای ضربان قلب، SpO2 برای میزان اکسیژن موجود در خون و تحلیلگر دقیق‌تر خواب است. علاوه بر این ساعت، تکنولوژی‌های پوشیدنی دیگری وجود داشت که می‌توانند قند خون و فشارخون را اندازهگیری کنند.

cnet.com

2121

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار