کد خبر: ۹۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
مجید مشعلچی مدیرعامل بیمه کوثر در ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد فناوری اطلاعات گفت: پنج فصل را در همایش های سنوات گذشته برگزار کرده ایم که سال قبل با محوریت ریسک های بازار در بیمه بوده که امسال این همایش با عنوان مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد فناوری اطلاعات به همت شرکت بیمه کوثر برگزار می شود.

مجید مشعلچی گفت: درک درست از فضا و زمان، پویایی و نوآوری، تحرک و تحول پنج شاخص اصلی برای ایجاد یک کسب‌وکار موفق در هزاره سوم به شمار می‌رود.
مدیرعامل بیمه کوثر ضمن بیان مطلب فوق با تاکید بر اهمیت بحث زمان و فضا در عرصه فعالیت‌های اقتصادی امروز، تشریح کرد: زمان در هزاره سوم میلادی به معنای هوشمندی با تمام مشخصات، چالاکی و چابکی است. از سوی دیگر فضای کسب‌وکار و فضای اقتصادی پررقابت نیز نقش مهمی در تعریف سیاست‌های کسب‌وکار در عصر حاضر دارد.
مجید مشعلچی فیروزآبادی مشخصه کسب‌وکار در قرن حاضر را رشد سریع فن‌اوری، دقت بالا -به حدی که خطا نزدیک صفر است-، سرعت، چالاکی، رقابت تنگاتنگ و شدید عنوان کرد و گفت: یکی از مشخصه‌های مهم کسب‌وکار در هزاره سوم، هوشمندی و چالاکی است و از این رو در حال حاضر سیاست‌گذاری بر مبنای ابهامات و تردید جایگاهی ندارد.
وی ادامه داد: کسب‌وکار در قرن حاضر در سه واژه بسیار مهم دیگر نیز خلاصه می‌شود؛ پویایی و نوآوری، تحرک و تحول. همه این پنچ موضوع یعنی درک درست از فضا، درک مناسب از زمان، و سه مولفه یادشده، از ابزارها و الزامات فعالیت اقتصادی ما به شمار می‌رود که در این میان هیچ ابزاری کاراتر از فن‌اوری‌های نوین نیست.
مشعلجی فیروزآبادی با بیان اینکه کل سود شرکت‌های بیمه در سال گذشته حدود یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار میلیارد تومان بود افزود: این رقم به ما نشان می‌دهد که می‌توانیم با استقرار سامانه هوشمند سود عملیاتی شرکت‌های بیمه را افزایش دهیم.
وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به دو چالش کلی صنعت بیمه، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر مدیران ارشد شرکت‌های بیمه‌ای دووجهی نیستند، یعنی در حوزه بیمه‌گری کارآمدند ولی با حوزه فناوری و ابعاد آن ناآشنا هستند. چالش دیگر ما این است که شرکت‌های بیمه نرم‌افزارهای مناسب در اختیار ندارند که امیدواریم با همت مدیران صنعت بیمه این مشکل نیز مرتفع شود.
مدیرعامل بیمه کوثر همچنین بحث داده‌ها و پژوهش‌گری داده‌ها را مهم‌ترین رکن در حیطه فن‌اوری اطلاعات و ارتباطات دانست و ادامه داد: پردرآمدترین شغل دنیا در سال‌های اخیر پژوهش‌گری داده‌هاست و پژوهشگران جزو ثروتمندترین افرادند. البته کنش‌گری داده‌ها و درستی آن در جریان این دانش بسیار مهم است.
وی یادآور شد: محوریت همایش مدیریت ریسک در سال‌های گذشته به ترتیب دارایی‌های نامشهود، ریسک‌های بیمه‌های زندگی، بیمه‌های اتومبیل، ریسک‌های مالی، ریسک‌های بازار بوده است و ششمین دوره آن هم که امسال برگزار شد به موضوع فناوری اطلاعات اختصاص دارد.
مشعلچی در پایان ابراز امیدواری کرد که این همایش بتواند با رواج استقرار کامل سیستم‌های نرم‌افزاری از بروز ریسک‌های مختلف در صنعت بیمه جلوگیری کند و مدیران شرکت‌های بیمه‌ با همکاری و مساعدت مسئولان پژوهشکده بیمه با فناوری‌های نوین بیشتر آشنا شوند.

فن‌اوری‌های نوین، شمشیر دولبه
در ادامه همایش مدیرعامل ساتا در ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد فن‌اوری اطلاعات عنوان کرد: فن‌اوری‌های نوین در عین اینکه فرصت‌های بسیاری را در مشاغل مختلف از جمله صنعت بیمه ایجاد کرده، چالش‌هایی را نیز به وجود آورده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح(ساتا) ضمن بیان مطلب فوق در ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد فن‌اوری اطلاعات با بیان اینکه فن‌اوری‌‌های موثر بر آینده صنعت بیمه عبارتند از هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، یادگیری ماشین و کلان‌داده، تشریح کرد: فن‌اوری‌های نوین به شدت امور بیمه‌گری را تسهیل و شرایط جدیدی را برای این صنعت فراهم کرده است.
ابراهیم محمودزاده با بیان اینکه با توجه به شرایط جدید الگوی درآمدی صنعت بیمه باید متفاوت شود، افزود: ظهور فن‌اوری‌های نوین شرایط ویژه‌ای را در صنعت بیمه پدید آورده است که ظهور بازارهای برخط، نزدیک شدن تهدیدات مرتبط، نیازمندی به خلاقیت بیشتر در ارایه خدمات به مشتریان در پدیده‌های جدید(اتومبیل‌های خودران)، امکان دسترسی به خدمات مختلف، ایجاد رقابت شدیدتر بین بیمه‌گران، پیش‌بینی‌ناپذیر شدن مشتریان، استفاده از ابزارهای پایش افراد و سازمان‌ها و امکان ارایه خدمات بیمه‌ای اختصاصی و کامل‌تر از جمله آنهاست.
وی در ادامه صحبت‌هایش به فرصت‌های ایجادشده توسط فن‌اوری‌های نوین اشاره و اظهار کرد: افزایش سطح درآمد جهانی، ارتقای کیفیت زندگی با فن‌اوری‌های پیشرفته‌تر، کاهش در هزینه‌های حمل‌ونقل و ارتباطات، ایجاد محصولات و بازارهای جدید، ایجاد محل کار امن‌تر به دلیل انجام شدن امور خطرناک توسط روبات‌ها و خدمات بهداشتی پیشرفته از فرصت‌های ایجادشده در برهه کنونی به شمار می‌رود.
مدیرعامل ساتا همچنین با اشاره به چالش‌هایی که فن‌اوری‌های نوین در عرصه کار ایجاد کرده است، تصریح کرد: مسایل امنیتی داده‌ها و حفظ حریم خصوصی، خطر نابرابری بیشتر در بازارهای کار، کاهش درآمد واقعی کارگران با ورود ماشین‌آلات، جابه‌جایی کارگران توسط ماشین‌آلات و هوش مصنوعی، ایجاد اشتغال جدید و نیاز به مهارت‌های جدید و نیروی متخصص در حوزه‌های نوظهور از جمله مسایل ایجادشده به واسطه ظهور فن‌اوری‌های نوین در عصر حاضر است.

اهمیت بازار سلامت در دنیا
در ادامه نجفی پور، جانشین مدیرعامل ساتا در ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد فناوری اطلاعات اعلام کرد: دردنیا و درفضای کسب وکار بازارهای متعددی وجود دارد، یکی از بازار ها قطعا بازار سلامت است که بسیار بزرگ است و نکته برجسته آن رشد بسیار سریع است و هیچ بازاری رشد بالای 30درصد در دهه اخیر ندارید ولی سلامت رشد 60درصدی داشته است.
جانشین مدیرعامل ساتا کفت: ما در حوزه سلامت بدون بیمه نمی توانیم تصور کنیم و بحث سلامت و بازار آن و بیمه به هم گره خواهد خورد و جدا نشدنی است.
وی ادامه داد: گردش حساب در بازار سلامت در کشور 60 هزار میلیارد تومان است.
داستان، کشف تقلب و پیدا کردن آن نیست بلکه به ما یاد میدهد که چگونه میتوانیم در بازار بیمه ای به این بزرگی یک بازار کسب و کار موفق دلشته باشیم.
در گذشته اکثر شرکت های بیمه درمان را به عنوان جایزه به بیمه گذار ارایه میکردند چون ضرربوده است و هنوز هم هست، چراکه بیمه های بازرگانی هنوز یاد نگرفتند از این حوزه کسب درآمد کنند و اینجاست که اطلاعات میتواند این موضوع را تسهیل کند.
اگر یک شرکت بیمه ای بخش دیتا نداشته باشد کامل نیست و باید مسیر خود را درست کند و بایدتاکید کنم که یک سازمان هزاره سوم اگر بخش دیتا نداشته باشد عقب مانده است.
یادمان باشد بازارسلامت بسیار ارزشمند و بزرگ است و باید یاد بگیریم در آن کسب و کار کنیم.

برگزاری اینگونه همایش ها که توسط شرکت ها انجام می شود بسیار ارزشمند است
در ادامه دکتر کردبچه، رئیس پژوهشکده بیمه در این همایش اعلام کرد: برگزاری اینگونه همایش ها بسیار ارزشمند است که نکته خاص آن این است که پژوهشکده بیمه و دانشگاه انجام نداده و توسط شرکت بیمه انجام شده است.
ما امروز در جهان پسا دیجیتال هستیم که در واقع هوش مصنوعی در آینده تمام حوزه های بیمه ای را پوشش می دهد.
متاسفانه شواهد نشان میدهد ما وظایف محوله را به خوبی انجام نمی دهیم و باید گفت که در فضای فناوری اطلاعات و نوآوری جزء کشورهای رده پایین هستیم وکمترین رتبه را در دنیا داریم.
در عصر پسا دیجیتال محصولات و خدمات بیمه ای تکامل یافته و بر اساس رفتار و محیط مشتریان متناسب سازی می شود.
فن آوری اطلاعات قیمت گذاری محصولات تاثیرگذار است و موقعیت مقایسه با شرکت های مشابه را ایجاد می کند.
مورد دیگر فن آوری اطلاعات زنجیره بلوکی را دارید که در دو شرکت بیمه ای قراراست عملیاتی شود که همان بلاکچین است.
ضمنا در این همایش توسط مدیران حاضر و دکتر مشعلچی لوح تقدیر به آقای دکتر کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه تقدیم شد.
همچنین در ادامه این همایش رونمایی از اپلیکیشن خدمات الکترونیک غیر حضوری بیمه کوثر جهت انجام امور بیمه ای برای مخاطبین که در فاز اول در چهار رشته ثالث، حوادث ، مسافرتی و آتش سوزی باحضور ابراهیم محمود زاده مدیرعامل ساتا ، مجید مشعلچی مدیر عامل بیمه کوثر، کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه و برخی مدیران صنعت بیمه کشور عملیاتی شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: