کد خبر: ۹۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
اینکه برنده نقل و انتقالات نیم فصل کدام تیم بود هنوز مشخص نیست اما درباره اینکه کدام بازیکنان می‌توانند با رفتن به تیم‌های جدیدشان وارد زندگی تازه‌ای شوند اتفاقی قابل‌ پیش‌بینی خواهد بود

اینکه برنده نقل و انتقالات نیم فصل کدام تیم بود هنوز مشخص نیست اما درباره اینکه کدام بازیکنان می‌توانند با رفتن به تیم‌های جدیدشان وارد زندگی تازه‌ای شوند اتفاقی قابل‌ پیش‌بینی خواهد بود

از ناکامی به سوی درخشش؛ستاره‌های لیگ‌برتری به این فرمول می‌رسند؟

پایان نقل و انتقالات نیم فصل فوتبال ایران با جابه‌جایی‌های زیاد و البته بزرگی همراه بود. تیم‌های مختلفی برای رسیدن به هدف بزرگ‌شان دست روی گزینه‌های جدید گذاشتند و آنها را جذب کردند. در سمت مقابل هم خیلی از تیم‌ها ستاره‌های خودشان را از دست دادند. اینکه برنده نقل و انتقالات نیم فصل کدام تیم بود هنوز مشخص نیست اما درباره اینکه کدام بازیکنان می‌توانند با رفتن به تیم‌های جدیدشان وارد زندگی تازه‌ای شوند اتفاقی قابل‌ پیش‌بینی خواهد بود. بازیکنانی که نیم فصل اول در تیم‌های قبلی خودشان عملکرد چندان مطلوبی نداشتند و حالا می‌توانند در تیم جدید به روزهای خوب برگردند. از ارسلان مطهری که یکی از بمب‌های نقل و انتقالاتی بود و بالاخره استقلالی شد تا بازیکنی مثل فرشاد احمدزاده که از پرسپولیس به فولاد رفت.

ارسلان مطهری ذوب‌آهن را در شرایطی ترک کرد که در نیم فصل اول زیر نظر علیرضا منصوریان آنطور که همه انتظار داشتند ظاهر نشد. هرچند مطهری در نیم فصل اول برای ذوبی‌ها پنج بار گلزنی کرد اما این تعداد گل در 13 بازی به ثمر رسید و همه با توجه به شناخت از ارسلان روی این اتفاق نظر دارند که ستاره سابق ذوب‌آهن توان بیشتر درخشیدن را هم داشت. اتفاقی که همه منتظرند ببینند در استقلال برای او رخ خواهد داد یا خیر؟

فرشاد احمدزاده هم با آماری بد پرسپولیس را ترک کرد. احمدزاده ابتدای فصل در شرایطی به پرسپولیس برگشت که با چالش‌های زیادی از سوی هواداران همراه بود. محرومیت‌های سریالی اول فصل هم به بدبیاری‌های احمدزاده اضافه شد تا او با فقط 183 دقیقه بازی در ترکیب تیم کالدرون مثل سرمربی قرمزها در نیم فصل رفتنی شود. فرشاد حالا شاگرد نکونام شده و شاید در اهواز خودش را پیدا کند و دوباره همان ستاره تکنیکی و موثر تراکتور و پرسپولیس چند فصل پیش شود.

بین همه مدافعانی که در نیم فصل با تیم‌های جدید خود قرارداد امضا کردند اسم خالد شفیعی از همه آشناتر است. شفیعی که سابقه بازی در تراکتور، سپاهان و حتی لیگ کره را دارد. او نیم فصل بدون حضور در تیمی از فوتبال دور بود و حالا در نیم فصل دوم با پیراهن سایپا به میادین برخواهد گشت. این شاید فرصت خوبی برای مطرح شدن دوباره بازیکنی باشد که در بین جوان‌های سایپا، یکی از بزرگترهای تیم به حساب می‌آید. همین وضعیت تقریبا برای حسین ماهینی هم وجود دارد. کاپیتان پرسپولیس که به قول خودش با چشمانی اشک‌بار قرمزها را ترک کرد و حالا به جمع شاگردان رضا مهاجری در نساجی اضافه شده. ماهینی هم در مازندران فرصت تبدیل شدن به همان بازیکن قبلی را دارد و شاید این بهترین انتخاب برای او بود.

بازگشت امین منوچهری به لیگ‌برتر هم از اتفاقات ویژه نقل و انتقالات بود. مهاجمی که سابقه بازی در استقلال را هم دارد و طی چند سال اخیر کمتر اسمی از او در سطح اول فوتبال ایران شنیده شده بود. منوچهری همراه با هومن افاضلی به پارس جنوبی جم رفته و اینکه او دوباره می‌تواند تبدیل به همان مهاجم سرحال و گلزن سایپا و استقلال شود چالش جالبی برای خودش و جمی‌ها خواهد بود.

بازگشت مرتضی آقاخان به فوتبال هم اتفاق قابل‌توجهی بود. آقاخان بعد از درخشش فوق‌العاده در پیکان تبدیل به عضو اصلی کلینیک باشگاه استقلال شد و حالا در شرایطی در نیم فصل دوم لباس سایپا را به تن خواهد کرد که اگر رفتنش به این تیم با بازگشت دوباره‌اش به روزهای اوج همراه شود، می‌توان از او به عنوان یکی از خوب‌های لیگ یاد کرد. روح‌الله باقری، محمدرضا خلعتبری و حتی اسماعیل شریفات و صادق بارانی هم دیگر بازیکنانی هستند که در نیم فصل اول لیگ نوزدهم اثر زیادی از آنها در تغییر نتیجه‌ها و معادلات دیده نشد و حالا در نیم فصل دوم شاید شرایط برای همه‌شان طوری رقم بخورد که خاطرات بد چند ماه اخیر پاک شود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir



برچسب ها: لیگ برتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار