کد خبر: ۹۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای:
عضو کمیسیون رمزارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: جلوگیری از ماینینگ باعث فرار سرمایه و نخبگان شده در حالی که رونق این صنعت و تولید ارز دیجیتال تحریم ها را رفع می کند.

ارز دیجیتال کلید دور زدن تحریم‌ها است

عضو کمیسیون رمزارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: جلوگیری از ماینینگ باعث فرار سرمایه و نخبگان شده در حالی که رونق این صنعت و تولید ارز دیجیتال تحریم ها را رفع می کند.

امیر حسین سعیدی نایینی در نشست خبری «مشکلات فعالان حوزه استخراج رمزارز در کشور» در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اظهار داشت: اشتباهات فردی یا جمعی در درازمدت اثر خود را در اقتصاد می‌گذارد که نمونه بارز آن صنعت ماینینگ (استخراج ارزهای دیجیتال) است که فرصت سوزی شد زیرا این صنعت  ۱۰ سال وجود داشته و حجم بازار آن به ۳۰۰ هزار میلیارد رسید اما بی توجهی به آن منجر به از دست رفتن فرصت ها است.

وی ادامه داد: عدم توجه به ماینینگ همچنین موجب نخبه کشی است که با گذشت ۱۰ سال هیچ توجهی نشد و نخبگانی که با درآمد خود ماینیگ را راه اندازی کردند با بی توجهی رو به رو شدند و به آنها اصطلاح دزد برق دادند و اعلام کردند به دلیل نداشتن قوانین نباید اجرا شود.

سعیدی اظهار داشت: قوانین کهنه باید با تکنولوژی روز هماهنگ شود و نیاز است مسئولان از بخش خصوصی حمایتی کرده و در سالی که مقام معظم رهبری سال رونق تولید اعلام کرد تمامی کسب و کارهای ماینینگ جمع آوری شد.

وی عنوان کرد: پس از اینکه فعالیت بسیار شدیدی برای نابودی این صنعت شکل گرفت در مصوبه هیات دولت تعرفه برق آن بسیار بالا تعیین شد در نتیجه انجام این فعالیت برای متقاضیان بسیار دشوار است اما باید تعرفه برق به صورت شفاف باشد.

عضو کمیسیون بلاک چین و رمز ارز اظهار داشت: تنها راه باقیمانده برای رونق صنعت ماینینگ استفاده از گاز است که از آن نیز جلوگیری شده است و به دنبال آن بیکاری و فساد را به همراه دارد.

وی در قالب یک پیشنهاد تصریح کرد: مطلوب است سایت بزرگی با نم یاد شهید سپهبد قاسم سلیمانی احداث شود و تمامی ماینرها در آن شروع به فعالیت کنند تا تولید ارز، جذب نخبگان و رفع تحریم ها اتفاق بیفتد.


 هزار مجوز تولید رمزارز صادر شده است

 مجتبی آشتیانی عضو انجمن بلاک چین ایران و نظام  صنفی رایانه ای نیز در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: استخراج رمزارزها با توجه به ماهیت صنعت و محصول تولیدی آن نوع خاصی از تکنولوژی است که نتیجه آن نو شدن این صنعت است.

وی ادامه داد: وزارت نیرو به دنبال حفظ امنیت شبکه است که مسئله حساس و حیاتی است اما به هیچ وجه رمزارزها به امنیت برق ضربه نمیزند.

آشتیانی عنوان کرد: فساد سیستماتیک در وزارت نیرو، برق دزدی، انشعاب غیر مجاز امنیت شبکه را از بین می‌برد اما جای سوال دارد آیا در راستای امنیت شبکه قانون گذاری شده است؟

این عضو انجمن بلاک چین اظهار داشت: وزارت نیرو میزان تعرفه فعالیت های ماینینگ را افزایش داده است اما آیا پول و تعرفه بیشتر امنیت شبکه برق را تامین می کند و اگر این چنین نیست چرا تعرفه صنعت ماینیگ بسیار بالا است که نیاز به بررسی دارد.

وی با بیان اینکه صنعت ماینیگ (استخراج ارزهای دیجیتال) نیز همانند صنعت فولاد برق مصرف می کند، گفت: ماینرها در تمامی استان ها بیش از ۱۰۰۰ مجوز تاسیس را دریافت کرده‌اند. اما با وجود این تعرفه برق، انگیزه ای برای فعالیت در این حوزه وجود ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار