کد خبر: ۹۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
رضا شیرازی مدرس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در مورد آموزش پیش بینی آینده بازار می گوید: موقعیت های شغلی مناسب نه از طرف دولت و نه بخش خصوصی به جوانان ارائه نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، رضا شیرازی مدرس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در مورد آموزش پیش بینی آینده بازار می گوید: در حال حاضر شرایط جامعه به گونه ای است که موقعیت های شغلی مناسب نه از طرف دولت و نه بخش خصوصی به جوانان ارائه نمی شود. باید نگاه خود را تغییر دهید.
این کارشناس و مدرس دانشگاه ادامه داد: تلقی ما این است که جوانان ایرانی با گذراندن یک دوره آموزشی صحیح و بدون نیاز به استخدام و فعالیت در مجموعه خاصی حتی در منزل، امکان پیش بینی قیمت در یک صنعت و به طبع انتخاب متناسب با این پیش بینی را دارند.
عمده ترین مشکل جوانان در حال حاضر این است که نمی دانند در چه حوزه ای می خواهند مشغول فعالیت شوند.
عده ای به واسطه ایده و خلاقیتی که دارند به سمت راه اندازی استارت آپ گام بر می دارند اما همه دارای ایده و خلاقیت لازم جهت خلق مدل و فرآیند جدید نیستند.
اقتصاد کشور در حال حاضر فصل خزان خود را سپری می کند و با چالش های بسیاری روبرو است. شرکت های خصوصی بسیار محتاط عمل می کنند و سرمایه گذاری مناسبی در حوزه تحقیق و توسعه کسب و کار انجام نمی شود.
توصیه من به افراد جویای کار که به دلیل عدم برخورداری از سرمایه لازم یا تجربه و مهارت کافی موفق به انجام فعالیت مورد نظر خود نمی شوند این است که با گذراندن دوره های آموزشی تحلیل تکنیکال، با بررسی گذشته قیمتی، آینده آن را پیش بینی می کنید.
الزامی جهت استفاده تحلیل تکنیکال در بازار بورس نیست. با این علم می توانید در تمام بازارهای مالی که نمودار برای آن وجود داشته باشد آینده را پیش بینی کنید.
چالش های حوزه استارت آپ ها
برای موفقیت در کسب و کارها، نیاز به طرح سوالات زیر و پاسخ به آنها وجود دارد که پیش از آغاز فعالیت باید مورد توجه قرار گیرد. برای پاسخ به این پرسش ها باید ابزارهای آمیخته بازاریابی (Marketing Mix) یا 4P مورد استفاده قرار گیرد.
اولین P = محصول یا Product
«تحقیقات بازار» قدم اول راه اندازی یک کسب و کار است که متاسفانه بسیاری از استارت آپ ها بدون توجه به این حوزه فعالیت خود را آغاز می کنند. در حالیکه اگر محصول نهایی نیاز جامعه هدف را مرتفع نسازد در مرحله عرضه با مشکل روبرو خواهد شد.
دومین P = قیمت گذاری یا Price
قیمت نهایی محصولی که قصد عرضه آن را دارید در فروش آن موثر است. گاهی محل عرضه نیز در قیمت گذاری اثرگذار است.
سومین P = پیشبرد فروش یا ترویج فروش یا Promotion
عرضه محصول تولید شده نیز یکی دیگر از چالش های پیش روی کسب و کارها است.
چهارمین P = مکان عرضه، توزیع یا Place
یکی از مهمترین چالش های هر کسب و کار، عرضه محصول است که برای موفقیت باید دید مناسبی در این زمینه داشته باشیم.
بسیاری از مواقع، تبلیغات گران قیمت نه تنها عامل فروش نیست بلکه باعث گارد گرفتن جامعه در مقابل محصول می شود.
بسیاری از کسب و کارها دچار معزل روزمرگی شده اند و از تغییرات می ترسند. در حالیکه رقبای آنها با شیوه های نوین در حال گرفتن بازار آنها هستند.
در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها، سرمایه گذاری در حوزه دیجیتال مارکتینگ را نه به عنوان سرمایه گذاری بلکه نوعی هزینه می دانند.
امروزه یکی از شیوه های اعتمادسازی، تولید محتوای مناسب برای جامعه است که متاسفانه کسب و کارها توجهی به این حوزه ندارند و به چشم فعالیت اضافه به آن نگاه می کنند که بدون وجود این بخش نیز مانند گذشته به فروش خود ادامه خواهند داد که اینگونه نیست.

همچنین خانی، کارشناس بازارهای مالی در مورد روش های استراتژیک توسعه کسب و کار گفت : محیط کسب و کار در جامعه به گونه ای شده است موقعیت شغلی برای همه فراهم نیست.

با توجه به این شرایط، راه اندازی کسب و کار نیازمند سرمایه هنگفت و دارای ریسک بالایی است.
بدون شک اعتماد و عزت نفس با درآمد بسیار افزایش پیدا می کند.
با آموزش صحیح تحلیل تکنیکال، فعالیت در بازارهای مالی با حداقل سرمایه و برای تمام اقشار جامعه امکان پذیر است.
فعالیت در این بازارها به شرط آموزش، درآمدهای بسیار خوبی دارد.
خانی گفت :توسعه کسب و کار موجب رونق اقتصادی ، استقلال عملکرد جوانان ، پیشگیری از وقوع جرم و رونق تولید و اشتغال زایی می گردد.
این در حالیست که با توجه به شرایط موجود اقتصادی در جامعه و توانمندی های افراد آماده به کار ، بهره گیری از مشاوران کارآمد راهکار موثری در جهت دستیابی به موفقیت شغلی است.
یکی از استراتژی های توسعه کسب و کار ورود به عرصه بازار بورس و سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزهاست.
خانی خاطر نشان کرد: برای ورود به بازارهای مالی و سرمایه گذاری ابتدا کسب آموزش ، مشاوره و بروز رسانی اطلاعات کمک شایانی به حضور موفق فرد در عرصه کسب و کار خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: