کد خبر: ۹۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴
براساس یک پژوهش که به تازگی انجام شده، نوزادان متولد شده از برخی مادران به میزان قابل توجهی در معرض خطر مرگ ناگهانی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید حاکی از‌ آن است کودکان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری الکل و سیگار مصرف می‌کنند، 12 بار بیش از سایر افراد در خطر مرگ ناگهانی هستند.

محققان نتیجه ۱۲ هزار بارداری در آفریقای جنوبی و ایالات متحده به ویژه مادرانی که در سه ماه اول بارداری الکل و سیگار مصرف می‌کردند را تحت بررسی قرار دادند؛ نتیجه این تحقیق با داده‌های حاصل از نوزادانی که از سوی مادران خود در معرض خطر نبودند مقایسه شد و در نهایت مشخص شد، الکل و سیگار در دوره بارداری نوزاد را به میزان قابل توجهی در معرض خطر قرار می‌دهد.

محققان مستقر در مرکز بهداشت آورا در آمریکا با همکاری تیمی در آفریقای جنوبی پژوهش مهمی را انجام دادند که نشان می‌دهد، نوزادان متولد شده از این دسته از مادران حداقل ۱۲ بار بیش از سایر افراد در خطر مرگ ناگهانی هستند.

ایمی الیوت، نویسنده اصلی این پژوهش تأکید کرد: قرار گرفتن در معرض الکل و دخانیات، خطر مرگ ناگهانی را به مراتب افزایش می‌دهد.

در بیانیه‌ای از موسسه ملی بهداشت ایالات متحده  که این مطالعه را نیز پشتیبانی کرده آمده است: «این یافته‌ها شواهد بیشتری را در مورد اهمیت حیاتی بارداری سالم برای تولد نوزادان سالم ارائه می‌دهد».

محققان باور دارند، مصرف الکل در دوران بارداری با کاهش هوش و استعداد یادگیری کودک را از پیشرفت در زندگی و بزرگسالی باز می‌دارد.

مصرف الکل به خصوص در سه ماه نخست بارداری توسط مادر،جنین را خطر وزن کم، سر کوچک، شکاف در لب بالایی و عارضه لب شکری قرار می‌دهد.

این مطالعه در مجله EclinicalMedicine منتشر شده است.

انتهای پیام/ 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار