کد خبر: ۹۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
یک هواپیما در مناطق تحت تسلط طالبان سقوط کرد
امروز برای صنعت هوانوردی روز پرحادثه ای بود. از سقوط بالگرد کوبی برایانت در آمریکا تا خارج شدن هواپیمای کاسپین از باند فرودگاه ماهشهر و سقوط معماگونه یک هواپیما در افغانستان که تا لحظه انتشار این خبر مشخص نیست نشده چند سرنشین داشته و چه سرنوشتی دارند.

معمای سقوط هواپیمای ناشناس در افغانستان

امروز برای صنعت هوانوردی روز پرحادثه ای بود. از سقوط بالگرد کوبی برایانت در آمریکا تا خارج شدن هواپیمای کاسپین از باند فرودگاه ماهشهر و سقوط معماگونه یک هواپیما در افغانستان که تا لحظه انتشار این خبر مشخص نیست نشده چند سرنشین داشته و چه سرنوشتی دارند.

امروز صبح رسانه ها گزارش دادند یک هواپیمای مسافری متعلق به شرکت آریانا افغان که از هرات به طرف دهلی‌نو در حال پرواز بود، روز گذشته در غزنی سقوط کرد.

«عارف نوری» سخنگوی والی غزنی گفت: حوالی ساعت ۱ بعد از ظهر هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت دولتی آریانا افغان با شماره ۳۵۸ در منطقه موسوم به «ده یک» در فاصله ۲۰ کیلومتری مرکز این ولایت سقوط کرد.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل ناامن بودن این منطقه که تحت تصرف طالبان است اطلاعات دیگری در دست نیست اما تیم‌های امنیتی و آمبولانس‌ها برای نجات مسافران به این منطقه اعزام شده‌اند.

برخی گزارش‌ها اعلام کردند که این هواپیما که از هرات به طرف دهلی‌نو در حرکت بوده، ۱۱۰ سرنشین داشته و تاکنون از سرنوشت این افراد خبری در دسترس نیست.

این در حالی است که نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور افغانستان با تایید این سقوط گفت که این هواپیما ۸۵ سرنشین داشته است.

تایید سقوط این هواپیما از سوی مقامات افغانستان در حالی صورت گرفت که ساعتی بعد شرکت آریانا افغان اعلام کرد این هواپیما متعلق به این شرکت هوایی نیست.

«سرور دانش» معاون دوم ریاست‌جمهوری افغانستان با تایید این خبر گفت تاکنون از تلفات احتمالی این سانحه گزارشی دریافت نکرده‌اند.

این در حالی بود که برخی از اعضای شورای استانی غزنی اعلام کردند هواپیمای سقوط کرده متعلق به شرکت‌های خارجی بوده که هنوز صحت و سقم آن تایید نشده است.

در همین حال «وحید الله کلیمزی» استاندار غزنی گفت: این هوایپما در شهرستان «ده یک» غزنی متعلق به شرکت‌های خارجی بوده، ولی ملیت آن هنوز مشخص نیست. «رحمانی» نماینده مردم غزنی نیز گفت که هواپیمای سقوط کرده در غزنی یک هواپیمای کوچک پانزده نفری بوده است. 

این اظهار نظرها تا عصر ادامه داشت تا اینکه تصاویری از هواپیمای ساقط شده در غزنی افغانستان منتشر شد که نشان «نیروی هوایی ارتش آمریکا» بر روی بدنه این هواپیما دیده می شد.

همزمان با انتشار این خبرها ارتش آمریکا اعلام کرد سرگرم بررسی گزارش‌ها درباره هواپیمای ساقط شده در منطقه تحت کننترل طالبان در افغانستان است.

به گزارش آسوشیتدپرس، بث ریوردان، سخنگوی مرگز فرماندهی آمریکا گفت که هنوز معلوم نیست این هواپیما متعلق به کجاست؟

وی از هرگونه اظهار نظر بیشتر خودداری کرد اما تصاویر پخش شده در رسانه‌های اجتماعی از محل سقوط این هواپیما نشان می‌دهد هواپیمای مذکور احتمالا از نوع هواپیمای "E11A" است که یک هواپیمای ترابری و مورد استفاده ارتش آمریکا در امور نظارت الکترونیکی بر افغانستان می‌باشد.

با وجود پیگیری ها تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعات موثقی از هواپیما منتشر نشده و همین عامل سبب شده تا ماجرای سقوط این هواپیما در افغانستان حالتی معماگونه به خود بگیرد.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار