کد خبر: ۹۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
وزیر بهداشت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون موردی از ویروس کرونا در کشور نداشته‌ایم، اما برای کنترل بیشتر درخواست کرده‌ایم که دریافت روادید ورود شهروندان چین به اخذ کارت سلامت مقید شود.

در کشور موردی از ابتلا به ویروس کرونا نداشته‌ایمبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای دکتر سعید نمکی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در مرکز همایش‌های رازی افزود: از زمان اعلام بروز مواردی از کرونای جدید در چین، نیرو‌های بهداشتی در فرودگاه‌ها و مبادی ورودی از چین مستقر شدند و امروز نیز از وزارت امور خارجه خواستیم لغو روادید برای چینی‌ها اعمال شود و دریافت روادید شهروندان چین به دریافت کارت تندرستی مقید شود.
وی گفت: قدرت کشندگی ویروس کرونا از آنفلوانزای «H ۱ N ۱» کمتر است، اما میزان سرایت بالایی دارد، با این حال تاکنون هیچ موردی از این بیماری را در کشور نداشته ایم، ویروس کرونا در سال ۲۰۰۲ تحت عنوان سارس، مرگ و میر قابل توجهی داشت و در سال ۲۰۱۲ نیز تحت عنوان مِرس از عربستان شایع شد.
وی با اشاره به بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: بدهی بیمه‌ها از جمله بدهی سازمان تأمین اجتماعی یکی از گرفتاری‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است که پرداخت‌های کارکنان را به تعویق می‌اندازد البته در این اواخر این سازمان قسمتی از بدهی خود را پرداخت کرده و قرار است قسمتی از ۵ هزار میلیارد تومان از بدهی باقیمانده این سازمان در روز‌های آینده از طریق اوراق به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پرداخت شود.
آقای دکتر نمکی گفت: با دریافت این مبلغ معوقه پرداخت کارانه و اضافه کار پرستاران و کادر بیمارستان‌ها از ۱۸ ماه به حدود ۴ ماه تقلیل می‌یابد که اقدام مهمی است.
وی افزود: با اجرای پویش ۲۰ - ۵۰ تا اردیبهشت سال آینده، هزار طرح بهداشتی درمانی در ۲۰ استان و در هر استان ۵۰ طرح افتتاح می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار