کد خبر: ۹۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرد:
مقیمی گفت:در حال حاضر خودرویی در کف کارخانه نیست که بیش از یک ماه از عمر تولید آن گذشته باشد که این عدد را به زودی به صفر می رسانیم.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد مقیمی در گردهمایی جهادگران عرصه تولید و خودکفایی گفت:توجه جدی به توان داخلی باعث شد تا ۵۰ قطعه وارداتی در کشور تولید شود. این روند ادامه خواهد داشت تا به تعمیق ساخت داخل برسیم.

او ادامه داد:از همه کسانی که در این ایام سخت به تولید کمک کرده اند تشکر می کنیم.

مدیر عامل ایران خودرو افزود: نابسامانی و عدم شفافیت پرداخت‌های تامین کنندگان، چک برگشتی به مبلغ هزار میلیارد تومان، جدا شدن صد‌ها هزار نفر از صنعت قطعه سازی، انباشت خودرو‌های دارای کسری و کاهش تولید بخشی از بحران‌های شرکت ایران خودرو در چند ماه گذشته بود.

مقیمی گفت:در حال حاضر خودرویی در کف کارخانه نیست که بیشتر از یک ماه از عمر تولید آن گذشته باشد که این عدد را به زودی به صفر خواهیم رساند.

او بیان کرد: از دی ماه سال جاری روزی نبوده که زیر ۲۰۰۰ خودرو تولید کنیم. رکورد تولید روزانه، هفتگی و ماهانه در ۲۰ ماه گذشته را در دی ماه شکستیم.

مقیمی تصریح کرد: در سه ماه گذشته بیش از ۱۵۰ هزار خودرو تحویل مشتریان داده ایم.

مقیمی گفت: تولید خودرو در این شرکت در سال ۹۹ به  ۶۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

مدیر عامل ایران خودرو بیان کرد: ظرفیت حمل خودرو را از ۵۴۰۰ به ۱۳۸۰۰ دستگاه رسانده‌ایم. با اجرای طرح تحویل حضوری، نزدیک به ۶ هزار دستگاه خودرو را درب سایت‌های تولید ایران‌خودرو تحویل مشتریان داده‌ایم.

او ادامه داد:در حال حاضر هیچ بسته قطعه‌ای در گمرکات کشور نمانده و همه در سایت‌های تولیدی توزیع شده است.

مقیمی گفت:تولید گیربکس ۶ سرعته را در دستور کار داریم و به زودی و پس از مراحل کالیبراسیون به تولید انبوه خواهیم رساند.

او افزود:رمز اول موفقیت در ایران خودرو بعد از خواست خدا وحدت و یکپارچگی بین بخش‌های مختلف تولید و قطعه سازی است.

مدیر عامل ایران خودرو افزود: احترام متقابل بین خودروساز و قطعه ساز باید حفظ شود و گام‌هایی نیز در این زمینه برداشته شده و گام‌های جدید نیز در راه است.

او بیان کرد: ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار تمام و کمال به شبکه تامین تزریق خواهد شد و یک ریال هم صرف امور داخلی ایران‌خودرو نخواهد شد.

او گفت:ایران‌خودرو باید به جایگاه اصلی خود نزد مردم از نظر کیفیت محصول دست یابد.

مقیمی تصریح کرد:از ورود قطعات بی کیفیت به خطوط تولید حتی اگر منجربه توقف خط شود، جلوگیری خواهیم کرد، عامل این موضوع نیز باید هزینه آن را بپردازد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار