کد خبر: ۹۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

سیده فاطمه ذوالقدر

نماینده تهران در مجلس

خاندان وحی نبوت به عنوان بهترین اولیاء الهی دارای سبک زندگی والایی بودند و زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) راهنمای بسیار روشنی است برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند. باید تلاش کنیم سبک زندگی فاطمی را الگوی خودمان قرار دهیم...تا در زمینه همسرداری، فرزندپروری و ارتباط با خویشان و افراد جامعه، حفظ احترام حتی در کلام برخورد کنیم و سطح انتظارات خود را در برابر همدیگر کم کرده و یکدیگر را همراهی کنیم.

حضرت فاطمه زهرا، برای تبیین موضوع مهم امامت تلاش فراوان نمود. ندبه های این بانوی بهشتی بالاترین فریاد و دفاع از مقام امامت بود. این بانوی بزرگ اسلام، اسوه ای بی نظیر برای افراد هستند.عمر کوتاه ایشان مانع از آن نشد تا ظرفیت های انبوه زندگی دینی در پرتو قرآن و سنت و درون مایه های شخصیتی خود را نمایان کند. آن حضرت در ابعاد و عرصه های مختلف سبک زندگی مبتنی بر اصیل ترین باورهاو ارزشها را از خود بروز داده اند و این از مباهات شریعت است که چنین انســانهای کاملی پیشرو آن هستند که الگو بودنشان و امکان طراحی سبک زندگی شان برای ارائه به افراد، جامع می باشد.در مطالعه ی زندگی حضرت زهرا، هیچ کس ابعاد اســوه بــودن ایشان را محدود به چند بخش نکرده است.چراکه همه ظرفیتهایی را که یک انسان کامل می توانسته بروز دهد، حضرت زهرای مرضیه در خود داشتند. زوایای مختلف زندگی فاطمه زهرا(سلام الله علیها) برای همه انسان ها شاخص و برنامه مشخص دارد. درسایه بهره مندی از چنین الگوهایی، در این برهه حساس ،در راستای تثبیت و ارتقای ارزش های انقلاب بايد روشهاي مديريت را با در نظر گرفتن نیازها و سلایق مردم به خوبي هماهنگ كرد تا اثربخشي بهينه فعاليتها حاصل شود و کاستی ها و نقص ها به حداقل ممکن برسد و اين امر مستلزم نگاه واقع بینانه به عوامل محيطي و سياسي جامعه است .

در جامعه امروزی می بایست همچنان، با الگو قرار دادن آن حضرت، در مواجهه و برخورد با پدیده های پیرامون خود،معقول و با درایت عمل کنیم و از نهی شدن و ارعاب معاندان، واهمه نداشته باشیم و دارای شــهامت و قدرت مواجهه با معضلاتی که در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعیشان پدید می آیند، باشیم.

در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، به دوستداران ایشان و تمام آزاد اندیشان جهان که در ماتم و اندوه بزرگ بانوی اسلامند تسلیت عرض می کنم و امیدوارم سیره ی ایشان فرا روی همگی ما باشد تا جامعه ای پربار و فردایی بهتر در انتظارمان باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار