کد خبر: ۹۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
مقتدا صدر رهبر جریان صدر و حامی معنوی فراکسیون بزرگ «سائرون» در پارلمان عراق پس از تظاهرات میلیونی جمعه گذشته ضد آمریکایی در بغداد، به شدت این روزها در معرض هجمه و تخریب شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.
صراط:

کاربران بسیاری تحت نام عراقی این روزها در شبکه های اجتماعی با ایجاد هشتگ های مختلف، تخریب سیاسی مقتدا صدر و طرفدارانش را آغاز کرده اند.

به گزارش ایرنا هشتگ هایی مانند «#مقتدی_ لا_یمثل_الثوره» (مقتدا صدر رهبر معنوی اعتراضات خیابانی نیست)، «#مقتدی_شی رید» (مقتدا صدر چه می خواهد) و «#مقتدی_یسرق_الثوره» (مقتدا صدر اعتراضات خیابانی را مصادره به مطلوب کرده است) بخشی از این هشتگ ها است.

در این موج تخریبی که فعلا به طور ویژه در شبکه های اجتماعی متمرکز شده از مقتدا صدر به زبان طنز و اتهام زنی و بعضا کاریکاتور انتقاد شده است.

بسیاری از کاربران ناشناس که در شبکه های اجتماعی این روزها، موج تخریب علیه صدر را رهبری می کنند، بعضا با الفاظ رکیک به این رهبر سیاسی عراقی تعرض می کنند.

اکثر این اتهامات حول عقب نشینی نیروهای صدر از اعتراضات خیابانی متمرکز شده و معتقدند که صدر اعتراضات خیابانی را به بهای ناچیز سیاسی داخلی فروخته است.

برخی هم که تا دیروز مقتدا صدر را ملی ترین چهره کشور می دانستند امروز به سبب عقب نشینی اش از اعتراضات خیابانی به او اتهام وابستگی به خارج می زنند.

طرفداران مقتدا صدر نیز از این هجمه فضای مجازی بی نصیب نبوده و متهم شده اند که چشم و گوش بسته از مقتدا صدر تبعیت می کنند و بعضا آنها را گوسفند توصیف کرده اند.

 در همین حال یک عده هم به نام اعتراضات می کوشند آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی دینی عراق را در مقابل مقتدا صدر قرار دهند و از او به عنوان حامی اعتراضات یاد کرده اند.

برخی از این کاربران نوشته اند که اگر مقتدا صدر از اعتراضات انصراف داد، معترضان در عراق هنوز سید علی سیستانی را دارند.

کاربر معروف «سیده الاولی» (بانوی اول) نزدیک به دولت عراق، پشت پرده حملات تخریبی اخیر علیه مقتدا صدر در شبکه های اجتماعی را سفارتخانه آمریکا و عوامل مرتبط با این مکان معرفی کرده است.

این کاربر اضافه کرده است که بعد از اینکه مقتدا صدر متصدی محور مقاومت در داخل عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی شد و فراخوان تظاهرات میلیونی جمعه گذشته را بر ضد آمریکایی ها داد، این هجمه تبلیغاتی علیه او شکل گرفته است.

در این میان آنچه جالب توجه است، موضع رسانه های وابسته به جریان های مقاومت در داخل عراق است که بیش از هر زمان دیگر، به دفاع از مقتدا صدر در برابر این هجمه تبلیغی می پردازند.

برخی کاربران گفته اند که اعتراضات خیابانی بدون حضور مقتدا صدر و طرفدارانش ادامه می یابد و در این راستا فراخوان هایی برای تظاهرات گسترده در جمعه آینده داده اند.

این در حالی است که مقتدا صدر با صدور بیانیه ای در واکنش به این هجمه فضای مجازی گفته است که در قبال اعتراضات خیابانی از این پس می کوشد نه موضع منفی و نه مثبت داشته باشد.

وی ابراز تاسف کرده است که تظاهرکنندگان میدان تحریر بغداد و دیگر استان های (جنوب و مرکز عراق) نسبت به موضع او در قبال اعتراضات خیابانی تردید کرده اند.

صدر به طور ویژه آنچه آنها را «قلم های مزدبگیر خارجی» نامیده در پس هجمه تبلیغاتی علیه خود معرفی کرده است.

رهبر جریان صدر گفته است که سودای قدرت ندارد بلکه عاشق کشور و ملتش است و هرگز دنبال مال اندوزی و دنیا پرستی نبوده بلکه عاشق شهادت است و امیدوار است که خداوند او را به آبا و اجداد صالحش ملحق گرداند.

مقتدا صدر در بین رهبران سیاسی شیعه عراق تاکنون تنها شخصیتی بوده که کمتر در معرض حملات تبلیغاتی قرار گرفته و به نظر می رسد پس از تخریب همه رهبران سیاسی شیعه، اینک در آستانه انتخاب نخست وزیر جدید و آماده شدن عراق برای انتخابات زودهنگام پارلمانی، موج حملات تبلیغاتی این شخصیت برجسته سیاسی شیعه را در عراق هدف قرار گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار