کد خبر: ۹۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران با توجه به الزام بانک‌ها از سوي بانك مركزي براي ارائه رمز دوم پويا به مشتريان بيان داشت: با توجه به اتفاقاتي كه در حوزه بانكداري و پرداخت الكترونيك مي‌افتد، قطعاً رمز دوم پويا نياز كشور است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، دکتر اکبری در این باره اظهارداشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ايران نيز مانند ساير بانك‌ها اين كار را در موعد مقرر انجام داده است و فاز اول را در قالب سامانه‌اي انجام داديم كه مشتريان براي فعال كردن رمز دوم پويا، بايد به شعبه مراجعه مي‌كردند.
وی افزود: فاز دوم نیز تحت وب است و مشتری برای فعال کردن رمز دوم پويا نيازي به مراجعه به شعبه ندارد و مرحله بعدي نيز ارسال رمز دوم پويا با استفاده از سامانه هريم و از طريق پيامک است.
دکتر اکبری با اشاره به راه اندازی سامانه های مختلف در بانک قرض الحسنه مهرایران و تلاش براي عبور از بانکداري سنتي به سوي بانكداري مدرن بيان داشت: در اين راستا، ابتدا بايد سيستم را چابك نموده و كاري مي‌كرديم كه تا حد ممكن نيازي نباشد مشتري به شعب بانك مراجعه كند.
وی خاطرنشان کرد: برای این منظور ابتدا به سراغ سامانه‌هایي رفتيم که منجر به حذف کاغذ مي‌شوند. در فاز دوم نيز که اكنون در حال تدوين است، بحث عدم مراجعه مشتري به بانك را پيگيري مي‌كنيم.
مدیرعامل بانک مهر ایران تصریح کرد: در فاز اول باید سامانه‌هايي را در اختيار مي‌داشتيم تا هنگامي که مردم به شعب بانک مراجعه مي‌كنند، با حداقل زمان بتوانند كارشان را انجام دهند. زيرا حجم مراجعات زياد شده و ديگر ممكن نبود كه مراجعات را مانند گذشته مديريت ‌كنيم و در آن صورت نارضايتي ايجاد مي‌شد. در نتيجه سراغ سامانه‌هايي رفتيم كه فرآيندها را كوتاه كنند.
وی ادامه داد: کاغذ یکی از معضلات نظام اداری ما بود؛ زيرا پر کردن، بايگاني کردن و دوباره احصا كردن آن وقت گير بود. براي مثال مشتري براي يك افتتاح حساب، ۳۰ دقيقه معطل مي‌شد. همچنين دريافت تسهيلات با آوردن ضامن‌ها و چند بار مراجعه نزديك به دو ساعت زمان مي‌برد.
دکتر مرتضی اکبری بیان داشت: در مرحله اول خواستیم چنين فرآيندهايي از ميان برداشته شود. کارکرد سامانه اول ما اين بود كه كاغذ از تمام مراحل عمليات بانكي حذف و تمام فرآيند الكترونيكي شود تا سرعت عمل نيز افزايش يابد. هنگامي كه سرعت كار افزايش يابد، هم كارمند شعبه بهتر مي‌تواند پاسخگو باشد و انگيزه بيشتري پيدا مي‌كند و هم مشتري احساس رضايت بيشتري مي‌كند. سامانه ميعاد در اين راستا طراحي شد كه البته همچنان خلأهايي دارد. با اين حال آن را عملياتي كرديم تا در حين اجرا مشكلاتش را مرتفع كنيم و فكر مي‌كنم تا دو ماه آينده تمام مشكلات آن برطرف شود و سرعت مورد نظر در انجام كارها نيز كاملاً تحقق يابد.
وی افزود: فاز بعدی این است که تمام کار روی بستر الکترونيک انجام شود، يعني مشتري اساساً مراجعه‌اي به شعب نداشته باشد كه نياز به كاغذ داشته باشيم. اين عمليات روي موبايل‌بانك انجام مي‌شود كه به‌شدت روي آن كار مي‌كنيم و خدماتي كه در آينده نزديك روي موبايل‌بانك و اينترنت‌بانك خود ارائه مي‌كنيم كمك مي‌كند كه به اين هدف دست يابيم.

نام:
ایمیل:
* نظر: