کد خبر: ۹۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
بعد از انتشار خبر عجیبی حول علی دایی و حضورش در فدراسیون هاکی، اسطوره فوتبال ایران به شدت نسبت به آن موضع گرفت تا عذرخواهی رسمی وزارت را در پی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، علی دایی برآشفته شد وقتی نام او را به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون هاکی مطرح کردند. برای او عجیب و غیرمنتظره بود که چرا باید عضو هیأت رئیسه هاکی شود، در حالی‌که نه علاقه‌ای به آن مسئولیت دارد، نه ارتباطی با آن رشته ورزشی دارد و نه حتی با او درباره این مسئولیت مذاکره کرده بودند. برآشفتگی او از این خبر دور از ذهن نبود. او عصبانی از انتشار خبر گلایه کرد و واکنش دیروز وزارت ورزش در مقابل این گلایه علی دایی بهترین و ساده‌ترین پاسخ بود: عذرخواهی.

سید شروین اسبقیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها که نهاد مرتبط با فدراسیون‌ها در وزارت ورزش و جوانان است، گفت: «ناهماهنگی رئیس فدراسیون هاکی در روند معرفی علی دایی اسطوره ورزش و فوتبال ایران و علی اصغر پورمحمدی که خدماتش به ورزش کشور بر کسی پوشیده نیست برای ما هم ناراحت کننده بود. روال انتخاب هیأت رئیسه فدراسیون‌ها با پیشنهاد و درخواست رسمی رئیس فدراسیون به دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها آغاز می‌شود و نهایتاً پس از بررسی‌های نظارتی و صلاحیت‌ها احکام آنها توسط وزیر محترم امضا می‌‌شود و این روند قطعاً زمانبر است و از وظایف فدراسیون است که پیگیر این احکام باشد. من به عنوان مدیرکل وزارت ورزش و جوانان بابت اشتباهات فدراسیون هاکی از این بزرگواران عذرخواهی می‌کنم. در این مورد به آقای قدیمی تذکر جدی دادیم و انتظار چنین ناهماهنگی و معرفی بدون اطلاع اشخاص برای عضویت در هیأت رئیسه فدراسیون هاکی را نداشتیم.»

دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در مقابل گلایه علی دایی، مسئولیت خطای فدراسیون را پذیرفته و این پذیرش خطا اگرچه می‌توانست به فدراسیون مربوطه حواله داده شود اما وزارت ورزش و جوانان واکنش مسئولانه نشان داد.

مراقبت از چهره‌هایی مثل علی دایی به عنوان سرمایه‌های انسانی ورزش ایران از مهم‌ترین مسئولیت‌های وزارت ورزش و جوانان است. کوچک‌ترین خدشه به جایگاه حرفه‌ای و اجتماعی چهره‌هایی همچون علی دایی، خدشه به سرمایه آن وزارتخانه است و وزارت ورزش و جوانان با عذرخواهی‌اش در واقع با ما در میان گذاشت که در حفظ سرمایه‌اش کوشاست و مهم‌تر اینکه منزلت این سرمایه را می‌شناسد. در ورزش هیچ سرمایه‌ای بزرگ‌تر و ارزشمندتر از نیروی انسانی نیست. سرمایه وزارت ورزش اگر تمام ورزشگاه‌ها و سالن‌ها و باشگاه‌ها باشد، بازهم سرانجام قرار است به ساختن چهره‌هایی مثل علی دایی منجر شود. احترام به تخصص و دانش چهره‌ها، احترام به جایگاه اجتماعی آنها و احترام به سلایق و دیدگاه‌های آنها فضایی سالم‌تر برای ورزش می‌سازد. چه خوب که علی دایی به جایگاه حرفه‌ای خود حساس است و برآشفته می‌شود و چه خوب که برای وزارت ورزش و جوانان برآشفتگی دایی قابل درک است و خوب می‌دانند که اتفاقاً در ورزش باید مردان و زنانی مثل دایی ساخته شوند، مردان و زنانی سختگیر، حساس و با وسواس به جایگاهی که طی یک عمر برای خود ساخته‌اند.

ماجرا چه بود؟

ظهر روز شنبه 12 بهمن، خبری مبنی بر عضویت علی دایی در هیأت رئیسه فدراسیون هاکی منتشر شد. چند ساعت بعد دایی، شاکی از این خبر، تکذیبش کرد و اعلام آن را بازی پشت‌پرده‌ای برای خراب کردن چهره‌ خود دانست. بعد از این اتفاقات کاشف به عمل آمد که علی اصغر پورمحمدی هم به عنوان دیگر عضو هیأت رئیسه فدراسیون هاکی، از انتخابش اظهار بی‌اطلاعی کرد! اولین واکنش بهرام قدیمی، رئیس فدراسیون هاکی به این ماجراها به این شکل بود: «ما اسامی پیشنهادی خود را حدود ۶ ماه قبل به وزارت ورزش ارسال کردیم و در این مدت هیچ خبری نشد. فکر می‌کردیم این ماجرا منتفی شده اما حالا می‌شنوم که وزارت ورزش به صورت رسمی این موضوع را اعلام کرده است.» به هرحال اما این اتفاق از ناهماهنگی بزرگ رئیس فدراسیون هاکی خبر می‌دهد و در نهایت به عذرخواهی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و وزارت ورزش از علی دایی منجر شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار