کد خبر: ۹۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
مدیرعامل ایران‌خودرو، موضوع کاهش عرضه خودرو به بازار را تکذیب کرده و با بیان اینکه طی سه ماه گذشته سه برابر نیمه ابتدایی سال، عرضه به بازار صورت گرفته است، عدم علاقه‌ خودروساز برای عرضه به بازار را رد کرد.

مدیرعامل ایران‌خودرو: ربات ها خودروها را خریدند!

مدیرعامل ایران‌خودرو، موضوع کاهش عرضه خودرو به بازار را تکذیب کرده و با بیان اینکه طی سه ماه گذشته سه برابر نیمه ابتدایی سال، عرضه به بازار صورت گرفته است، عدم علاقه‌ خودروساز برای عرضه به بازار را رد کرد.

به گزارش تجارت آنلاین، فرشاد مقیمی امروز در حاشیه برنامه افتتاح خط تولید ترمز عقب خودروهای ایران خودرو توسط یکی از شرکت‌های عضو هیات مدیره سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، در رابطه با اینکه اعلام می‌شود یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی و ایجاد فاصله زیاد بین قیمت‌های کارخانه و بازار که سود دلالی ها را بیشتر می‌کند، کاهش عرضه خودروسازان به بازار است را تکذیب و تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که در سه ماهه گذشته شرکت ایران خودرو بیش از ١۵٠ هزار دستگاه خودرو تحویل مردم داده است که به جرائت می‌توان گفت بی سابقه بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: در طی این مدت رقم خودروهای تحویلی معادل چیزی است که از ابتدای فروردین ماه تا شهریورماه تحویل داده‌ایم؛ بنابراین شائبه‌ای از این بابت ایجاد نمی‌کند که خودروسازان نمی‌خواهند خودرو به بازار تحویل دهند و میزان عرضه را کاهش داده‌اند. در این زمینه روزانه جلساتی تشکیل می‌شود تا اگر می‌توان، امروز حتی یک خودرو بیشتر از روز گذشته به بازار عرضه و تحویل داد، این کار انجام شود.

وی ادامه داد: حتی طراحی‌هایی نیز اجرا کردیم که اگر در روزهای تعطیل نیز مشتریان به در کارخانه مراجعه کردند، خودروهای خود را تحویل گیرند. از ابتدای اجرای این طرح که از ۴٠ روز نیز می‌گذرد، بالغ بر ۶٠٠٠ دستگاه خودرو در روزهای تعطیل تحویل داده شده‌ است تا در جهت ایجاد رضایت مردم، خودروها سریعتر تحویل داده شوند.

مقیمی در رابطه با انتقادات مبنی بر افزایش قیمت توسط خودروسازان ، تاکید کرد: یک ریال هم به قیمت خودروهای تحویلی از سوی خودروسازان اضافه نشده و طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار خودروها عرضه می‌شوند؛ البته باید توجه داشت بخشی از افزایش تقاضا مربوط به ایام پایانی سال است که ممکن است قیمت را در بازار با نوسان مواجه کند اما تلاش ما بر این است تا راهکارهایی را در نظر بگیریم که فرصت‌های برابری را برای حضور مردم در خرید خودرو فراهم کند.

مدیرعامل ایران‌خودرو از برگزاری جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با خودروسازان در حوزه تنظیم بازار و ارائه راهکارهای فروش خودرو به مصرف کنندگان واقعی خبر داد و گفت: امروز با حضور وزیر صنعت و ارکان مختلف وزارتخانه، جلسه‌ای برگزار خواهد شد تا در قالب آن بتوانیم برای مدیریت تقاضا و تأمین نیاز مصرف کنندگان واقعی برنامه‌ای ارائه دهیم. تمامی دستگاه‌های نظارتی که تمایل داشته باشند می‌توانند در سایت خودروسازان حضور یافته و بر نحوه فروش آن‌ها نظارت کنند. این در شرایطی است که دستگاه‌های نظارتی در این سایت حضور دارند اما به هر حال باید تلاش کنیم دغدغه ذهنی مردم نسبت به اینکه خودروساز رانتی را در فروش قائل است، اصلاح کنیم.

وی با تاکید بر فراهم آوردن زیرساخت‌های اینترنتی برای فروش خودرو اظهار کرد: برخی ربات‌هایی را به کار بسته بودند تا بتوانند ثبت نام سریعی در خودروها داشته باشند اما به هر حال ما با برخی از آن‌ها مذاکره کردیم تا با استفاده از آنتی ربات‌ها این باگ را هم برطرف کنیم. دستگاه‌های امنیتی نیز در این رابطه وارد عمل شده و در حوزه مرتبط با فروش اینترنتی نظارت کامل دارند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار