کد خبر: ۹۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
پیکان رشد بازار سرمایه همچنان صعودی است
در سومین هفته بهمن بازار نرخ طلا و ارز به سمت کاهش پیش رفت و بازار سرمایه و بورس روند رو به رشد خود را از سر گرفت .

طلا و ارز ارزان تر شدند

بهمن از نیمه خود گذر کرده و به سومین هفته رسیده است, در حالی این هفته را پشت سر گذاشته ایم  که روند معاملاتی  قیمت ارز و طلا نسبت به هفته گذشته تغییر کرد و با شیب ملایم به سمت کاهش نرخ در این هفته عقب گرد کرد.

این بازار با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال رونق بیشتری را دارد به نظر می رسید که باید افزایش نرخ را تجربه کند اما این اتفاق محقق نشد چرا که به گفته بسیاری از کارشناسان بازار طلا در قبال نوسانات روانی عایق بندی شده است.

عقب گرد قیمت طلا و سکه در سومین هفته بهمن / قیمت سکه یک گرمی ثابت ماند

بازار طلا و سکه بر خلاف هفته گذشته گزینه کاهش قیمت را انتخاب کرد به طوری که در اولین روز هفته سکه تمام بهار آزدی با ۵ میلیون و ۵۰۰ تومان کار خود را شروع کرد و در روز‌های پایانی هفته به قیمت ۴ میلیون و ۹۹۵ تومان رسید نا گفته نماند نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی برای چند روز تغییر قیمت نداشتند همچنین قیمت اونس جهانی نیز با روند رو به کاهش به همراه شیب ملایم همراه بود.

نرخ سکه و طلا در هفته دوم بهمن ۹۸​

  شنبه 12بهمن قیمت (تومان) یکشنبه 13 بهمن قیمت (تومان) دوشنبه 14 بهمن قیمت (تومان) سه شنبه 15 بهمن قیمت (تومان) چهارشنبه 16بهمن قیمت (تومان) پنجشنبه 17 بهمن قیمت (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۵.۰۵۵.۰۰۰ ​۴.۹۷۰.۰۰۰ ​۴.۹۸۵.۰۰۰​ ۴.۹۸۰.۰۰۰ ۴.۹۳۰.۰۰۰ ۴.۹۵۵.۰۰۰
سکه طرح امامی ۵.۰۲۰.۰۰۰ ​۴.۹۷۰.۰۰۰ ۴.۹۷۰.۰۰۰ ۴.۹۷۵.۰۰۰ ۴.۹۲۰.۰۰۰ ۴.۹۴۰.۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۲.۵۶۰.۰۰۰ ۲.۵۴۰.۰۰۰ ۲.۵۴۰.۰۰۰ ۲.۵۵۰.۰۰۰ ۲.۵۵۰.۰۰۰ ۲.۵۵۰.۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی ۱.۵۵۰.۰۰۰ ۱.۵۴۰.۰۰۰ ۱.۵۵۰.۰۰۰ ۱.۵۵۰.۰۰۰ ۱.۵۴۰.۰۰۰ ۱.۵۴۰.۰۰۰
سکه گرمی ۹۳۰.۰۰۰ ۹۳۰.۰۰۰ ۹۳۰.۰۰۰ ۹۳۰.۰۰۰ ۹۳۰.۰۰۰ ۹۳۰.۰۰۰
اونس جهانی یک هزار و ۵۹۰ دلار و و ۱۳ سنت یک هزار و ۵۹۰ دلار و و ۱۳ سنت یک هزار و ۵۷۹ دلار و و ۴۴ سنت یک هزار و ۵۷۲ دلار و و ۲۴ سنت یک هزار و ۵۹۹ دلار و و ۷۱ سنت  یک هزار و ۵۵۵ دلار و و ۸۸ سنت 
طلای ۱۸ عیار ۵۱۱.۳۳۲ ۵۰۴.۱۷۶  ۵۰۸.۱۰۱  ۵۰۹.۲۵۵ ۵۰۴.۴۰۷ ۵۰۴.۴۰۷

نظارت بانک مرکزی  قیمت ارز را به ثبات می رساند

علی قنبری کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان,گفت: بانک مرکزی بر بازار ارز نظارت دارد تا قیمت ارز دچار نوسان نشود و با ثبات باشد این مهم در در روز‌های گذشته مشهود است چراکه اتفاقات مختلفی که اثر گذار در اقتصاد کشود به وجود آمد همچنان شاهد ثبات نسبی بازار ارز بوده ایم.

او افزود: با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال ۱۳۹۸ به طور طبیعی به دلیل پایان سررسید مالی و دیگر عوامل، تقاضا برای خرید ارز افزایش میابد که به دنبال آن نرخ  آن نیز افزایشی می‌شود، اما معتقدم با نظارت بانک مرکزی این افزایش قیمت شدید نخواهد بود.

 این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود روند بازار طلا و سکه نیز همسو با بازار ارز خواهد بود. در روز‌های آخر سال و نوروز به دلیل خرید سکه و طلا به عنوان هدیه تقاضا افزایش میابد که افزایش اندک قیمت طلا دور از انتظار نیست.

نرخ سکه به صورت نمودار در این هفته نمایش داده شده است

قیمت طلا و ارز عقب گرد کرد/ بازار سرمایه شروع به رشد کرد

نرخ ارز همچنان روی پله ثبات ایستاده است

بازار ارز در سومین هفته بهمن دچار نوسان جزئی بود که بر خلاف هفته گذشته با افزایش محسوس همراه نبود به طوری که دلار در اولین روز هفته به قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۸ تومان و یورو به نرخ ۱۴ هزار و ۹۵۸ تومان کلید خورد نوسان قیمت در طول هفته ادامه داشت؛ در روز پایانی هفته کاری دلار و یوور به نرخ روز شنبه باز گشتند.

شما می‌توانید تغییرات قیمت بازار ارز را در جدول زیرمشاهده کنید.
 
قیمت روز ارز در در هفته سوم بهمن 
  شنبه 12بهمن قیمت (تومان) یکشنبه 13بهمن قیمت (تومان) دوشنبه 14بهمن قیمت (تومان) سه شنبه 15 بهمن قیمت (تومان) چهار شنبه 16بهمن قیمت (تومان) پنجشنبه 17 بهمن قیمت (تومان)
دلارآمریکا ۱۳.۵۰۸ ۱۳.۴۲۰ ۱۳.۳۸۰ ۱۳.۴۲۰ ۱۳.۴۵۰ ۱۳.۵۰۰
یورو ۱۴.۹۵۸ ۱۴.۹۲۰ ۱۴.۸۸۰ ۱۴.۹۲۰ ۱۴.۹۵۰  ۱۵.۰۰۰
لیرترکیه ۲.۳۷۵ ۲.۲۷۲ ۲.۲۷۵ ۲.۲۸۳ ۲.۲۸۳ ۲.۲۹۰
پوند انگلیس ۱۷.۳۹۰ ۱۷.۹۴۵ ۱۷.۹۶۹ ۱۷.۷۳۰ ۱۷.۷۳۰ ۱۷.۸۰۳
درهم امارات ۳.۶۷۸ ۱۰.۲۶۶ ۳.۷۲۶ ۳.۷۴۱ ۳.۷۴۱ ۳.۷۵۴
یوان چین ۱.۹۳۳ ۱.۹۶۶ ۱.۹۶۹ ۱.۹۵۲ ۱.۹۵۲ ۱.۹۷۵
دلار کانادا ۱۰.۶۸۰ ۱۰.۲۶۰ ۱۰.۲۸۰ ۱۰.۲۹۷ ۱۰.۲۹۷ ۱۰.۳۲۵
ریال قطر  ۳,۷۶۱ ۳.۷۳۵ ۳.۷۴۵ ۳.۷۵۶ ۳.۷۵۶ ۳.۷۶۸
دینار عراق ۱۱.۵ ۱۱ ۱۱ ۱۱ ۱۱ ۱۱
دلار استرالیا ۹.۱۹۷ ۹.۰۹۰ ۹.۱۰۲ ۹.۱۴۸ ۹.۱۴۸ ۹.۲۵۶

یکی از صرافان بازار ارز در گفت‌وگو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: در این هفته نرخ ارز کمی کاهش یافت و میل برای خرید ارز نسبت به هفته گذشته برای مشتریان کمتر بود.

او افزود: با توجه به اینکه هرسال  مشتریان تا ۲ هزار یورو از طرف بانک مرکزی می‌توانند ارز  در یافت کنند با فرا رسیدن روز‌های پایانی سال اکثر افراد واجد شرایط از این فرصت استفاده کرده که در پی آن ارز خود را قبلا خریداری کرده اند و تمایلی ندارند که دریافت آن را به روز‌های آخر سال موکول کنند.

این صراف بازار ارز تصریح کرد: اگر محدودیت دریافت ارز از سوی بانک مرکزی از بین برود خرید و فروش  نیز نسبت به میزان موجود بیشتر می‌شود، اما چون این امر میسر نیست متقاضیان برای ارز مازاد مورد نیاز خود به دلالان رجوع می‌کنند.

او تصریح کرد: در این هفته شاهد کسادی بازار نبوده ایم، اما رونق خرید و فروش نیز چندان داغ نبود و میزان خرید و فروش ارز یکسان بوده است.

قیمت طلا و ارز عقب گرد کرد/ بازار سرمایه شروع به رشد کرد/ شروع رشد  دوباره بازار سرمایه

نمی‌توان درباره تاثیر ویروس کرونا در بازار سرمایه ایران قضاوت کرد/ بیشترین رشد بازار بورس در  رو‌های پایانی بهمن  ۹۸

 حمید میر معینی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:  با شیوع ویروس کرونا در کشور چین تجارت بین المللی تحت تاثیر قرار گرفت  اما در حال حاضر نمی‌توان در باره تاثیر این ویروس در بازار سرمایه ایران قضاوت کرد و با گذشت زمان می‌توان به طور دقیق پی آمد‌های این ویروس را در بازار‌های داخلی بررسی کرد، اما قطعا به طور کلی نمیتوان تاثیر آن را در بازار سرمایه کتمان کرد.

 او افزود: علت اصلی کاهش رشد شاخص بورس در روز‌های گذشته روند رو به رشد عرضه و تقاضا در سهام بوده است که سبب شد رشد آن به کندی پیش رود.

 میر معینی بیان کرد:  در روزهای اخیر جریان نقدینگی جدیدی وارد بازار بورس شده است که در بازاز‌های موازی آن مانند مسکن، خودرو و طلا گنجایش این میزان نقدینگی را ندارد چراکه این بازار‌ها با محدودیت مالیاتی مواجه هستتد بنابراین به نظر می‌رسد به نفع سرمایه گذاران است که این نقدینگی به سمت بازار سرمایه سوق دهند.

او اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش حجم معاملات به میزان حدود ۲ برابر در بازار بوده ایم، اما این معاملات همچنان متناسب با تولید ناخالص داخلی و نقدینگی موجود در بازار نیست.

میر معینی افزود: برای جبران کمبود معاملات باید شرکت‌های بزرگ جدیدی وارد بورس شوند و سهام شناوری موجود در بازار سرمایه را افزایش دهیم.

 او گفت: میزان سرمایه گذاری در بازار بورس باید به گونه‌ای باشد که با ورود جریان قابل توجه نقدینگی سبب ایجاد حباب و قیمت‌های غیر منطقی بالاتر از ارزش ذاتی نشود.

میر معینی تصریح کرد: بازار بورس همانند بازار‌های مالی دیگر دچار فراز و فرود‌هایی خواهد شد و نباید همیشه انتظار داشت شاخص بورس با رشد همراه باشد.

این کارشناس بازار بورس در پایان اظهار کرد: معتقدم بیشترین روند افزایش شاخص بورس  تا پایان بهمن ۹۸ خواهد بود بنابراین  بعد از آن انتظار می‌رود با کاهش معاملات رو به رو شویم.

قیمت طلا و ارز عقب گرد کرد/ بازار سرمایه شروع به رشد کرد

ارزش معاملات بورس تهران به ۲۱۰ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال رسید

در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۶ بهمن ماه ۹۸، شاخص کل با ۱۸۷۵۵ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۴۴۵۸۹۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن با ۶۶۱۰ واحد افزایش معادل ۷۲ / ۴ درصد به رقم ۱۴۶۵۷۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول با ۱۵۶۰۸ واحد افزایش به رقم ۳۲۲۰۴۸ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۲۹۲۹۴ واحد افزایش عدد ۹۱۵۹۵۱ واحد را تجربه کرد و به این ترتیب شاخص بازار اول ۰۹ / ۵ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۳۰ / ۳ درصد افزایش نسبت به هفته قبل همراه شدند.

در ۵ روز کاری این هفته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۲۱۰۱۴۲ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۲۸ درصد افزایش یافت. در ضمن تعداد ۴۲۴۷۵ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۶۰ / ۵۹ درصد و ۳۱ / ۴۰ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

این در حالی است که تعداد ۹۹۷ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۰  میلیارد و ۳۸۵ ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۲۸ / ۳۷ و ۰۸ / ۳۶ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، تعداد یک میلیون ۱۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۱۰۶۴ میلیارد ریال معامله شد.

با توجه به پیش بینی کارشناسان  در باره سرنوشت بازار های مالی در روزهای  آینده باید منتطر بود  تا ببینیم  روزهای آخر سال بازار مالی های  چه روندی خواهد داشت .

برچسب ها: طلا ، سکه ، دلار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار