کد خبر: ۹۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای نسبت به بارش برف، وزش باد شدید، کولاک برف و کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: طی امروز (۱۹ بهمن) به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی بارش برف، وزش باد شدید، کولاک برف، کاهش محسوس دما و یخبندان در برخی مناطق کشور از جمله جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان و نیمه شمالی کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود. ارتفاع برف در این مناطق حداکثر بین ۳۵ تا ۷۰ سانتیمتر خواهد بود.

این شرایط فردا (۲۰ بهمن) در مناطق مرتفع استان‌های گیلان، مازندران و گلستان وجود دارد و ارتفاع برف در این مناطق حداکثر بین ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر خواهد بود. فردا در ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش برف خواهیم داشت.

طی روز دوشنبه (۲۱ بهمن) بارش برف در استان گیلان حداکثر بین ۳۰ تا ۷۰ سانتیمتر و در ارتفاعات این شهر حداکثر تا ۱۱۰ سانتیمتر خواهد بود. طی این روز در جنوب آذربایجان غربی بارش برف حداکثر بین ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود و در غرب زنجان و شرق کردستان بارش بین ۱۵ تا ۲۵ سانتیمترخواهد بود. ارتفاع برف در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی حداکثر بین ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود و طی روز دوشنبه نیز در ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش خواهیم داشت.

بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی طی روز دوشنبه (۲۱ بهمن) بارش باران و برف در نیمه غربی مازندران پیش‌بینی می‌شود که بارش باران حداکثر بین ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر رخ می‌دهد همچنین رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در هرمزگان و جنوب کرمان حداکثر بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه (۲۲ بهمن) در استان‌های گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش برف خواهیم داشت و رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید در نیمه شرقی هرمزگان، جنوب کرمان و نوار غربی سیستان و بلوچستان حداکثر ۱۰ تا ۳۰ میلیمتر دور از انتظار نیست.

بر این اساس، یخبندان، لغزندگی و اختلال تردد در معابر شهری و محورهای مواصلاتی همراه با کولاک برف و کاهش دید و مسدود شدن برخی راه‌های روستایی پیش‌بینی می‌شود و سازمان هواشناسی توصیه کرده است که در تردد شهری و جاده‌ای احتیاط شود و خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز شوند. مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل‌های انرژی، نمک پاشی، برف روبی و سایر اقدامات پیشگیرانه نیز از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

در ادامه این اخطاریه سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید بین ۵۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت طی امروز تا سه‌شنبه (۱۹ تا۲۲ بهمن) هشدار داده است. از این رو امروز در استان‌های اردبیل، گیلان، غرب مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، لرستان، همدان و مرکزی وزش باد شدید داریم و در قم، سمنان، اصفهان، یزد، خراسان رضوی و شمال فارس وزش باد شدید همراه با گرد و خاک است.

فردا (۲۰ بهمن) این شرایط در کردستان، جنوب آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، شمال کرمان، سمنان، جنوب اصفهان، شمال فارس، قم و مرکزی وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

این شرایط طی روز دوشنبه (۲۱ بهمن) در زنجان و با خیزش گرد و خاک در شمال فارس، نیمه غربی کرمان و جنوب یزد حاکم است و روز سه‌شنبه (۲۲ بهمن) وزش باد شدید را در استان‌های البرز و تهران و با گرد و خاک در استان‌های قم، مرکزی، یزد، کرمان، سیستان وبلوچستان و فارس خواهیم داشت.

بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی وزش این باد شدید می‌تواند به گلخانه‌ها و سازه‌های موقت آسیب رساند. از این رو تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود.

۴۷۲۳۷
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار