کد خبر: ۹۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
متهم اصلی باند آدم ربایی که افراد زیادی را به گروگان گرفته و سال ها تحت تعقیب پلیس بود پس از دستگیری با یک قرار وثیقه میلیونی از زندان آزاد شد.

سردسته باند بزرگ آدم‌ربایی که پلیس سال‌ها در تعقیب او بود، تنها 3 ماه پس از دستگیری با سپردن وثیقه میلیونی از زندان آزاد شد تا وحشت به جان طعمه‌هایش بیندازد. این مرد از طریق باندهایی که راه انداخته بود، افراد سرشناس و پولدار را می‌ربود تا دست به اخاذی‌های میلیاردی بزند. دستگیری این مرد در آبان‌ماه امسال آنقدر برای پلیس اهمیت داشت که سردار رحیمی، رئیس پلیس تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و جزئیات بازداشت گروگانگیر مخوف و همدستانش را بازگو کرد. حالا اما ، درحالی‌که مدت کوتاهی از دستگیری متهم می‌گذرد، وی به طرز عجیبی از زندان آزاد شده است.

آخرین فردی که توسط این باند مخوف ربوده شد مدیرعامل یکی از شرکت‌های معروف لوازم الکتریکی کشور بود. آدم ربایان این مرد را چهارشنبه اول آبان‌ماه ربوده و در محل بسیار نامناسبی در حاشیه شهر تهران نگه داشته بودند. حتی او را با دستگاه شوک شکنجه و فیلم شکنجه‌ها را برای خانواده‌اش ارسال کرده بودند تا آنها را مجبور کنند که تن به خواسته‌شان بدهند.

در این فیلم فرد ربوده شده مجبور شده بود به خانواده‌اش بگوید که یکی از نهادهای امنیتی او را ربوده و آنها باید برای آزادی‌اش 15میلیون دلار و 10میلیاردتومان پول نقد پرداخت کنند. به گفته رئیس پلیس تهران، در این پرونده خانواده گروگان به خوبی همکاری کردند و مأموران پلیس آگاهی تهران به‌صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل روی این پرونده متمرکز شدند تا اینکه توانستند گروگان را صحیح و سالم به خانواده‌اش تحویل دهند.

با دستگیری این باند مشخص شد که سرکرده آدم‌ربایان پیش از این 3 نفر دیگر را نیز ربوده و با نگه‌ داشتن آنها در سوله‌ای در حاشیه شهر تهران قصد اخاذی از خانواده‌هایشان را داشته است. ظاهرا در پرونده‌های قبلی نوچه‌هایی که برای سرکرده باند کار می‌کردند دستگیر شدند و مأموران گروگان‌ها را نیز آزاد کردند اما سرکرده باند از آن زمان فراری و تحت تعقیب بود در نهایت پس از چند سال فعالیت مجرمانه، کارآگاهان پلیس آگاهی تهران توانستند این تبهکار مخوف را نیز دستگیر کنند.

رئیس پلیس تهران پس از دستگیری این مرد درباره فعالیت او چنین گفته بود: این مرد که حدودا 60 ساله است پس از اجرای هر نقشه، اعضای باندش را عوض می‌کرد. او برای اینکه همدستانش ردی از او نداشته باشند همیشه از هویت جعلی استفاده می‌کرد. از سوی دیگر در تحقیقات معلوم شد که او یک مجرم سابقه‌دار است که پیش از این نیز 5 بار به اتهام جرایم مختلف مانند جعل، کلاهبرداری، حمل مواد و قاچاق عتیقه دستگیر شده و به زندان افتاده است. با دستگیری وی، از اعضای این باند تجهیزات نظامی و پلیسی، نقاب، ماسک و... کشف و ضبط شد.

همچنین سرکرده این باند که علی نام دارد قبلا هم گروگانگیری‌های مشابهی را رقم زده بود. او از مرداد سال 96همزمان با ربودن نخستین طعمه‌اش که برج‌ ساز معروف تهرانی بود، تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار گرفته بود. در آن پرونده نوچه‌های علی که مرد برج ساز را ربوده بودند همان سال دستگیر شدند، اما علی تا آبان امسال فراری بود تا اینکه در جریان ربودن آخرین طعمه‌اش گیر افتاد.

ماجرای ربودن برج ساز معروف پایتخت که دکترای عمران هم دارد تفاوت چندانی با سناریوی ربودن آخرین طعمه این باند ندارد. این برج‌ساز در زمان حادثه سوار بر پورشه خود حوالی ولنجک در حال رانندگی بود که سرنشینان یک خودروی ون سد راه او شدند و خودشان را مأمور جا زدند. آنها طعمه خود را سوار ماشین کردند و به جنوب تهران بردند و در شرایط بسیار نامناسب او را نگه داشتند. به او شوک وصل می‌کردند و شکنجه‌اش می‌دادند. این در حالی بود که سرکرده باند با خانواده مرد برج ساز تماس گرفته و درخواست 5میلیون یورو کرده بود. او اما در تماس‌های بعدی‌اش به 500هزار یورو راضی شد، اما نوچه‌هایش، دور از چشم او با گروگان به توافق رسیدند و مرد برج ساز به آنها وعده داد که اگر آزادش کنند، نفری 100میلیون تومان به حسابشان واریز می‌کند. علاوه بر این به آنها قول داد که کار خوبی برایشان در شرکتش دست و پا می‌کند. او با این ترفند توانست متقاعدشان کند و نوچه‌ها پس از 10ساعت گروگانگیری، مرد برج ساز را با چشمانی بسته حوالی گلبرگ تهران رها کردند. طعمه دیگر این گروه نیز مردی کارخانه دار بود که نوچه‌های گروگانگیر مخوف در نقش مأمور او را ربودند اما این افراد پس از آدم‌ربایی از ترس دستگیری، گروگان را رها کردند.

پس از دستگیری علی، افرادی که توسط او و باندهایش ربوده شده بودند نفس راحتی کشیدند و در انتظار محاکمه و مجازات وی بودند تا اینکه چند روز پیش به آنها خبر رسید که این مرد با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده است. خبری که هر چند باورش برای گروگان‌ها سخت بود، اما حقیقت داشت و حالا آنها از این وحشت دارند که این تبهکار مخوف بار دیگر سراغشان برو‌د و این بار برای جلب رضایت و مختومه شدن پرونده‌اش، تهدیدشان کند

روزنامه همشهری

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار