کد خبر: ۹۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

ابوالفضل ابوترابی

نماینده مجلس دهم

متأسفانه در 6 سال اخیر به دلیل کاهش میزان ساخت و ساز در کشور، بازار مسکن دچار تنش و تلاطمات بسیاری شد و این مسئله عملا موجب شد که قیمت ملک در کشور به ویژه در کلانشهرها افزایش یابد. این مسئله واضح و مبرهن است که وقتی میزان تولید و عرضه کاهش یافته و تقاضا به دلیل... کمبود بالا می رود، آن زمان باید شاهد افزایش چشمگیر قیمت ها بود، شرایطی که ما در دو سال اخیر شاهد آن بوده ایم.

متأسفانه مسئولان وقت وزارت راه و شهرسازی در سال های گذشته هیچ اعتقادی به تولید مسکن نداشتند و تنها به دنبال تکمیل و عرضه واحدهای باقی مانده مسکن مهر بودند، البته طرح هایی را تدوین و مطرح می کردند اما هیچ کدام از آن ها عملیاتی نشد.

در شرایط کنونی قشر مستضعف مستأجر برای تأمین مسکن مورد نیاز وضعیت اسفناکی دارند و امروز بخشی از مستأجران مجبورند که با توجه به افزایش قیمت، خانه های کوچک تر و در مناطق پایین تری را اجاره کنند.

تبعات و مشکلات توقف تولید و ساخت و ساز مسکن در 6 سال اخیر تنها معطوف به حوزه بازار مسکن نبود، بلکه این مسئله موجب کاهش آمار اشتغال زایی در کشور شد، بر اساس آمارها برای ساخت هر آپارتمان حدود 220 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.

حوزه مسکن مانند یک لکوموتیو است که اقتصادی کشور را به حرکت در می آورد، زمانی که این حوزه در رکود و توقف باشد، اقتصاد نیز دچار مشکلات بسیاری می شود، بنابر این وزارت راه و شهرسازی باید برنامه ریزی کلان و گسترده ای را برای توسعه حوزه ساخت و ساز کشور صورت دهد.

منبع: خانه ملت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار