کد خبر: ۹۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه با اشاره به افزایش تنش میان ترکیه و سوریه در منطقه ادلب گفت: ما از دو طرف می‌خواهیم خویشتن‌دار باشند تا شرایط از این وضعیت فعلی بدتر نشود.

حمیدرضا دهقانی پوده در گفت‌وگو با ایسنا درباره تحولات اخیر در منطقه ادلب سوریه و برخی نگرانی‌ها از گسترش درگیری بین سوریه و ترکیه گفت‌: در ادلب سعی داریم کمک کنیم که وضعیت پیش‌آمده به وضعیت بدتری تبدیل نشود و در این مورد به طور خصوصی به دوستان‌مان در سوریه و ترکیه پیام دادیم و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز اعلام آمادگی کرده است که ایران برای کمک آماده است تا از یک طرف اختلاف بین سوریه و ترکیه بیش از این افزایش نیابد و از طرفی این وضعیت به غیرنظامیان آسیب نزند. بنابراین امیدواریم وضعیت بین دو کشور بدتر از این نشود.

دستیار وزیر امور خارجه درباره وضعیت منطقه تصریح کرد: منطقه مورد بحث تحت تسلط جبهه‌النصره است که طبق قطعنامه‌های سازمان ملل یکی از دو گروه تروریستی معرفی شده است. بین ترکیه و سوریه توافق سوچی امضا شده که بر اساس آن باید از مناطق غیرنظامی عقب‌نشینی صورت گیرد و بین مناطق نظامی و غیرنظامی تفکیک انجام شود و جاده‌ها باز شود که انجام این موارد از سال 2018 تاکنون به طول انجامیده است.

دهقانی پوده با ابراز امیدواری نسبت به این که شرایط و وضعیت در منطقه ادلب کنترل شود، تصریح کرد: ما از دو طرف ترکیه و سوریه می‌خواهیم خویشتن‌دار باشند.

مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه در ادامه درباره طرح معامله قرن تصریح کرد که ما معتقدیم راه‌حل مساله فلسطین همان طرح همه پرسی است. ایران چند ماه پیش در قالب نامه‌ای طرح همه‌پرسی‌ را به سازمان ملل ارایه کرد که در این طرح اشاره شده که فلسطینی‌های اصیل اعم از مسیحی، ملسمان و یهودی باید درباره آینده این کشور تصمیم بگیرند نه این‌که از جاهای مختلف آدم بیاورند و در این منطقه ساکن کنند.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار