کد خبر: ۹۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: انتخابات به شکلی عادلانه و در زمان مقرر برگزار می‌شود و نمی‌دانم شایعه تعویق آن از کجا می‌آید.

شکوری: شایعه تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال از کجا می‌آید؟ / سن بازنشستگی در اساسنامه ۶۵ سال استبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم شکوری درباره احتمال تعویق انتخابات آتی فدراسیون فوتبال و رد صلاحیت بازنشستگان بیان کرد: تاریخ انتخابات براساس تقویم ۱۸ اردیبهشت بود، اما طبق مصالح فوتبال و نیاز جامعه فوتبالی سعی کردیم این مجمع را سریع‌تر برگزار کنیم. از طرفی تیم ملی ما در فروردین و خرداد ۹۹ بازی دارد و برگزاری انتخابات در اردیبهشت شرایط خوبی را رقم نمی‌زد.

او ادامه داد: جوی که اکنون برای لابی و رای جمع کردن وجود دارد، اگر در اردیبشهت سال آتی بود به تیم ملی ضربه می‌زد. به همین دلیل جامعه فوتبال درخواست کرد انتخابات ۲۵ اسفند برگزار شود و از ۲ ماه قبل از انتخابات فرآیند آن را به شکل قانونی آغاز کردیم. تاکنون تیمی که در حوزه دبیرکلی فدراسیون مشغول است به بهترین شکل کارش را انجام داده و هیچ مشکلی در روند انتخابات وجود نداشته است.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در بحث اطلاعیه ها، ثبت نام‌ها و در تعیین صلاحیت‌ها مشکلی نداشته ایم. فرآیند به خوبی در حال انجام است و من نمی‌دانم شایعه تعویق انتخابات از کجا می‌آید. طبق اساسنامه انتخابات را برگزار می‌کنیم و تمام تلاش من و همکارانم این است که انتخابات سالم و عادلانه‌ای برگزار شود.

او درباره لزوم اخذ رای ۱۰ برای حضور در انتخابات پست ریاست و ۵ رای برای هیئت رئیسه مجمع فدراسیون فوتبال گفت: تا ۲۰ بهمن افراد می‌توانستند برای ثبت نام اقدام کنند و تا ۲۷ بهمن هم باید فرم معرفی نامه خود از سوی اعضای مجمع را ارائه کنند. تاکنون تعدادی از دوستان معرفی شده اند و منتظر هستیم سایر اعضای مجمع هم نفرات منتخب خود را معرفی کنند.

او افزود: ما انتخابات را براساس اساسنامه فعلی فدراسیون برگزار می‌کنیم، اما برخی دوستان که خودشان پیش از این در فدراسیون سمت داشته اند اکنون به اساسنامه معترض هستند. من به عنوان سرپرست دبیرکلی یک سال و نیم است در فدراسیون مشغول هستم و اساسنامه‌ای ملاک عمل من قرار گرفته که از سوی همین دوستان تائید و تصویب شده است. اگر هم ایرادی متوجه اساسنامه باشد به همان دوستان باز می‌گردد، اما من فکر می‌کنم هیچ مشکلی وجود ندارد و انتخابات قانونی، بدون هیچ مشکل و شائبه‌ای برگزار می‌شود.

شکوری درباره زمان بررسی صلاحیت نامزد‌ها گفت: نامزد‌ها تا ۲۷ بهمن می‌توانند آرای خود را جمع کنند و اگر نتوانند به این حدنصاب رسیده و از طریق تعداد مشخصی از اعضای مجمع معرفی شوند، کنار گذاشته خواهند شد. البته با توجه به اینکه تعداد اعضای مجمع ۷۵ نفر است بی شک هفت نفر بیشتر نمی‌توانند برای پست ریاست نامزد شوند. هرچند اکنون ۹ نفر برای این پست ثبت نام کرده اند. از ۲۸ بهمن تیم سه نفره‌ای شروع به بررسی صلاحیت‌ها و ارزیابی مدارک دوستان خواهد کرد.

او افزود: ابتدا مدارک تحصیلی، پایان خدمت، شناسایی نفرات و معرفی نامه آن‌ها از سوی اعضای مجمع بررسی می‌شود. سپس تائید صلاحیت حراستی آن‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان انجام می‌شود.

او درباره بحث ممنوع الحضور بودن افرادی مانند حیدر بهاروند برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون اظهار داشت: تنها موضوعی که درباره بازنشستگی در اساسنامه آمده این است که تنها افراد بین ۳۵ تا ۶۵ سال می‌توانند در فدراسیون فعالیت کنند. ما در حال حاضر طبق اساسنامه کار را جلو می‌بریم و اگر قرار باشد اتفاق دیگری رخ بدهد در صلاحیت من نیست که نسبت به آن صحبت یا تصمیم گیری کنم. من تنها طبق اساسنامه و به شکل فوتبالی کار را پیش می‌برم. هرچند در برخی اساسنامه فدراسیون نکاتی دیده نشده و ساکت است. شاید این موضوع به ضرر خودم هم باشد، اما در حال حاضر من کارمند فدراسیون، دبیرکل و مسئول برگزاری مجمع انتخاباتی هستم و طبق همین اساسنامه سعی می‌کنم انتخابات را برگزار کنم.

او درباره اینکه آیا تمام هیئت‌های استانی تا زمان برگزاری انتخابات فدراسیون رئیس دارند یا برخی از آن‌ها با سرپرست اداره می‌شوند، گفت: در حال حاضر تمام هیئت‌های ما با رئیس اداره می‌شوند. البته در اساسنامه هیئت‌های استانی هم قید شده تا زمان برگزاری مجمع هیئت، رئیس آن می‌تواند به فعالیت خود ادامه بدهد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار